ریپورتاژ آگهی
روستای میركلا

روستای میركلا

میركلا، روستایی است از توابع بخش كجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران.
  • 1401/10/15
  • استان : مازندران
  • شهر : نوشهر
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : مازندران -نوشهر
تلفن : 66059000-021

میركلا، روستایی است از توابع بخش كجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران.

جمعیت

این روستا در دهستان زانوس‌رستاق قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

چگونگی پدید آمدن

این دهكده ضلع شرقی دهكده كندلوس است .

این دهكده ساكنانش همگی سید هستند .

مردم این دهكده به زبان طبری گویش كجوری سخن می گویند و مردمانی صمیمی و مهمانواز اند.

چگونگی به وجود آمدن

دو نفر از سید های محله شاهاندشت لاریجان ( در منطقه هراز آمل ) به این منطقه می آیند و ابتدا در روستایی كه مجاور كندلوس به نام گیل كلا ساكن می شوند و یكی از آنها كه سید مهدی نام داشت از طایفه بنا كه ساكن كندلوس بودند زمینی در ضلع شرقی كندلوس كه قدیم به صورت باغ بوده است را خریداری می كند و در آنجا ساكن می شود .

امروزه مقبره سید مهدی با عنوان امام زاده سید مهدی در این دهكده خود نمایی می كند.

این دهكده به دهكده ای آباد و پر جنب و جوش تبدیل شده است.

آشنایی با روستا های نوشهر

مناطق و روستا شهر نوشهر بسیار زیبا و دارای جنگل های انبوه و فراوانی میباشد. شهرستان نوشهر از مناطق بسیار زیبا و خوش آب و هوای استان مازندران میباشد كه به خاطر آب و هوای خوبی كه دارد و همچنین مناطق و روستاهای بسیار زیبایی كه دارد مورد توجه و استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران شده است و هر ساله مسافران زیادی به این منطقه ی زیبا در مازندران سفر میكنند و نهایت لذت را از این منطقه میبرند.روستاهای این شهر دارای جاذبه های دیدنی و آب و هوای معتدل و خوبی برخوردار میباشند. دارای مناطق بسیار زیبا و سرسبز و جنگل های فراوان و همچنین مردم مهمان نواز و خونگرمی را دارا میباشد.شهرستان نوشهر یكی از شهرهای استان مازندران ایران است. جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۴۰٬۵۷۸ نفر بوده‌است. شهرستان نوشهر با مساحتی معادل ۱۷۱۶/۵ كیلومتر مربع و متشكل از ۲ بخش، ۳ شهر و ۶ دهستان در ساحل مازندران قرار دارد. نوشهر در گذشته به نامهای خاچك– حبیب آباد و ده نو خوانده می شد و سپس بااحداث تاسیسات بندری در سال ۱۳۱۸ هـ. ش به نوشهر تغییر نام یافت.

روستای میركلا-xmJavK57fV