ریپورتاژ آگهی
قنات قاسم آباد بینالود

قنات قاسم آباد بینالود

قاسم‌ آباد همواره به قنات ‌هایش معروف بود؛ ركن‌ آباد كه مردم مشهد می ‌گفتند آب آن رنگ و رویشان را باز می ‌كند، آب منبع كه به نقل از كتاب مكتب شاهپور؛ بهترین و تمیزترین آب شهر است و قنات موسوم به قاسم ‌آباد كه هم اكنون نیز جریان دارد.
  • 1402/02/13
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : بينالود
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : خراسان رضوی، بینالود، طرقبه
تلفن : 66059000-021

قاسم‌ آباد همواره به قنات ‌هایش معروف بود؛ ركن‌ آباد كه مردم مشهد می ‌گفتند آب آن رنگ و رویشان را باز می ‌كند، آب منبع كه به نقل از كتاب مكتب شاهپور؛ بهترین و تمیزترین آب شهر است و قنات موسوم به قاسم ‌آباد كه هم اكنون نیز جریان دارد. دو قنات اولی در دهه پنجاه خشك شدند و از بین رفتند، اما قنات قاسم‌ آباد كه در میان مردم به چشمه جوشان معروف بود، نه مثل سابق، اما همچنان در ضلع غربی میدان نمایشگاه فعال است و عجیب اینجاست كه كماكان بخشی از بارِ تأمین آب مشهد را به دوش می ‌كشد.


جاذبه های منطقه
تنها روستاهای غرب مشهد كه در دهه چهل و پنجاه طبق اسناد منتشر شده قابل سكونت بودند، دو روستایِ امامیه و قاسم‌ آباد بودند؛ كه هر دو قلعه‌ های اربابی وسیعی داشتند كه امروز تنها ویرانه‌ هایی از قلعه امامیه در اراضی میدان نمایشگاه باقی مانده است. همچنین درختان كهنسال این منطقه مورد توجه گردشگران قرار دارند.

قنات قاسم آباد بینالود-yTXlNW3YN5