ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان

اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان

اقامتگاه بوم گردی زرین چاه سه قلعه در منطقه سه قلعه سرایان استان خراسان جنوبی واقع شده است
  • 1402/01/26
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : سرايان
  • دسته : هتل ها
آدرس : خراسان جنوبی، سرایان، سه قلعه، روستای زرین چاه

اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان-0KA8edTx1D

اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان-w4mIdzLPmY

اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان-GNU0P4Z7jD

اقامتگاه زرین چاه سه قلعه سرایان-0CQdBaYmfc

اقامتگاه بوم گردی زرین چاه سه قلعه در منطقه سه قلعه سرایان استان خراسان جنوبی واقع شده است. این شهر كه با مركز استان (بیرجند) ۱۶۰ كیلومتر فاصله دارد، از آب و هوای گرم و خشك در تابستان و سرد در زمستان برخوردار است. جاذبه های تاریخی و گردشگری سرایان نظیر غار بتون (۱۲كیلومتری شمال سرایان)، كویر سه قلعه، دریاچه فصلی دق چاه طلب، مرقد امام زاده سلطان كریم شاه، مرقد امام زاده سلطان مصیب، همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خو جذب می كند. كویر سه قلعه نیز محل بسیار مناسبی برای رصد ستارگان و برگزاری تورهای كویر نوری محسوب می شود.

این خانه بومی كه فضایی كاملا سنتی دارد، با داشتن هفت باب اتاق سنتی ظرفیت پذیرایی و اسكان حداكثر شصت گردشگر را دارد. لازم به ذكر است كه سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترك در حیاط اقامتگاه جای گرفته اند.

انواع تفریحات همچون سافاری، آفرود و شترسواری (با هزینه جداگانه) برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین موسیقی زنده سنتی، رقص محلی و مراسم نمادین عروسی در این بوم گردی برگزار می شود.

از دیگر خدمات و امكانات ارائه شده در این اقامتگاه می توان به پاركینگ غیرمسقف، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترك، بخاری نفتی، راهنمای تورهای گردشگری، آشپزخانه و پرسنل مسلط به انگلیسی اشاره كرد.

حیاط این اقامتگاه محل مناسبی برای دورهمی های شبانه و تماشای آسمان صاف و پرستاره كویر می باشد كه برای گردشگران تجربه بسیار زیبا و دلنشینی در این بوم گردی را به همراه خواهد داشت.

همچنین با اقامت در این اقامتگاه میهمانان می توانند طعم لذیذ غذاهای محلی نظیر اشكنه بلغور شیر، كشك، قوروت بادمجان، بلغور پلو، آبگوشت آلو، آش رشته كه دستپخت بانوان این خانه بومی است را امتحان نمایند.

آبشار سبزه رود، غار بتون اژدها، كاروانسرای سرایان، موزه صنایع دستی و مردم‌ شناسی سرایان، دق سرایان یا دق رباط سرایان، دشت لاله‌های رنگارنگ روستای بسطاق و منطقه نمونه گردشگری مصعبی كریمو از دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان سرایان خراسان جنوبی می باشد.