ریپورتاژ آگهی
قیمت بلیط چالیدره مشهد 1402

قیمت بلیط چالیدره مشهد 1402

چالیدره مشهد امكانات بسیار زیادی برای تفریح خصوصاً برای نسل جوان دارد. از جمله این تفریحات می‌توان به بانجی جامپینگ، آموزش غواصی، زیپ لاین، تله كابین، تله سیژ، ترن كوهستانه، كشتی شناور، قایق‌های پدالی و پارویی و ... اشاره كرد. این تفریحات كه بیشتر با آب سر و كار دارند، اكثراً در فصول گرم سال كه آب و هوا متعادل است قابل دسترسی هستند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از چالیدره مشهد، فصل بهار و تابستان است.
  • 1401/08/09
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : چالیدره
تلفن : 66059000-021

بهترین زمان برای بازدید از چالیدره مشهد
چالیدره مشهد امكانات بسیار زیادی برای تفریح خصوصاً برای نسل جوان دارد. از جمله این تفریحات می‌توان به بانجی جامپینگ، آموزش غواصی، زیپ لاین، تله كابین، تله سیژ، ترن كوهستانه، كشتی شناور، قایق‌های پدالی و پارویی و ... اشاره كرد. این تفریحات كه بیشتر با آب سر و كار دارند، اكثراً در فصول گرم سال كه آب و هوا متعادل است قابل دسترسی هستند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از چالیدره مشهد، فصل بهار و تابستان است.
در این فصول می‌توانید شب‌ها كه هوا خنك‌تر می‌شود، در فضای دلنشین روباز رستوران‌ها و كافی شاپ‌های این مجموعه بنشینید و از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید. علاوه بر این‌ها، از دیگر دلایل انتخاب فصل گرما برای دیدن چالیدره، این است كه این دره، در این فصول پر می‌شود از درختان سرسبز و زیبا كه منظره سد را دیدنی‌تر می‌كنند.
راه دسترسی به چالیدره مشهد
آدرس: مشهد، 17 كیلومتری مشهد، طرقبه، كیلومتر 2 جاده نقندر، مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره
برای دسترسی به سد چالیدره مشهد بهترین انتخاب، وسیله شخصی است، زیرا این مجموعه تفریحی 17 كیلومتر از مشهد فاصله دارد. در این صورت حتی اگر بخواهید با وسایل تقلیه عمومی یا تاكسی خود را به این مجموعه برسانید، برای برگشت در ساعات پایانی روز به مشكل خواهید خورد. با این حال در ادامه راه‌های مختلف دسترسی به چالیدره را برایتان شرح می‌دهیم.
دسترسی به چالیدره با خودرو شخصی: برای رفتن به چالیدره با خودرو شخصی باید وارد بلوار وكیل آباد مشهد شوید. این بلوار را تا انتها بروید تا به جاده طرقبه برسید. در این جاده، به جاده جدید طرقبه می‌رسید كه باید در آن به سمت میدان طرقبه بروید. این میدان را به راست بپیچید. از اینجا به بعد تابلوها شما را برای رسیدن به چالیدره راهنمایی خواهند كرد.
دسترسی به چالیدره با تاكسی: برای استفاده از تاكسی به شما توصیه می‌كنیم از تاكسی‌های آنلاین مانند اسنپ یا تپسی استفاده كنید. زیرا در این صورت تنها با 12 الی 14 هزار تومان می‌توانید به چالیدره بروید. در غیر این صورت تاكسی‌های معمولی دو برابر این هزینه را دریافت خواهند كرد.
دسترسی به چالیدره با اتوبوس: اگر قصد دارید در ساعات شلوغ روز به خصوص ظهر به چالیدره بروید، می‌توانید از اتوبوس یا مترو استفاده كنید. برای استفاده از اتوبوس می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های شهری به میدان اصلی طرقبه بروید و از آنجا با تاكسی به چالیدره بروید.
دسترسی به چالیدره با مترو: برای رفتن به چالیدره با مترو نیز می‌توانید خط یك مترو مشهد را سوار شده و در ایستگاه آزادی پیاده شوید. از این ایستگاه باقی مسیر را باید با تاكسی شخصی یا تاكسی‌های درون مسیر بروید.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
ساعات دسترسی: هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب
چالیدره مشهد تفریحات بسیار متنوعی دارد. از تفریحات آبی گرفته تا سافاری، لوكوموتیو، ماساژ، پل معلق، شهر بازی و... همگی در این مجموعه شبانه روز فعال هستند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده كنید. اما هركدام از این تفریحات هزینه جداگانه خود را در بر دارد كه در فصول مختلف سال نیز قیمت متغیری دارند.
قیمت ورودی چالیدره به همراه تله كابین 18000 هزارتومان است. یعنی شما باید در همان ابتدا این هزینه را به عنوان ورودی پرداخت كنید. سایر تفریحات نیز از 7 هزار تومان(ترن كوهستان) تا 150 هزار تومان(ماهی گیری VIP) متغیر است.
البته شما می‌توانید قبل از رفتن به چالیدره مشهد از سایت‌های تخفیفی مانند نت برگ و یا تخفیفان پكیج‌های تخفیف دار این مجموعه را خریداری كنید.

