ریپورتاژ آگهی
قیمت بلیط آبگرم فردوس

قیمت بلیط آبگرم فردوس

چقدر درمورد گردشگری سلامت می‌دانید؟ گردشگری سلامت حوزه‌ای از گردشگری برای بازیابی روح و جسم با استفاده از خدمات طبیعی مانند چشمه‌های معدنی، آب‌ و هوای پاك و... است. آبگرم معدنی هلال واقع در شهر فردوس یكی از معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری سلامت در شرق كشور است. فردوس یكی از شهرهای باستانی ایران است كه در قدیم با نام "تون" شناخته می‌شد. آبگرم معدنی هلال فردوس، مانند شهرش، قدمتی تاریخی دارد. سالانه هزار نفر به آبگرم فردوس می‌روند. با اسمارتیز همراه باشید تا در مورد آبگرم فردوس بیشتر بدانید.
  • 1401/07/25
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : فردوس
  • دسته : حمام های تاریخی ایران
آدرس : مشهد تا فردوس حدودا 340 كیلومتر فاصله دارد. در مشهد ابتدا باید به سمت رباط سفید بروید و در جاده بجستان قرار بگیرید. قبل از رسیدن به شهر فردوس و بعد از راندن 320 كیلومتر، در سمت راست جاده، تابلوی راهنمای آبگرم فردوس را مشاهده خواهید كرد.
تلفن : 66059000-021

چقدر درمورد گردشگری سلامت می‌دانید؟ گردشگری سلامت حوزه‌ای از گردشگری برای بازیابی روح و جسم با استفاده از خدمات طبیعی مانند چشمه‌های معدنی، آب‌ و هوای پاك و... است. آبگرم معدنی هلال واقع در شهر فردوس یكی از معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری سلامت در شرق كشور است. فردوس یكی از شهرهای باستانی ایران است كه در قدیم با نام "تون" شناخته می‌شد. آبگرم معدنی هلال فردوس، مانند شهرش، قدمتی تاریخی دارد. سالانه هزار نفر به آبگرم فردوس می‌روند. با اسمارتیز همراه باشید تا در مورد آبگرم فردوس بیشتر بدانید.

بهترین زمان دیدن آبگرم فردوس
شهر فردوس آب و هوایی گرم و خشك دارد. پیشنهاد می‌كنم زمستان یا پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب كنید. همچنین در این فصل‌ها می‌توانید از كویر پلوند در شهر فردوس دیدن كنید.
راه دسترسی به آبگرم فردوس
آدرس: استان خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، شهر فردوس، كیلومتر 20 محور فردوس به مشهد (بجستان)
مسیر دسترسی: آبگرم فردوس یكی از جاذبه‌های شاخص شهر فردوس است بنابراین هركجای شهر كه باشید به راحتی می‌توانید آبگرم را پیدا كنید. برای رسیدن به آبگرم حتما باید به مركز شهر فردوس بروید. از شهر باید وارد جاده فردوس – مشهد شوید و تابلوهای آبگرم معدنی را دنبال كنید. نگران گم كردن مسیر نباشید چون در همه‌جای مسیر، تابلوهای راهنما را خواهید دید. مقصد در كنار جاده و خارج از شهر قرار دارد.

قیمت بلیط آبگرم فردوس-6D3cbqYaXT

مسیر دوم از سمت شهر مشهد است. مشهد تا فردوس حدودا 340 كیلومتر فاصله دارد. در مشهد ابتدا باید به سمت رباط سفید بروید و در جاده بجستان قرار بگیرید. قبل از رسیدن به شهر فردوس و بعد از راندن 320 كیلومتر، در سمت راست جاده، تابلوی راهنمای آبگرم فردوس را مشاهده خواهید كرد. مسیر دسترسی كاملا آسفالت است.
اگر هم با اتوبوس به فردوس رفتید، می‌توانید از ترمینال تا مجموعه آبگرم فردوس را تاكسی بگیرید.
هزینه بلیط و ساعات دسترسی
هزینه بلیط برای گردشگران ایرانی: با توجه به نرخ تعیین شده (تماس گرفته شود)
هزینه بلیط برای گردشگران خارجی: با توجه به نرخ تعیین شده (تماس گرفته شود)
تلفن ثابت 24 ساعته برای رزرو: 056-32747436
ساعات بازدید: 24 ساعته
مدت زمان پیشنهادی: 24  ساعت
ایمیل:
abgarmeferdows@gmail.com
دانستنی‌هایی قبل از دیدن آبگرم معدنی هلال فردوس

