ریپورتاژ آگهی
آشنایی با عروس آبشارهای سوادكوه

آشنایی با عروس آبشارهای سوادكوه

صد آنلاین | وقتی به آن نگاه می‌كنی انگار عروس سفیدی است كه موهایش از تپه‌ای جنگلی بر روی سنگ‌های لغزنده می‌جوشد و به پایین سُر می‌خورد. پیراهنش از آب زلال است و زیبایی و سرزندگی را به جریان در می‌آورد. اینجا عروس آبشارهای سوادكوه، اسكلیم رود، است! این عروس شگفت‌انگیز، معروف به گالش كلا، از جاهای دیدنی مازندران و انتخابی خوب برای كسانی است كه می‌خواهند رودخانه و جنگل نوردی كنند.
  • 1402/05/28
  • استان : مازندران
  • شهر : سوادكوه
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مازندران سوادكوه
تلفن : 66059000-021

به گزارش صد آنلاین ، از جاذبه‌های گردشگری زیبای ایران می‌توان به اسكلیم رود سوادكوه كه در استان مازندران و در قلب جنگل‌های هیركانی قرار دارد، اشاره كرد. معنی اسكلیم در زبان فارسی كاكنج یا عروس در پرده است! به همین دلیل این جاذبه به عروس آبشارهای سوادكوه معروف شده است و سفر خوبی برای كسانی به‌حساب می‌آید كه می‌خواهند هم رودخانه‌نوردی و جنگل نوردی را تجربه كنند و هم از تماشای آبشاری شگفت‌انگیز لذت ببرند.

آشنایی با عروس آبشارهای سوادكوه-tax1FZ4sfM

این آبشار زیبا كه قدمتش به دوران ژوراسیك برمی‌گردد، در دهستان لفور قرار گرفته و فاصله‌ی زیادی با پایتخت ندارد. لفور بهشتی روی زمین است كه با داشتن ۸۴ آبشار توانسته لقب سرزمین آبشارها را كسب كند! این دهستان فاصله زیادی با پایتخت ندارد و برای تور یك‌روزه گزینه‌ای عالی است. آبشار اصلی كه در اسكلیم رود واقع است، ۳۲ متر ارتفاع دارد. آبشار گالش كلا از تپه‌ای جنگلی به پایین می‌ریزد و به دلیل داشتن املاح خاص حوضچه‌های آهكی را پدید می‌آورد. این املاح آهكی خواص درمانی دارد و ممكن است برای رفع كسالت مفید باشد.