ریپورتاژ آگهی
هزینه سفر به كیش با كشتی

هزینه سفر به كیش با كشتی

كیش یكی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید و سفر به آن از طریق كشتی تجربه‌ای است هیجان‌انگیز، به نظر شما هزینه سفر به كیش با كشتی چقدر است؟
  • 1401/07/02
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوبی ایران
تلفن : 66059000-021

كیش یكی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید و سفر به آن از طریق كشتی تجربه‌ای است هیجان‌انگیز، به نظر شما هزینه سفر به كیش با كشتی چقدر است؟

 منطقه آزاد كیش به دلیل قرارگیری در استان زیبای هرمزگان و همسایگی با خلیج همیشه فارس از قشنگ‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است و سالانه ۲ میلیون مسافر و گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب می‌كند. همین امر نشان‌دهنده این است كه جزیره بی‌نظیر كیش پتانسیل پوشش دادن هر سلیقه و نیازی را دارد و در حال حاضر شاهد جاذبه‌های متعدد تفریحی و گردشگری در آن هستیم. این نقطه از ایران پر است از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی، تفریحات بی‌تكرار آبی و غیر آبی و همین‌طور مراكز خرید و هتل‌های عالی.

فصل سفر به كیش با كشتی

پیش از تخمین هزینه سفر به كیش با كشتی بهتر است از فصل مناسب برای رفتن به این جزیره منحصر به فرد اطلاعات كاملی به دست آورد، اینكه هر فصل در این منطقه چه ویژگی‌هایی دارد و آیا شرایط جوی در هزینه سفر تأثیرگذار است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ آن را به راحتی بیابیم. گفتنی است كه كیش در دسته‌بندی اقلیمی در اقلیم گرم و مرطوب جای می‌گیرد و با توجه به ساعات آفتابی زیادی كه نسبت به جزایر اطراف دارد دمای آن بین گرم و خیلی گرم در نوسان است و میزان میانگین رطوبت سالانه در آن به ۶۰ درصد می‌رسد.

با این تفاسیر جزیره كیش در در اوایل فصل بهار هوای مطلوب دارد و از اواسط آن رو به گرمی و شرجی بودن می‌رود و این روند گرم شدن و رطوبت بالا تا اواخر تابستان ادامه دارد. این در حالی است كه در فصول سرد سال كیش دارای آب و هوای مطبوع‌تری نسبت به فصول گرم و میانگین بارندگی سالانه در زمستان‌های آن بیش از ۷۰ میلیمتر است. پس برای هزینه سفر به كیش با كشتی نیاز به داشتن دغدغه نیست و تنها ممكن است در فصل زمستان به دلیل شرایط آب‌وهوایی برای جابه‌جایی مقداری معطل شد.

هزینه سفر به كیش با كشتی-tP25lH5bEA

نحوه سفر به كیش با كشتی

لازمه رسیدن به كیش از طریق كشتی، رفتن به بندرعباس خوش‌منظر است و برای رفتن به بندرعباس می‌توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده كرد. بندر عباس تا جزیره كیش ۳۱۰ كیلومتر فاصله دریایی دارد و می‌توان با انتخاب یكی از ۳ بندر لنگه، چارك و آفتاب در این شهر به راحتی به كیش سفر كرد. برای انتخاب بندر مورد نظر بهتر است از فاصله هر یك از این بنادر تا كیش و مدت زمان این سفر دریایی بیشتر بدانیم، تا گزینشی معقول و رضایت‌بخش داشته باشیم.

فاصله بندر لنگه تا كیش ۹۳ كیلومتر و مدت زمان سفر دریایی با شناور حمل خودرو و مسافر ۴ ساعت، فاصله بندر چارك تا كیش ۳۲ كیلومتر و مدت زمان سفر ۲.۵ ساعت و فاصله بندر آفتاب تا كیش زیبا ۱۸ كیلومتر و مدت زمان رسیدن به جزیره ۱ ساعت است. در صورتیكه سفر دریایی با شناور مسافری طی شود مدت زمان رسیدن به كیش از هر یك از این بنادر حدودا به نصف می‌رسد. در حال حاضر شمای كلی از مسافت و زمان مورد نیاز برای سفر به كیش با كشتی به دست آمده است.

هزینه سفر به كیش با لندیگراف

بهتر است بدانیم هزینه سفر به كیش با كشتی هر سال متغیر است و در حال حاضر برای حمل خودرو و كاپوتاژ آن به كیش از بندر چارك و برگشت از كیش به این بندر مبلغی بالغ بر ۲.۱۰۰.۰۰۰ تومان باید در نظر گرفت البته لازم به ذكر است ۱۵ درصد از این مبلغ كسر می‌شود در صورتیكه از بندر آفتاب رفت و برگشت انجام پذیرد. توصیه می‌شود جابه‌جایی از طریق بندر چارك صورت پذیرد چرا كه تعداد شناورهای این بندر بیشتر از تعداد شناورهای بندر آفتاب هستند.

هزینه سفر به كیش با كشتی-0kebGyXkmQ