ریپورتاژ آگهی
روستای سیباندره

روستای سیباندره

روستای سیبان دره با نام قدیم سیوان دره در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. سیبان دره در فصل تابستان مناسب برای آب‌ تنی بوده و در فصل پاییز و زمستان هوای سرد و كوهستانی به جاذبه‌ آن می‌ افزاید.
  • 1402/01/01
  • استان : البرز
  • شهر : ساوجبلاغ
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : البرز، ساوجبلاغ
تلفن : 66059000-021

روستای سیبان دره با نام قدیم سیوان دره در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. سیبان دره در فصل تابستان مناسب برای آب‌ تنی بوده و در فصل پاییز و زمستان هوای سرد و كوهستانی به جاذبه‌ آن می‌ افزاید. در فصل بهار كوههای این منطقه تا حدودی پوشیده از برف است. رودخانه دائمی هزاربند در ۸ كیلومتری روستای سیبان دره واقع شده كه باعث سیراب شدن باغهای این منطقه می‌ شود. این رودخانه از ارتفاعات بن رود سرچشمه گرفته و در انتها به جنوب استان البرز سرازیر می‌ شود. رودخانه هزاربند با شیب تند و پیچ و خم فراوان، زیبایی سیبان دره را بیشتر كرده و آب و هوای لطیفی به آن بخشیده است. در مسیر رودخانه هزاربند آبشارهای زیبایی وجود دارد كه به آبشار سیبان دره شهرت دارند و دیدن آنها می تواند بسیار جذاب باشد. در روستای سیبان دره جنگلی زیبا و بكر به نام جنگل پروانه ها وجود دارد كه زیستگاه پروانه های بسیار زیبا و فراوانی است، به همین جهت سیبان دره را دره پروانه ها نیز می نامند.

 

موقعیت جغرافیایی
روستای سیبان دره در ۳۶ درجه شمالی و ۵۰ درجه شرقی در شمال شرقی شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. سیبان دره منطقه ای است كوهستانی كه دو رشته كوه با دیواره های صخره ای زیبا دو طرف شرق و غرب این منطقه را احاطه نموده است.


مسیر آبشار
سیباندره در مسیر كردان قرار گرفته كه دارای طبیعت زیبا همراه با رودخانه و چند آبشار است. برای رسیدن به آبشارها دو راه وجود دارد یكی از مسیر رودخانه و دیگری از پاكوب دامنه كوه كه اواسط راه خواه نا خواه باید از رودخانه رد شد، حتما از كفش مخصوص آب استفاده كنید و لباس اضافی به همراه داشته باشید چون حتما خیس خواهید شد. بنا به توان جسمی و علاقمندی شما مسیری نیم تا چهار ساعته رو باید رودخانه پیمایی كنید. مسیر رودخانه اصلا سخت نیست و تنها در بخشهایی از آن آب تا نزدیكی ران پا است.


امكانات
در طول مسیر باغات شخصی وجود دارد كه برای گردشگری مناسب سازی شده (داخل انها تخت هایی جهت اطراق یا رفع خستگی، سرویس بهداشتی، آب قابل شرب و غذا هایی مثل آش و املت و ...وجود دارد) در داخل روستا از سرویس بهداشتی مسجد میتوانید استفاده كنید و آنتن موبایل تا داخل روستا جواب میده، بعد از حدود ۱۵دقیقه حركت از روستا میتوانید جایی برای نشستن و صبحانه پیدا كنید و اگه بچه به همراه نداشته باشید كل مسیر را می توان حدود ۲ تا دو و نیم ساعت طی كرد، در مسیر رستوران فقط در حد آش و غذای معمولی در باغ شخصی روستاییان است برای همین لوازم مورد نیاز خود را قبل از رسیدن به روستا تهیه كنید.


معضلات
مردم این روستا بابت هر چیز از شما جداگانه پول دریافت میكنند مثلا ورودی به روستا عوارض گرفته می شود كه طبیعی است، پاركینگ جدا پول میگیرند كه ساعتی حساب می كنند كه آنهم طبیعی است ولی در مسیر هر جا بنشینید برای نشستن هم از شما پول میگیرند و اگر در كنار رودخانه هم بنشینید به دروغ یا راست آنرا باغ شخصی حساب می كنند و پول كه پرداخت میكنید برای استفاده از سرویس بهداشتی هم جداگانه باید پول بدهید و قسمت بد ماجرا این است كه وقتی در باغی برای استراحت نشسته اید نه یك نفر بلكه شش یا هفت نفر برای دریافت پول باغ مزاحمتان می ‌شوند.


موقعیت مكانی
روستای سیبان دره در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان، بخش چندار قرار گرفته است. این روستا در ۳۵ كیلومتری كرج، و ۳۳ كیلومتری شمال شرق هشتگرد قرار دارد. سیبان دره در ۱۷ كیلومتری شمال شرقی كردان واقع شده است. فاصله تهران تا سیبان دره تقریبا ۹۰ كیلومتر است.


مسیر دسترسی
در اتوبان كرج–قزوین وارد خروجی كردان شوید پس از طی ۱۰ كیلومتر از جاده كردان به سمت روستای برغان، تابلوی ورده–سیبان دره خودنمایی می ‌كند. در امتداد مسیر تابلو به یك دو راهی می ‌رسید كه سمت چپ شما را به سیبان دره می ‌رساند. ماشین خود را در پاركینگ یا محوطه بیرونی پاركینگ پارك نمایید و پس از طی مسافتی حدود دو كیلومتر به روستای سیبان دره می ‌رسید. این روستا درانتهای جاده فرعی ورده (امامزاده عبدالقهار) از جاده اصلی برغان واقع می باشد.

 

روستای سیباندره-bW13r7PmLS

روستای سیباندره-1YiTmPvRFI

روستای سیباندره-Tzch37UeOL

روستای سیباندره-67pjm9CCPe