ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه اكرم خان نهبندان

اقامتگاه اكرم خان نهبندان

عمارت اكرم خان در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی واقع شده و در سال ۱۳۹۴ تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده است
  • 1402/02/01
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : نهبندان
  • دسته : هتل ها
آدرس : خراسان جنوبی، نهبندان، خیابان یادگار امام

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-8v5Etiu6MZ

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-Xe9wZSTNCd

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-oe83dH29Vt

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-IaENd1Wg39

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-wKtdhXtZJ3

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-5ZxYedZ1OM

اقامتگاه اكرم خان نهبندان-uXfFB9ZQQm

عمارت اكرم خان در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی واقع شده و در سال ۱۳۹۴ تحت عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسیده است. قدمت این عمارت به دوران قاجار بر می گردد. بنای این عمارت با آب و هوای گرم این شهرستان سازگار است. این عمارت یك حیاط مركزی وسیع دارد كه دور تا دور آن اتاق ها و ایوان های این اقامتگاه قرار گرفته اند. از خصوصیات بارز این عمارت دو ایوان شمالی و جنوبی بناست كه به شیوه قوس جناغی اجرا شده و با فرم دیگر بناهای نهبندان كه دارای قوس های بیزی هستند متفاوت می باشد. همچنین این عمارت نسبت به سایر بنا های موجود در بافت تاریخی دارای ارتفاع بیشتری می باشد. فضاهای موجود در اضلاع شرقی و غربی دارای پوشش گهواره ای هستند.

در گوشه جنوب شرقی بنا راهرویی قرار دارد كه به تنورخانه می رسد، پوشش تنورخانه از نوع گنبدی است كه با خیزكمی به نورگیر بالای آن منتهی می شود. ایوانهای شمالی و جنوبی باهم قرینه هستند و ارتفاع آنها از اضلاع شرقی و غربی از یك متر بیشتر است. كف این ایوان ها حدود نیم متر بلند تر از كف حیاط است. دور تا دور لبه بامهای مشرف بر حیاط با رخبام تزئین شده است. در پشت ایوان شمالی باغی وجود داشته كه از طریق ورودی واقع در ضلع شمالی این ایوان به آن راهی وجود دارد و در اتاق های دو طرف ایوان نیز پنجره هایی در ضلع شمالی تعبیه شده كه به فضای باغ اشراف داشته اند.

اقامتگاه بوم گردی اكرم خان دارای ۷ باب اتاق است و ۱۱۰ نفر ظرفیت دارد. سرویس بهداشتی بین تمام اتاق ها مشترك بوده و یك آشپزخانه عمومی نیز برای آشپزی مسافران تعبیه شده است. همچنین در رستوران این اقامتگاه انواع غذاهای سنتی و رسمی ایرانی برای توریست ها و گردشگران سرو می شود. بعبارت دیگر واحدهای اقامتگاه بوم گردی اكرم خان نهبندان فاقد تخت، یخچال، حمام و سرویس بهداشتی هستند، برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در راهرو اقامتگاه تعبیه شده است.

راهنمای گردشگری بومی، امكان دسترسی به اینترنت و پاركینگ غیر مسقف اختصاصی از دیگر امكانات این اقامتگاه می باشد.

با اقامت در اقامتگاه اكرم خان نهبندان می توان از دیگر مناطق گردشگری نظیر قلعه شوسف، روستای خوانشرف، تالاب كجی نمكزار و روستای چاهدراز بازدید كرد.

 

قوانین و مقررات اقامتگاه اكرم خان:
استعمال دخانیات داخل اتاق و محوطه اقامتگاه ممنوع است.
از آوردن حیوانات خانگی داخل اقامتگاه خودداری كنید.
با كفش وارد اتاقها نشوید.