قیمت بلیط چالیدره مشهد ۱۴۰۰-31WI60cgUR

دانستنی‌های قبل از دیدن چالیدره مشهد

قبل از اینكه به چالیدره بروید از فضای بسیار زیبا و تفریحات هیجان انگیز آن لذت ببرید، بد نیست كمی هم از دانستنی‌ها و نكات جالب در مورد منطقه و خود مجموعه‌ای كه این سد زیبا در آن قرار دارد مطلع شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.
شهرستان طرقبه مشهد و روستاهای اطراف آن پر از دره‌های زیبا و دیدنی است كه در فصل تابستان اطراف آن‌ها را تپه‌های سرسبز و زیبا احاطه می‌كند. چالی دره یا همان چالیدره یكی از این دره‌هاست كه در نزدیكی روستای نقندر قرار دارد. این دره به خودی خود نیز طبیعت بسیار دل انگیز و جذابی در فصل بهار و تابستان دارد.
عملیات ساخت چالیدره از سال 1376 آغاز شد. هرچند كه از اوایل دهه 90 طبیعت این مجموعه برای خانواده‌های بازدیدكننده قابل استفاده بود. اما از آن زمان تاكنون كه حدود 9 سالی سپری می‌شود، كم كم تفریحات جدید و هیجان انگیز بیشتری به مجموعه اضافه شد. البته هنوز هم این مجموعه گردشگری در حال پیشرفت است و هر روز بهانه‌ای جدید به مسافران مشهد می‌دهد.
مجموعه تفریحی چالیدره به واسطه حضور دره به دو قسمت تبدیل شده است. یعنی شما در هنگام ورود خود به این مجموعه با رستوران‌ها و كافی شاپ‌های مجموعه مواجه می‌شوید. در صورتی كه اگر بخواهید دره را ببینید و از تفریحات هیجان انگیز آن استفاده كنید باید سوار تله سیژ شوید. آن طرف دره هیجان انتظار شما را می‌كشد!
در مجموعه چالیدره برای هر سن و سلیقه‌ای تفریحات خاصی وجود دارد. تا اینجا بیشتر از تفریحات هیجان انگیز این مجموعه تفریحی گفتیم. اما افرادی كه نیاز به آرامش و استراحت دارند نیز می‌توانند آخر هفته خوبی را در چالیدره سپری كنند. سالن ماساژ اسپا، فضای مخصوص ماهی گیری، موسیقی زنده در كنار آب، برج كردان، اسكله تفریحی، لمكده و چایخانه و... از جمله امكاناتی هستند كه وقت گذراندن در آن‌ها آرامش را به شما هدیه می‌دهد.
شاید برایتان جالب باشد كه بدانید چالیدره مشهد حدود 160 هكتار وسعت دارد. این مجموعه بزرگ با همكاری شهرداری طرقبه و سازمان همیاری شهرداری طرقبه ساخته شده است. هرچند هنوز معلوم نیست این مجموعه توسط بخش خصوصی اداره می‌شود یا دولتی، ولی پیشرفت‌های هر روز آن باعث شده صنعت گردشگری مشهد در طول این چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته باشد.

قیمت بلیط چالیدره مشهد ۱۴۰۰-72LXP2i6l3

راهنمای بازدید از چالیدره مشهد

چالیدره مشهد از متنوع‌ترین مجموعه‌های گردشگری در ایران است كه به واسطه امكانات بسیار خوبی كه دارد، مورد استقبال قرار گرفته است. از آنجا كه این مجموعه وسیع امكانات بسیار زیادی دارد و بازدیدكنندگان وقت محدود! چند توصیه برای شما در هنگام بازدید از چالیدره داریم كه به شما كمك می‌كند از حضور خود در این مجموعه بهترین استفاده را ببرید و در ادامه آن‌ها را بازگو خواهیم كرد.
اگر با جمع دوستانه به بازدید از چالیدره می‌روید، به شما توصیه می‌كنیم در همان بدو ورود سوار تله سیژ شده و به آن طرف دره بروید. زیرا اكثر تفریحات آبی دست جمعی و هیجان انگیز آن طرف دره هستند! اگر شما هم عاشق آدرنالین هستید، پیشنهاد می‌كنیم حتماً بانجی جامپینگ و زیپ لاین در دره را امتحان كنید.
در فصل گرما به خصوص اواسط تابستان كه آفتاب داغ مشهد طاقت فرساست! تفریحات آبی بهترین انتخاب برای گذران اوقات فراغت است. در چنین روزهایی می‌توانید قایق سواری، غواصی و تله سیژ  كه از بالای سد می‌گذرد را در چالیدره امتحان كنید.
اگر شما هم جزو افرادی هستید كه قصد دارید آخر هفته شاد و آرامی را در كنار خانواده خود تجربه كنید، می‌توانید در برج گردان یا یكی از رستوران‌های كنار آب سد چالیدره بنشینید و از چشم انداز فوق‌العاده این سد و كوه‌ها به خصوص در هنگام غروب آفتاب لذت ببرید.
ثبت لحظات زیبا و به یادماندنی از مهم‌ترین كارهایی است كه هر فرد در لحظات شاد خود می‌كند. با اینكه گوشی و سلفی كار ثبت این لحظات را راحت كرده، اما گاهی اوقات كه در هوا معلق شده‌اید یا در حال عبور از روی آب با زیپ لاین هستید این كار برای خودتان مقدور نیست. در چنین مواقعی عكاسان حرفه‌ای مجموعه در كمین هستند تا تصاویر نابی را از این لحظات جذاب ثبت كنند.

قیمت بلیط چالیدره مشهد ۱۴۰۰-Lw0z1RJZWA