ریپورتاژ آگهی
چشمه گله گیله

چشمه گله گیله

از جاهای دیدنی شهرستانك كه در فاصله نزدیك با كاخ ناصری نیز قرار دارد چشمه گله گیله می باشد
  • 1401/10/19
  • استان : البرز
  • شهر : جاده چالوس
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : مسیر تهران تا شهرستانك از طریق جاده كرج-چالوس: بعد از طی حدود ۴۴ كیلومتر در جاده چالوس، در سمت راست جاده به دوراهی شهرستانك می‌رسید. در ادامه مسیر آسفالته ۱۰ كیلومتری را پیش رو دارید تا به مقصد برسید.
تلفن : 66059000-021

 از جاهای دیدنی شهرستانك كه در فاصله نزدیك با كاخ ناصری نیز قرار دارد چشمه گله گیله می باشد. برای رسیدن به این چشمه می بایست از كاخ ناصری به سمت شمال حركت كنید تا پس از حدود بیست دقیقه پیاده روی به چشمه برسید. گله گیله از زیر یك سنگ سرچشمه می گیرد و در نهایت خود نیز سرچشمه رودخانه شهرستانك می باشد. در اطراف این چشمه درختان وحشی گردو و گیلاس و آلبالو به طور انبوه روییده اند و جلوه ای زیباتر را به این ناحیه بخشیده اند.

چشمه گله گیله-ggPrnwQ3F3

دسترسی به چشمه گله گیله

  • مسیر تهران تا شهرستانك از طریق جاده كرج-چالوس: بعد از طی حدود ۴۴ كیلومتر در جاده چالوس، در سمت راست جاده به دوراهی شهرستانك می‌رسید. در ادامه مسیر آسفالته ۱۰ كیلومتری را پیش رو دارید تا به مقصد برسید. 
  • مسیر تهران تا شهرستانك از طریق آزادراه تهران-شمال: در ابتدا باید از تهران به اتوبان شیخ فضل الله بروید و قبل از رسیدن به آزادراه تهران-كرج، از خروجی اتوبان آزادگان شمال خارج شوید. از این محل تا روستای شهرستانك، حدود ۵۰ كیلومتر راه است. پس از طی مسیری ۴۰ كیلومتری باید وارد جاده چالوس شوید و پس از چند دقیقه از خروجی سمت چپ جاده، به جاده شهرستانك بروید.

    بهترین زمان بازدید از چشمه گله گیله

    روستای شهرستانك مكان مناسبی برای گردشگری است؛ به‌خصوص هنگام بهار و تابستان كه درختان شكوفه‌ دارند و با برگ‌های سبز خود نشاط و شادابی را برای روستا به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این، فصل پاییز این منطقه را بسیار زیبا می‌كند و شاید بتوان آن را بهترین زمان سفر به شهرستانك دانست. آب و هوای خنك در كنار منظره برگ‌های زرد و نارنجی درختان، فضایی جادویی خلق می‌كنند. پس بهار، تابستان و پاییز فصول مناسبی برای بازدید از چشمه گله گیله هستند.

    در سفر به چشمه گله گیله كجا اقامت كنیم؟

  • در سفر به روستای شهرستانك و پس از بازدید از چشمه می‌توانید شب را در خانه‌های روستایی اقامت كنید. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، كمپ‌زنی در كنار چشمه و فضای سبز آن را از دست ندهید كه شبی به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

چشمه گله گیله-upAaj3br4A