ریپورتاژ آگهی
چشمه هفت رنگ مُجِن

چشمه هفت رنگ مُجِن

در مسیر آب این چشمه‌ها با رنگ‌های گوناگون با هم تركیب شده و تقریباً آب صابون مانندی را تشكیل می‌دهند
  • 1400/11/12
  • استان : سمنان
  • شهر : شاهرود
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : چشمه هفت رنگ مُجِن از چشمه‌های كم‌نظیر كشور است كه در ۲۵ كیلومتری شمال شاهرود در میان شكاف دره‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع شده است.
تلفن : 66059000-021

چشمه هفت رنگ مُجِن از چشمه‌های كم‌نظیر كشور است كه در ۲۵ كیلومتری شمال شاهرود در میان شكاف دره‌های دامنه قله ۴۰۰۰ متری شاهوار واقع شده است. این دره در ادامه به دو دره كوچك‌تر تقسیم می‌شود. در یكی از دره‌ها آب سفید رنگی جاری است كه مناسب آشامیدن می‌باشد. در دره دیگر چشمه‌های رنگی جریان دارند. این چشمه‌های رنگی در جداره و كف رودخانه تابلوهای نقاشی زیبایی را خلق می‌كنند كه چشمان هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌نمایند. قبل از رسیدن به چشمه‌های معدنی بوی خاصی در منطقه به مشام می‌رسد. یكی از چشمه‌ها از كانسار (معدن)های گوگردی عبور می‌كند و به همین جهت از فاصله‌ دوری بوی گوگرد حس می‌شود. در اطراف، چشمه‌هایی در حال جوشش‌ هستند كه دارای مواد معدنی جیوه‌دار بوده و از آن‌ها بخار جیوه متصاعد می‌شود كه به آسانی قابل تشخیص است. در مسیر آب این چشمه‌ها با رنگ‌های گوناگون با هم تركیب شده و تقریباً آب صابون مانندی را تشكیل می‌دهند و در نهایت با آب سفید چشمه تلاقی یافته و هر قدر از محل دورتر می‌شوند، رنگ آن‌ها به سفیدی متمایل شده تا جایی كه جهت استفاده كشاورزی در منطقه گرآب (گرو) اثری از رنگ و بوی آن‌ها یافت نمی‌شود. آب گوگردی این چشمه‌ها خاصیت درمانی داشته و از قدیم اهالی منطقه جهت بهبود بیماری‌های پوستی و استخوانی از آب این چشمه‌ها استفاده می‌نمودند.

 

چشمه هفت رنگ مُجِن-yuSWKDq2zi

علی ایحال یكی از اهداف در توسعه گردشگری بخش آب درمانی است كه در بیشتر كشورهای جهان دراین بخش سرمایه گذاری كلان صورت گرفته و بازدهی قابل توجه ای داشته است . و از این منظر و با توجه به اینكه این چشمه در موقعیت مناسبی بین استان های سمنان و گلستان واقع شده و در كنار یكی از مسیرهای صعود كوهنوردان به قله شاهوار می باشد می بایست جهت مشكل جاده دسترسی ، سرویس بهداشتی و امكانات رفاهی منطقه فرحزاد و چشمه هفت رنگ مجن نسبت به سرمایه گذاری ، تسریع تا با توسعه گردشگری آن و با واگذاری زمین و احداث استخر تفریحی ، استخر فیزیوتراپی، كانال عروقی، وان عروقی ، استنشاق درمانی انفرادی و عمومی، گِل درمانی ، دوش درمانی ، سونای خشك ، پرتودرمانی، اشعه یووی ، مطب پزشك عمومی ، پزشك تخصصی پوست و پزشك ریوی ، مجتمع آب درمانی آقایان و بانوان ، مجتمع ورزشی روباز به عنوان یكی از بهترین چشمه های آب درمانی كشور و یك جاذبه درمانی - ورزشی به جایگاه واقعی خود نائل شود.

 

چشمه هفت رنگ مُجِن-EjLs9o615h

چشمه هفت رنگ مُجِن-pu5ku5B30F

چشمه هفت رنگ مُجِن-iApumELSUH

چشمه هفت رنگ مُجِن-P7qyWV0EmT