ریپورتاژ آگهی
روستاهای جنوب تهران

روستاهای جنوب تهران

مناطق گردشگری متعددی در اطراف تهران وجود دارد كه ممكن است برخی افراد از آن‌ها بی‌خبر باشند.
  • 1401/09/10
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

روستاهای اطراف تهران برای تفریح
مناطق گردشگری متعددی در اطراف تهران وجود دارد كه ممكن است برخی افراد از آن‌ها بی‌خبر باشند. در ادامه، بهترین روستاهای اطراف تهران برای گردش را به شما معرفی خواهیم كرد.

۱- روستای افجه
افجه یكی از بهترین روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود. در این روستا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مانند آبشار پسچوریك، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین‌ شاه، قلعه ساكا، حمام قاجار و دشت لار وجود دارد. اگر می‌خواهید از شلوغی شهر تهران فاصله بگیرید، به شما پیشنهاد می‌كنیم كه سری به روستای افجه بزنید.بهترین زمانی كه می‌توانید برای رفتن به این روستا انتخاب كنید، بهار و تابستان است. در این بازه زمانی، شكوه افجه حتی از كاخ های تهران هم بیشتر است و در بهترین شرایط ازنظر طبیعت سرسبز، آب‌وهوای ایدئال، شكوفه‌ها و زیبایی‌های بهاری و… قرار خواهد گرفت. تاكنون در این منطقه محلی برای اقامت ساخته نشده و اگر قصد دارید شب را در طبیعت آن سپری كنید، باید وسایل كمپینگ همراه خود داشته باشید. ناگفته نماند كه روستای افجه ۵ كیلومتر با لواسان فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود ۳۰ كیلومتر از سمت شمال شرق تهران خارج شوید.

۲- روستای چناقچی علیا از بهترین روستاهای اطراف تهران
این روستا در دهستان دوزج قرار گرفته و اطراف شهرستان خوش آب‌وهوای زرندیه استان مركزی واقع شده است. برای رفتن به چناقچی علیا باید به نزدیكی ساوه بروید. مورخان قدمت این روستا را به زمان صفویه مربوط می‌دانند. از آن زمان تاكنون، این منطقه، محلی مناسب برای تفریح محسوب می‌شده و افراد زیادی برای تغییر حال‌وهوا و دوری از شلوغی شهر به این روستا سفر می‌كنند. در روستای چناقچی علیا، علاوه بر مسلمان‌ها، تعداد كمی مسیحی نیز زندگی می‌كنند.این ساكنان چند مذهبی، یكی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز روستا محسوب می‌شود. افراد زیادی در كشور از این روستای خوش آب‌وهوا به‌عنوان نماد همبستگی دینی یاد می‌كنند. برای رسیدن به چناقچی علیا، باید به جاده ساوه-بوئین زهرا وارد شوید. این منطقه نسبت به دیگر روستاهای تهران در فاصله كمتری واقع شده و به‌طبع برای رسیدن به آن باید مسیر كوتاه‌تری را طی كنید.

۳- روستای ارنگه
این منطقه حدود ۱۸ كیلومتر با شهرستان كرج فاصله دارد. این روستای زیبا با دیدنی‌ترین موزه های تهران رقابت دارد. با قدم‌زدن در قبرستان قدیمی روستای ارنگه می‌توانید، سنگ‌های باستانی را مشاهده كنید. این منطقه نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران باغ‌های بیشتری داشته و طبیعتا سرسبزتر است. در این باغ‌ها میوه‌های متعددی مانند سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی و توت برداشت می‌شود. این روستا با جاده چالوس حدود ۲ كیلومتر فاصله دارد.

ناگفته نماند كه مسیر رسیدن به روستای ارنگه آسفالت است. در این روستای زیبا، ویلاهای متعددی ساخته شده و افراد زیادی برای سپری‌كردن روزهای آخر هفته، آن را انتخاب می‌كنند. در ۱۸ كیلومتری جاده چالوس، تابلوی ارنگه را مشاهده می‌كنید. برای شكم‌گردی در این روستا رستوران‌ها و غذاخوری‌های كوچك و بزرگ مختلفی وجود دارد كه به لطف غذاهای خانگی خوشمزه خود از بهترین كافه های تهران اند.

برای رسیدن به این روستا باید از سمت جاده چالوس خارج بشوید و پس از طی مسافتی ۲ كیلومتری به این منطقه زیبا برسید. ازجمله جاذبه‌های تماشایی ارنگه می‌توان به آبشار خور و دره هفت چشمگی اشاره كرد. همچنین فصل زمستان به‌دلیل بارش برف، ارتفاعات این روستا به پیست اسكی تبدیل می‌شود.

۴- روستای آهار
در محدوده شهر رودبار قصران و شمیرانات، روستایی به نام آهار جلب توجه می‌كند. آهار بین روستاهای اطراف تهران، یكی از بزرگ‌ترین مناطق به‌شمار می‌رود. این روستا آب‌وهوای خوبی دارد و یكی از بهترین انتخاب‌ها برای اهالی تهران محسوب می‌شود. تعداد زیادی از تهرانی‌ها برای دوری از آلودگی هوا و تنفس هوایی تازه، به روستای آهار می‌روند.

از هر دو طرف این روستا، رودخانه می‌گذرد و به لطف همین رودها، موجودات زیادی در این منطقه زندگی می‌كنند. رودخانه معروف «شكرآب» یكی از رودخانه‌های در حال عبور از این روستاست. «پیش كنك» دیگر رودخانه‌ این روستا با آب زلال و خنك خود پاتوقی برای كمپینگ‌های گردشگران و طبیعت‌گردهاست. این رودخانه از دل كوه‌های گاجره و سی‌پال سرچشمه می‌گیرد و از آهار نیز می‌گذرد. برای رسیدن به این روستا باید وارد بزرگ‌راه شهید بابایی شده و سپس به جاده لواسان-لشكرك بروید. پس از این جاده به‌سمت اوشان خارج شوید و پس از مدت كوتاهی به روستای آهار برسید.

۵- روستای برغان از زیباترین روستاهای اطراف تهران
این روستا جزئی از شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است. رودخانه‌های سنج و شاهرود از اطراف روستای برغان عبور می‌كنند و به همین دلیل، این منطقه، یكی از زیباترین روستاهای اطراف تهران شناخته می‌شود. طی چند سال گذشته شركت‌های گردشگری مختلف، تورهای متعددی را برای رفتن و بازدید از این روستا برگزار كرده‌اند. پیشنهاد ما به شما این است كه بازدید از برغان را در برنامه تفریحی تابستانه خود قرار دهید.

 

در فصل بهار، بسیاری از وسایل تفریحی موجود در این روستا، فعالیت خود را آغاز می‌كنند. همچنین در این فصل، روستای برغان آب‌وهوای دل‌چسبی خواهد داشت. باتوجه‌به توضیحات داده شده می‌توان نتیجه گرفت كه بهار بهترین زمان سفر به روستای برغان محسوب می‌شود. ناگفته نماند كه در این فصل می‌توانید در رودخانه‌های روستا تنی به آب بزنید.

ازجمله مكان‌های دیدنی این روستا می‌توان به آتشگاه كرج، حسینیه برغان، مسجد برغان، پل، میوه‌های فصلی، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر و… اشاره كرد. در این روستا دو باشگاه اسب‌سواری ساخته شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به آن‌ها این ورزش را تجربه كنند.

روستاهای جنوب تهران-cCThGupOsr