ریپورتاژ آگهی
راهنمای جامع سفر زمینی از تهران به كیش | سفری به وسعت طول ایران

راهنمای جامع سفر زمینی از تهران به كیش | سفری به وسعت طول ایران

معمولا در ذهن اكثر كسانی كه می‌خواهند به جزیره كیش سفر كنند، اولین گزینه سفر با هواپیما و به صورت هوایی است. اما برای ارفادیكه عاشق سفر و ماجراجویی‌های آن هستند گزینه جذاب‌تری وجود دارد كه آن هم سفر زمینی است.
  • 1401/10/25
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

معمولا در ذهن اكثر كسانی كه می‌خواهند به جزیره كیش سفر كنند، اولین گزینه سفر با هواپیما و به صورت هوایی است. اما برای ارفادیكه عاشق سفر و ماجراجویی‌های آن هستند گزینه جذاب‌تری وجود دارد كه آن هم سفر زمینی است.

سفر زمینی از تهران به كیش می‌تواند به چند روش انجام شود كه سفر با خودرو شخصی، قطار، اتوبوس و بصورت هیچهایك و پای پیاده از جمله این گزینه‌ها هستند. در این مقاله از سفرانه با عنوان راهنمای جامع سفر زمینی از تهران به كیش قصد داریم مسیرها و نحوه سفر و چگونگی انجام این سفر را عنوان كنیم.

 

ماجراجویی و هیجان در سفر

اگر عاشق ماجراجویی و هیجان در طول سفر هستید و از بودن در محیط‌های جدید لذت می‌برید حتما سفر زمینی به كیش را حتی برای یك بار امتحان كنید. در این سفر شما یك مسیر طولانی از تقریبا بالاترین قسمت ایران تا انتهایی‌ترین قسمت آن خواهید داشت.

شما تا رسیدن به مقصد همچنان در سفر خواهید بود و از شهرها و مناطق مختلفی عبور و دیدنی‌های بسیاری را تماشا و تجربه خواهید كرد. به نظر شما چه چیزی بهتر از تجربه دیدن جاده هنگام طلوع و غروب خورشید، خوردن توشه راه در زیر درختان كنار جاده، سوار كشتی و لنج شدن و ماندن در اقامتگاه‌های بین راهی خواهد بود.

 

سفر زمینی از تهران به كیش با ماشین

سفر زمینی با خودروی شخصی همواره یك انتخاب راحت و در دسترس برای همه است. این نوع سفر كردن از راحتی بیشتری نیز برخوردار است. با انتخاب وسیله نقلیه شخصی برای سفر زمینی تهران به كیش، می‌توانید در طول مسیر هر كجا كه دوست داشتید اقامت كنید و یا از مكان‌های مختلفی در طول مسیر دیدن نمایید.

با انتخاب این نوع سفر شما، خانواده و دوستانتان تمامی وسائل مورد نیاز را همراه خود خواهید داشت و از همه مهمتر، در طول سفر به همه نقاط جزیره با خودروی شخصی رفت و آمد كنید كه این امر هزینه‌های شما را به شدت كاهش می‌دهد. در طول این سفر بعد از گذر از شهرهای مختلف باید خود را به یكی از بنادر جنوب ایران برسانید و با استفاده از شناورهای مخصوص یا لندیگراف حمل خودرو وكشتی و لنج خود را به جزیره كیش برسانید.

 

سفر زمینی تهران به كیش با قطار

سفر با قطار كه به سفر سبز نیز معروف است، یكی از راحت‌ترین و خاطره انگیزترین نوع سفر زمینی است. در این سفر شما از تهران تا مقصد بندرعباس یك مسیر هیجان انگیز را تجربه خواهید كرد. اگر قصد سفر با دوستان خود را دارید، انتخاب قطار بهترین گزینه است.

 

قطار تهران_ بندرعباس یكی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی  كشور است كه حدودا بین 18 تا 20 ساعت در مسیر خواهید بود. بعد از رسیدن به بندرعباس می‌توانید خود را به نزدیك‌ترین اسكله برسانید و در كمتر از 30 دقیقه به جزیره كیش برسید .

 

سفر زمینی تهران تا كیش با اتوبوس 

سفر زمینی از تهران به كیش با اتوبوس یكی از ارزان‌ترین نوع سفر به این مقصد است. شما با اتوبوس تا بندرعباس 24 ساعت در مسیر خواهید بود. اگر بودن در اتوبوس به مدت طولانی شما را خسته نمی‌كند این گزینه می‌تواند یك تجربه سفر ارزان و بی‌دغدغه برای شما باشد.

 

سفر زمینی تهران به كیش با پای پیاده

سفر با پای پیاده یا بصورت هیچهایك، شاید دور از ذهن‌ترین نوع سفر باشد. امروزه این نوع سفر در میان جوانان  و افراد ماجراجو بسیار زیاد انجام می‌شود. هیچهایك از تهران به مقصد كیش یكی از قشنگترین و پرهیجان‌ترین سفرها می‌تواند باشد. در طول مسیر امكان مواجه با افراد مختلف با فرهنگ‌های متفاوت را خواهید داشت.

از شهرهای زیادی با آب و هوا و موقعیت جغرافیایی خاص عبور می‌كنید و هر كجا و به هر شكلی كه دوست داشتید اقامت خواهید كرد. مدت زمان به مقصد رسیدن شما در این نوع سفر به مدت زمان اقامت‌ها و بصورت سواره پیمودن راه شما بستگی دارد، هرچه بیشتر بصورت پیاده در راه باشید دیرتر به مقصد تعیین شده خواهید رسید.

 

بندرهای منتهی به جزیره كیش

در هر نوع سفر زمینی شما ابتدا خود را به یكی از بندرهای نزدیك به جزیره كیش برسانید. بهترین و نزدیك‌ترین این بندرها در بندرعباس قرار دارند. از هركدام از این بندرها شما تنها در حدود 30 الی دو ساعت با لنج در راه خواهید بود. تعداد بندرهایی كه می‌توانید از آنجا خود را به جزیره كیش برسانید به این شكل هستند:

  • بندر آفتاب

از بندر آفتاب تا جزیره كیش فاصله حدودا 20 كیلومتر است كه با شناور حدود نیم ساعت در راه خواهید بود.

  • بندر لنگه

فاصله بندر لنگه تا جزیره كیش در حدود 90 كیلومتر است كه حدود دو ساعت و 30 دقیقه در مسیر خواهید بود.

  • بندر چارك

بندر چارك تا جزیره كیش حدودا 22 كیلومتر است كه با شناور مسافربری حدود یك ساعت در مسیر خواهید بود.

 

 بهترین بندر در میان این بنادر، چارك است. به دلیل وجود حجم زیاد مسافران در تمامی فصول سال در این بندر، همواره كشتی و شناور مسافربری برای رفت و آمد و حمل و نقل به جزیره كیش وجود دارد. با توجه به این زمان بندی‌ها می‌توانید از یكی از این سه بندر سفر دریای خود را در ادامه سفر زمینی به جزیره كیش داشته باشید. شناورها و لندیگراف‌‌های این بنادر معمولا در ساعات مشخصی از روز به سمت جزیره حركت كرده و مجدد به سمت بندرها باز می‌گردند.

راهنمای جامع سفر زمینی از تهران به كیش | سفری به وسعت طول ایران-8VQRStrxMX