ریپورتاژ آگهی
چرا شنا در دریاچه زریوار ممنوع است

چرا شنا در دریاچه زریوار ممنوع است

ایسنا/كردستان مدیر جمعیت هلال‌احمر مریوان، در پی غرق شدن دو تن از اهالی این شهر در دریاچه‌ی زریبار گفت: همانطور كه پیش از این بارها اعلام شد شنا در دریاچه‌ی زریبار مریوان ممنوع است
  • 1401/09/08
  • استان : کردستان
  • شهر : مريوان
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كردستان - مریوان
تلفن : 66059000-021

ممنوعیت شنا در دریاچه‌ی زریبار مریوان

ایسنا/كردستان مدیر جمعیت هلال‌احمر مریوان، در پی غرق شدن دو تن از اهالی این شهر در دریاچه‌ی زریبار گفت: همانطور كه پیش از این بارها اعلام شد شنا در دریاچه‌ی زریبار مریوان ممنوع است و این ممنوعیت بعلت حفظ جان شهروندان است.

مدیر جمعیت هلال‌احمر مریوان، در پی غرق شدن دو تن از اهالی این شهر در دریاچه‌ی زریبار گفت: همانطور كه پیش از این بارها اعلام شد شنا در دریاچه‌ی زریبار مریوان ممنوع است و این ممنوعیت بعلت حفظ جان شهروندان است.

 

«ایوب غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی كردستان، اظهار كرد: امسال و سال‌های گذشته بارها از طرق مختلف چون تریبون‌های نماز جمعه شهر مریوان، انتشار بیانیه، سخنرانی در محافل مختلف و پخش بروشور در سراسر شهرستان به مردم اعلام شد كه شنا در دریاچه‌ی زریبار مریوان اكیداً ممنوع است اما باز هم شاهد هستیم كه به این هشدارها بی‌توجهی می‌شود.

 

وی افزود: چندی پیش دو تن از اهالی روستای وله‌ژیر از توابع مریوان نسبت به شنا در بخشی از دریاچه اقدام كردند كه غیر قابل دسترسی مأموران است و این امر به قیمت از دست دادن جانشان تمام شد.

 

مدیر جمعیت هلال‌احمر مریوان تصریح كرد: ما به صراحت اعلام می‌كنیم كه شنا كردن در این دریاچه غیرقانونی است و عواقب آن نیز برعهده‌ی خود شخص است از این‌رو از مردم شهرستان مریوان می خواهیم كه برای شنا كردن به این دریاچه مراجعه نكنند.

 

وی خاطرنشان كرد: امسال چهار نفر به‌هنگام شنا كردن دو تن آنها در دریاچه‌ی زریبار و دو تن دیگر نیز در رودخانه‌ی روستای جژنی‌آباد هنگام شنا غرق شدند كه این روند نسبت به ماه‌های نخست پارسال، رشد چشمگیری داشته است.

 

غلامی با بیان اینكه شنا در همه‌ی مناطق دریاچه‌ی زریبار اكیداً ممنوع است از مردم خواست كه بعلت خطرات موجود از شنا كردن در این دریاچه پرهیز كنند.

چرا شنا در دریاچه زریوار ممنوع است-vmXoXjVQRe