ریپورتاژ آگهی
درباره آبشار و سازه های آبی شوشتر (آسیاب های سیكا)

درباره آبشار و سازه های آبی شوشتر (آسیاب های سیكا)

سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پلها، بندها، آسیاب ها، آبشارها، كانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند
  • 1401/11/19
  • استان : خوزستان
  • شهر : شوشتر
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : خوزستان - شوشتر
تلفن : 66059000-021

سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پلها، بندها، آسیاب ها، آبشارها، كانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستن كه در ارتباط با یكدیگر كار می كنن و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، جهت بهره گیری بیشتر از آب ساخته شدن. در سفرنامه مادام ژان دیولافوآ باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

این سازه های بی نظیر به عصر ساسانی ها برمیگرده اما در طی زمان و دوره های مختلف تكمیل شده است. این مجموعه در مركز شهر شوشتر واقع شده و ورودی هر نفر 10 هزار تومان بود.

شاهكاری از نبوغ و خلاقیت انسانی كه نشان از پیشرفت معماری و فناوری در ایران باستان داره، اختراعی جهت مدیریت آب در شهر باستانی شوشتر در شمال خوزستان و در فاصله حدودا ۱۰۰ كیلومتری اهواز. اگر در قالب تور و با اتوبوس به سمت سازه ها میرید بسته به اینكه كجا جای پارك پیدا كنید پیاده روی خواهید داشت اما با ماشین شخصی میتونید به راحت به ورودیه درب اصلی برسید. اطلاعات اینترنتی هم نیازی نیست داشته باشید همیشه یك راهنما مجرب داخل مجموعه حضور داره و اطلاعات جامعی رو در اختیارتون میزاره.

درباره آبشار و سازه های آبی شوشتر (آسیاب های سیكا)-0MZhtxDafS

درباره آبشار و سازه های آبی شوشتر (آسیاب های سیكا)-GCGEGDpAad