ریپورتاژ آگهی
روستای جی جاده

روستای جی جاده

یكی از چهار جاده زیبای جهان در ایران است. حتما می دانید از كدام جاده حرف می زنیم. جاده چالوس كه محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است.
  • 1401/10/18
  • استان : البرز
  • شهر : جاده چالوس
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : در كیلومتر هجدهم جاده چالوس و در فاصله حدود سی كیلومتری با شهر كرج واقع شده است.
تلفن : 66059000-021

یكی از چهار جاده زیبای جهان در ایران است. حتما می دانید از كدام جاده حرف می زنیم. جاده چالوس كه محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است. جاده ای كه از كرج آغاز می شود و با گذشتن از گردنه ها و پیچ های تا حدودی خطرناك و دلهره آور به شهر سرسبز چالوس می رسد. در این مسیر كوه ها و جنگل ها و رودخانه ها و آبشارها و دریاچه ها را نیز پشت سر می گذارد و از نزدیكی چندین و چند روستا عبور می كند.

روستای جی جاده چالوس كجاست؟

روستای جی جاده چالوس یكی از روستاهای چندگانه ای است كه در كنار هم منطقه مشهور ارنگه را شكل می دهند. این روستا یكی از توابع بخش آسارا در استان البرز است. منطقه توریستی آسارا خود شامل سه دهستان است كه عبارتند از: دهستان آدران، دهستان آسارا و دهستان نسا. این سه دهستان روی هم از پنجاه و شش روستا تشكیل شده اند. دهستان آدران هجده روستا از این پنجاه و شش روستا را در درون خود جای داده است. روستای جی جاده چالوس نیز یكی از این هجده روستا است. جی در كیلومتر هجدهم جاده چالوس و در فاصله حدود سی كیلومتری با شهر كرج واقع شده است. بنابراین یكی از روستاهای اول جاده چالوس به شمار می رود. این نزدیكی با پایتخت خود یكی از عوامل محبوبیت این روستا در نزد گردشگران است.

 

جاذبه ها و جاهای دیدنی

مهمترین جاذبه های گردشگری روستای جی جاده چالوس چشمه های آن هستند. از جمله این چشمه ها می توان این موارد را نام برد: چشمه میان لات، چشمه دورخان، چشمه قلقلك، چشمه هرهنج، سرچشمه سیلورستان، سرچشمه لشك. روستایی كوچك كه شش چشمه بزرگ در آن جاری است. تعجبی ندارد كه در هر گوشه این روستا گل و درخت روییده است. گذشته از این چشمه ها حمام خزینه روستا كه در مركز آن قرار دارد و از جنس ساروج می باشد نیز یكی دیگر از جاذبه های توریستی جی است. باغ های سیب و مزارع پرورش گل و گیاه این روستا نیز می تواند برای گردشگران دیدنی باشد.

اما همانطور كه گفتیم روستای جی جاده چالوس یكی از روستاهای منطقه جی است كه با فاصله بسیار نزدیكی از یكدیگر قرار گرفته اند. بنابراین در صورت بازدید از این روستا می توانید خود را در عرض چند دقیقه به روستاهای اطراف نیز برسانید و از جاذبه های گردشگری آنها نیز دیدن كنید. به طور مثال آبشار نود متری هفت چشمه كه یكی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است در فاصله ای بسیار نزدیك با روستای جی قرار دارد. آبشار آدران، رودخانه ارنگه و دره هفت چشمه نیز در نزدیكی همین آبشار واقع شده اند. قله سه هزار و صد متری پورا نیز یكی دیگر از جاذبه های نزدیك به این روستا است. شما همچنین می توانید با مراجعه به روستای خور از آبشار زیبای این روستا و درختان گیلاس و سیب محدوده این آبشار نیز دیدن كنید.

دیگر جاذبه گردشگری در نزدیكی روستای جی جاده چالوس گورستان تاریخی ارنگه می باشد. قدمت این گورستان چند هزار سال تخمین زده می شود و با وجود به سرقت رفتن آثار تاریخی موجود در آن هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت چند صد سال در این گورستان دیده می شوند.

بهترین زمان سفر به این روستا

بهترین زمان سفر به روستای جی جاده چالوس كاملا به خود شما بستگی دارد. اگر می خواهید طیف متنوعی از گل های وحشی این روستا را به چشم ببینید در فصل بهار و به خصوص ماه اردیبهشت راهی روستای جی شوید. اگر می خواهید از خنكای محدوده اطراف چشمه های پر تعداد روستا لذت ببرید فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب كنید. اگر می خواهید به قله پورا صعود كنید و از بلندای آن تركیب رنگ برگ های درختان را تماشا كنید و حظ ببرید فصل پاییز بهترین گزینه برای شماست.

 

 

روستای جی جاده-w7mJSZ76C8