ریپورتاژ آگهی
دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عكس

دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عكس

دشت سوسن یكی از مقاصد و جاذبه های گردشگری استان خوزستان است و در ۳۵ كیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در بخش سوسن قرار دارد. این بخش از دو دهستان سوسن شرقی با مركزیت «جنگه» و سوسن غربی با مركزیت «ترشك» تشكیل شده است. بخش سوسن در شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
  • 1402/03/29
  • استان : خوزستان
  • شهر : ايذه
  • دسته : دشت گل های ایران
آدرس : خوزستان. ایذه
تلفن : 66059000-021

دشت تماشایی و سحرانگیز سوسن، از زیباترین مناطق طبیعی شهر ایذه است. جریان رود كارون، وجود چشمه‌های آب، تپه‌ها و ارتفاعات سرسبز، گونه‌های مختلف گیاهی از جمله درختان انار، بلوط، انجیر، بابونه، گل‌های نرگس و شقایق، جاذبه‌های تاریخی و روستاهای تماشایی دشت، سوسن را به نگین گردشگری ایذه تبدیل كرده است.


دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عكس-Lg87INXgi5 

در سوسن، رود خروشان كارون با عبور خود سرسبزی، پرآبی و حاصلخیزی را به این دشت هدیه بخشیده و آن را به دو بخش سوسن غربی و سوسن شرقی تقسیم كرده است كه هر یك از آن‌ها زیبایی و طبیعت بكر خود را دارد.

دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عكس-UXDOikcGor 

در این دشت روستاهای پلكانی و با معماری سنتی وجود دارد كه برای رسیدن به آن‌ها باید از رود با قایق عبور كنید. مردمان روستاهای دشت سوسن بختیاری‌های مهربان و خون‌گرمی هستند كه به دام‌پروری و كشاورزی مشغول هستند و محصولاتی چون برنج كشت می‌كنند. 

دشت سوسن قطعه‌ای از بهشت در ایذه + عكس-k8WjPLI6s0