ریپورتاژ آگهی
چرا كیش چراغ قرمز ندارد

چرا كیش چراغ قرمز ندارد

منطقه آزاد كیش سرشار از آرامش و آسودگی است و به همین دلیل بسیاری دوست دارند تا بدانند چرا كیش چراغ قرمز ندارد؟
  • 1401/07/02
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزیره كیش در جنوب ایران
تلفن : 66059000-021

منطقه آزاد كیش سرشار از آرامش و آسودگی است و به همین دلیل بسیاری دوست دارند تا بدانند چرا كیش چراغ قرمز ندارد؟

جزیره زیبا كیش از جذاب‌ترین و آرام‌بخش‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به شمار می‌رود، این منطقه با وسعت ۹۱.۵ كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰۰ نفر در شهرستان بندر لنگه استان دیدنی هرمزگان واقع شده و سالانه دو میلیون گردشگر و مسافر را از داخل و خارج ایران به خود جذب می‌كند. شمار زیادی از این مسافران و گردشگران برای دور شدن از هیاهو و كسب آرامش به این جزیره سفر می‌كنند و كیش نیز پاسخ درخور و خوبی به عنوان یك نقطه گردشگرپذیر به آن‌ها می‌دهد.

قوانین راهنمایی و رانندگی كیش

برای پی بردن به اینكه چرا كیش چراغ قرمز ندارد خوب است تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی این جزیره زیبا را مرور كنیم. بستن كمربند ایمنی از مهم‌ترین قوانین خیابان‌های امن و آرام‌بخش آن است و عبور از بین خطوط مورد بعدی است كه نیاز به توجه دارد. تمام شهروندان كیش یا همان كیشوندان با حقوق شهروندی و مسئولیت‌ها و میزان كنترل پلیس راهنمایی و رانندگی آشنایی دارند و از این رو به صورت درست و بدون نیاز به وجود چراغ قرمز و سرعت‌گیرهای مرسوم به رانندگی ایمن در خیابان‌ها می‌پردازند.

توجه شود علاوه بر بین خطوط راندن، در نظر داشتن تابلوهای نصب شده در خیابان كه بسیاری سرعت مجاز را نمایش می‌دهند مهم است. برای تغییر مسیر در خیابان‌های كیش باید از ۱۰۰ متر قبل از جابه‌جایی راهنمای خودرو فعال شود و به وسیله آینه بغل مسیر تغییر داده شود. گفتنی است كه تخلفاتی كه در هر جای ایران و دنیا شامل جریمه نقدی یا توقیف خودرو می‌شود در كیش نیز وجود دارد و تنها نیاز است بدانیم در این جزیره بوق زدن ممنوع است و به عنوان یك تخلف قلمداد می‌شود.

چرا كیش چراغ قرمز ندارد-dXIGJZdQaL

نكات مهم برای رانندگی در جزیره‌ای كه چراغ قرمز ندارد

در پاسخ اینكه چرا كیش چراغ قرمز ندارد دریافتیم آشنایی و رعایت یك یك كیشوندان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، كوچك بودن جزیره، توانایی بیشتر پلیس راهنمایی و رانندگی در كنترل تردد و ثبت تخلفات رانندگی و احترام گردشگران به قوانین حاكم این جزیره را برای داشتن چراغ قرمز بی‌نیاز كرده است. پیشنهاد می‌شود تا برای سفری همراه با آسودگی خاطر در كیش زیبا به چند نكته بسیار ساده و راحت در قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشت:

عبور از هر چهارراه و میدانی قوانین خاص خود را دارد و با توجه به اینكه در جزیره كیش چراغ قرمز وجود ندارد، تردد در چهارراه‌ها و میدان‌ها با در نظر گرفتن حق تقدم صورت می‌پذیرد و مهم است زمان رسیدن به هر تقاطعی سرعت خودرو كم شود و توقف كامل انجام گیرد.

سرعت مطمئنه در كیش توسط تابلوهای راهنمایی و رانندگی به خوبی نمایش داده می‌شود و بهتر است بدانیم در بیشتر فضاهای شهری سرعت ۴۰ تا ۶۰ كیلومتر بر ساعت است و در بعضی جاده‌ها كه پهنای بیشتری دارند سرعت ۸۰ كیلومتر بر ساعت نیز مجاز است، اما رانندگی در جزیره خیلی زود نشان می‌دهد كه نیازی به حركت با سرعت بالا در آن نیست.

حفظ فاصله با خودروی جلو در جزیره كیش اهمیت به سزایی دارد و متأسفانه تصادفاتی كه در آن رخ می‌دهد اكثرا به دلیل رعایت نكردن همین نكته است. عموما صحبت با تلفن همراه، خوردن مواد غذایی و ریختن آشغال به بیرون از ماشین (این مورد نیز در جزیره كیش شامل جریمه می‌شود) سبب می‌شود تا تنظیم فاصله با خودرو جلویی بهم بریزد.

در معابر جزیره بی‌نظیر كیش چراغ قرمز وجود ندارد و تمامی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم‌ها اشراف دارند. خوب است بدانیم در كیش خودروهایی كه ظاهر كثیفی دارند جریمه می‌شوند چرا كه شهروندان به تمیزی و پاكیزگی شهر و عناصر آن اهمیت می‌دهند.