قیمت بلیط آبگرم فردوس-UUMmxh8ubE

  • آبگرم معدنی هلال فردوس به خاطر تنوع املاح معدنی‌اش، از بهترین چشمه‌های آبگرم ایران است. خیلی‌ها كه بیماری‌های پوستی مثل اگزما یا عفونت‌های قارچی دارند، به این آبگرم می‌روند.
  • شاید بیراه نباشد كه بگوییم، دمای بالای آب و تنوع زیاد املاح معدنی اینجا مثل آهن‌ربا عمل می‌كند و بیشتر مسافرانی كه به خراسان جنوبی می‌روند را جذب می‌كند.  
  • سالیانه حدود 300 هزار نفر به چشمه شفابخش هلال فردوس می‌روند.
  • اگر صدها دارو را جمع‌آوری كنید به خواص معدنی چشمه هلال می‌رسید.
  • درمان بیماری‌های پوستی، تسكین دردهای مفصلی و عصبی، افزایش جریان خون، استحمام آرامش بخش و افزایش میزان فعالیت قلب، پیشگیری از رسوب سنگ در كلیه، بهبود بیماری‌های رماتیسمی و جلوگیری از پوكی استخوان درمان‌هایی هستند كه از آبگرم فردوس برای بدن شما تجویز می‌شوند.
  • آبگرم معدنی فردوس قدمتی حدودا 200 ساله دارد و در قدیم، در مسیر ترانزیتی استان‌های مركزی ایران به مشهد بود.
  • به گفته اهالی قدیمی فردوس، آبگرم معدنی از قرن‌ها پیش از دل صخره به صورت چشمه می‌جوشید. سپس املاح معدنی خود را در مسیر خود به صورت شوره به جا می‌گذاشت. از 200 سال پیش، روی چشمه، خانه‌ی سنگی ساخته شد و مردم از آن موقع به این‌جا می‌آیند تا بیماری‌های خود را درمان كنند.
  • بعد از گذشت چند سال، حوضی روی آن ساخته شد و كم‌كم، حمام عمومی دارای خزینه و وان ساخته شدند. همگی از آب شفابخش فردوس استفاده می‌كنند.
  • به‌دلیل دمای بالای آب، ممكن است نتوانید بیش از 15 دقیقه در آن بمانید.
  • در سال 1347 زلزله‌ چشمه‌ی آبگرم را خشك كرد. پس از گذشت دو سال، چشمه دوباره زنده شد اما دمای آن پایین بود. سپس با گذشت زمان به دمای سابق خود بازگشت و مردم بسیار خوشحال شدند.
راهنمای بازدید از آبگرم فردوس

قیمت بلیط آبگرم فردوس-wP3FLB4G9F

اگر فكر كردید فقط چند دقیقه بدن خود را در آب گرم قرار می‌دهید و به خانه برمی‌گردید سخت در اشتباه هستید. مجتمع آبگرم معدنی هلال فردوس فقط شامل چشمه نیست. این مجموعه، استخرهای آقایان و بانوان، وان‌های لوكس، سونای خشك، حوضچه آبگرم معدنی، سوئیت‌های‌ ویلایی سه ستاره و رستوران دارد.
برای سفر به آبگرم معدنی هلال فردوس این وسایل را لازم دارید. تعدادی از وسایل را می‌توانید از شهر فردوس خریداری كنید:
 
1. كفش مناسب پیاده‌روی
2. كوله پشتی
3. زیرانداز
4. میوه و تنقلات
5. حوله و وسایل حمام
6. عینك آفتابی، كلاه آفتابی، كرم ضد آفتاب
7. لباس مناسب فصل
8. لوازم بهداشتی و داروهای شخصی
9. كارت شناسایی برای اقامت در ویلا
 
