ریپورتاژ آگهی
جنگل ابر دیلمان

جنگل ابر دیلمان

ایران با اینكه خشك و نیمه بیابانی است اما سرزمین های شمالی آن روی دیگری از طبیعت را به سفردوستان نشان می دهد
  • 1401/09/02
  • استان : گيلان
  • شهر : ديلمان
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : گیلان - دیلمان
تلفن : 66059000-021

منطقه دیلمان
ایران با اینكه خشك و نیمه بیابانی است اما سرزمین های شمالی آن روی دیگری از طبیعت را به سفردوستان نشان می دهد. گیلان در بخش شمالی ایران سال های زیادی است كه یكی مهمترین مقاصد گردشگری ایران است و ایرانی های زیادی در هنگام تعطیلات این استان سرسبز را برای سفر انتخاب می كنند. فرقی نمی كند در چه فصلی از سال باشیم در هر زمانی می توان شكوه طبیعت را در میان كوه ها، جنگل ها و دریای این استان دید. امروز درباره طبیعت شمال حرف می زنیم و به سراغ یكی از زیباترین ییلاق های شرق ایران می رویم.برای رفتن به منطقه دیلمان باید از شهر رشت مسیری ۴۲ كیلومتری را به سمت لاهیجان بروید، از آنجا پس از ۱۵ كیلومتر به سیاهكل می رسید. از سیاهكل مسیری پرپیچ و خم و ۴۵ كیلومتری در پیش رو دارید كه شما را به این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می رساند. مهر استوانه ای كشف شده در دیلمان كه برای سه هزار سال پیش از میلاد است نشان می دهد كه قدمت این منطقه به ۵ هزار سال قبل برمی گردد. آب و هوای دیلمان مثل بیشتر شهرهای شمال، مرطوب و بارانی است اما چون در ناحیه كوهستانی است آب و هوایش در بیشتر روزهای سال سرد است.

جاذبه های دیلمان

چشم اندازهای سرسبز و هوای تازه و كوهستانی دیلمان گردشگران زیادی را به این محل می كشاند، این منطقه آثار تاریخی و طبیعی زیادی دارد كه تعدادی ازآن ها را به شما معرفی می كنیم:

آبشار لونك

در جاده دیلمان به ۲۵ كیلومتری این منطقه كه برسید ماشین های پارك شده زیادی را در كنار جاده می بینید كه خبر از وجود جاذبه ای دیدنی در این محل می دهند. در این منطقه در میان درختان جنگلی، آبشاری كوچك وجود دارد كه جاذبه محبوب این ناحیه شده است. به بالای آبشار كه بروید جنگلی سرسبز با امكانات رفاهی مناسب محلی عالی برای تفریح و گشت و گذار است.

دشت سوسن چلچراغ

اگر دیدن منظره دشتی از گل ها همیشه آرزوی شما بوده، در ماه خرداد از دیلمان حدود یك ساعت به سمت جنوب بروید تا به روستای داماش برسید در این روستا دشتی از سوسن چلچراغ در انتظار شماست تا ساعتی به تماشای گل هایش بنشینید و لحظاتی بینظیر را تجربه كنید.

دشت شقایق دیلمان

در فصل بهار به ۶ كیلومتری شرق دیلمان كه بروید به غیر از طبیعتی سرسبز و خیره كننده دشتی از شقایق های قرمز رنگ را می بینید، در اینجا می توانید برای ساعاتی خود را مهمان مناظری ناب و بكر كنید.

قلعه و برج گرمابر

پس از دیدن این همه منظره طبیعی خوب است سری هم به جاذبه های تاریخی بزنید، در نزدیكی روستای گرمابر قلعه و برجی قرار دارد كه بخش پایینی آن با سنگ های صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. قدمت این بنا كه امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد.

كاروانسرای تی تی

در مسیر دیلمان كاروانسرایی تاریخی به نام تی تی خانم وجود دارد كه از سنگ و ملات ساروج درست شده و گنبدی آجری هم روی آن قرار داده شده است. این محل كه در مسیر اصلی لاهیجان به دیلمان است در گذشته محل توقف كاروانیان بوده است.

كوه درفك

دیلمان برای علاقمندان به كوهنوردان كوه های مناسبی دارد، یكی از آن ها كوه درفك در غرب دیلمان است كه محلی عالی برای كوهنوردی و غارنوردی ست. بر روی این كوه دو غار معروف هست كه هر كدام خصوصیات منحصربفرد و جالبی دارند.

جنگل ابر دیلمان-W4HYdE7aEH