هر زمانی از روز كه به آبگرم معدنی هلال فردوس رفتید و گرسنه شدید، نگران نباشید. رستوران هلال كه در مجموعه آبگرم قرار دارد، با غذاهای لذیذ خود پذیرای شما خواهد بود.
مجموعه هلال ویلاهای اقامتی سه ستاره با وان آبگرم معدنی اختصاصی را هم دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌كنیم حداقل یك روز كامل را در این ویلاها سپری كنید. البته نمی‌توانید سرزده بروید و باید از قبل اتاق خود را رزرو كنید. برای رزرو می‌توانید با مجموعه تماس بگیرید یا از طریق سایت رزرو كنید. ضمنا اگر از سایت رزرو كنید، 15 درصد تخفیف شامل حالتان می‌شود.
شهر فردوس یكی از قطب‌های سوغاتی در ایران است. زعفران طلای سرخ، انار فردوس، پسته ناب فردوس و صنایع دستی، سوغاتی‌هایی هستند كه بر هر مسافر فردوس، خریدن آن‌ها واجب می‌شود.
اما آبگرم معدنی هلال فردوس، تنها جاذبه‌ی طبیعی و مهم شهر فردوس نیست. در كنار مجموعه آبگرم، خودتان را برای دیدن جاذبه‌های شگفت‌انگیز فردوس آماده كنید.
اولین جاذبه، قنات بلده فردوس است. در سال 2016، 11 قنات ایرانی به فهرست میراث جهانی یونسكو اضافه شدند. قنات بلده یكی از آن‌ها بود. اما از بین این‌همه قنات دیگر، چرا این قنات؟ خب این قنات، یكی از بزرگ‌ترین رشته قنات‌های جهان است. قنات بلده از 16 قنات كوچك‌تر، 2 چشمه و مقداری آب سرگردان تشكیل شده است. این قنات از دوره ساسانی برای ما به یادگار مانده. هنوز كه هنوزه، قنات بلده بسیاری از زمین‌های كشاورزی شهر فردوس را آبیاری می‌كند. ناصر خسرو در سفرنامه‌ی خودش، قنات بلده را به كیخسرو، اسطوره‌ی شاهنامه‌ای نسبت داده و گفته:
" آبی عظیم در این كاریز روان است و آن كاریز چهار فرسنگ می‌رود و آن گفتند كیخسرو فرموده ‌است كردن."
قنات بلده، مسیری حدود 35 كیلومتر را می‌پیماید و تمامی زمین‌های این مسیر را پوشش می‌دهد. 400 سال پیش، تعدادی از مالكان آب قنات فوت شدند. حجم زیادی از آب بدون صاحب مانده بود. در همین زمان، شاه عباس صفوی به همراه شیخ بهایی در حال پیاده‌روی از اصفهان به سمت مشهد برای زیارت امام رضا (ع) بودند. به فردوس رسیدند و میرتونی، دانشمند آن زمان، از شاه عباس خواست تا آب قنات بلده را بین طبقات مردمی سادات، علما، فقرا و صلحا، وقف كند. شاه عباس صفوی نیز همین كار را كرد. 
كوه سنگ سوراخ فردوس جاذبه دیگری است كه در سفر به فردوس باید آن را ببینید. این كوه به خاطر پدیده طبیعی جالبی كه بر سر آن آمده به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. سنگ سوراخ، نام كوهی در فاصله 35 كیلومتری غرب شهر فردوس است. در بالای این كوه حفره‌ای بزرگ قرار دارد. حفره‌ای كه به‌ دلیل فرسایش‌های آبی در سنگ‌های آهكی به‌ وجود آمده است. این حفره قطر 20 متری دارد. واقعا حیرت‌آور است. غار آبی سنگ سوراخ و تپه‌های شنی كویر پلوند در نزدیكی كوه سنگ سوراخ قرار دارند.
از هرچیزی بگذریم، از كویر نمی‌گذریم. كویر پلوند، دلیل محبوبیت شهر فردوس است. این كویر كه در 40 كیلومتری شهر فردوس قرار دارد، درواقع یك منطقه حفاظت شده نیز هست. كویر پلوند به دلیل پوشش گیاهی و جانوری غنی خود، یكی از مناطق مهم كشور ایران است. می‌دانم كه رمل‌های شنی و تپه‌های ماسه‌ای، كفه‌های نمكی و وسعت زیاد كویر پلوند، شما را وسوسه می‌كند تا بروید. حیوانات زیادی از جمله قوچ و میش، كل و بز، گرگ، آهو، گربه شنی، كاراكال، روباه، شغال، تشی، شاهین، كبك، تیهو، انواع باقرقره، كبوتر چاهی، زاغ بور، غراب، كمركولی، انواع چك چك، هوبره، شاهین، عقاب طلایی، دلیجه، قرقی، انواع گنجشك، بزمچه، انواع مارها و لاك‌پشت، در كویر پلوند زندگی می‌كنند. پوشش گیاهی كویر پلوند شامل بنه، كسور، اسكنبیل، گز، تاغ، قیچ، بادام كوهی، زرشك وحشی، درمنه، آنغوزه، زیره سیاه، گیاهان علفی، گل بومادران، آویشن، لاله قرمز، خارشتر، افدرا و برخی از گیاهان خانواده كاسنی است.