ریپورتاژ آگهی
۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس

۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس

پتیس مگنا كه توسط یونانیان فنیقی در هزاره اول پیش از میلاد تأسیس شد و سپس توسط رومی‌ها كه به این نقطه ساحلی در غرب سوریه سرازیر شدند تا پس از جنگ‌های كارتاژ، دژهای خود را در شمال آفریقا حفظ كنند، به عظمت رسید.
  • 1401/07/01
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : لیبی
تلفن : 66059000-021

پتیس مگنا كه توسط یونانیان فنیقی در هزاره اول پیش از میلاد تأسیس شد و سپس توسط رومی‌ها كه به این نقطه ساحلی در غرب سوریه سرازیر شدند تا پس از جنگ‌های كارتاژ، دژهای خود را در شمال آفریقا حفظ كنند، به عظمت رسید.

شكی در این وجود ندارد كه هم اكنون لیبی در آشوب است. از زمان خیزش های مردمی در سال ۲۰۱۱ و پس از بیش از ۴۰ سال حكومت مشت آهنین توسط معمر قذافی، این كشور با سختی‌های زیادی مواجه شده است. امروز جنگ داخلی و مناقشات جناحی هنوز در سراسر كشور موج می زند، افراط گرایی فراگیر است و بسیاری از زیبایی های قدیمی در ویرانه ها نهفته است. اما همه جنگ ها باید پایان یابند و امیدها برای اینكه روزی لیبی یك بار دیگر یك منطقه توریستی شود زنده است.

بنابراین علی‌رغم ممنوعیت‌های حال حاضر برای سفر به این كشور، ما با خوش بینی به آینده نگاه می‌كنیم: به زمانی كه این تخته بزرگ مغرب قدیم می‌تواند ویرانه‌های باشكوه رومی و شهرهای در حال خرد شدن یونان را به نمایش بگذارد. وقتی انرژی كلان شهرهایی مانند طرابلس و بنغازی می‌تواند مسافران را شگفت‌زده كند. هنگامی كه خط ساحلی ناهموار مدیترانه می‌تواند بدرخشد و زمانی كه فرهنگ‌ها و تاریخ‌های عمیق اسلامی این مكان بتواند در مدینه‌های غبارآلود و شهرهای شتر بادیه‌نشین به اوج برسد.

بیایید بهترین مكان های دیدنی در لیبی را كشف كنیم:

طرابلس

۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس-ildcZrFb6O

قبل از هیاهوی جنگ داخلی، طرابلس یك پوستر برای میراث شمال آفریقا بود. هزارتوی پیچ در پیچ كوچه‌های پشتی آن، گرما را با شخصیت غبارآلود و تاریخی ساحل در هم می­آمیخت.

فروشندگان خیابانی از غرفه‌های كنار جاده، حوض‌های پوشیده از ادویه را تبلیغ می‌كردند. چایخانه‌ها با صدای دلنشین پچ‌پچ‌های عربی و دود پیچ خورده قلیان می‌تپد.

و در مركز شهر، بازدیدكنندگان عسارایا الحمرا بزرگ را می‌بینند كه در میان مناره‌های مساجد و برج‌های مهیب عثمانی، خود را به مسیرهای تنگ مدینه می‌رساند.

لپتیس مگنا

۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس-qe4m8VbmEP
لپتیس مگنا كه توسط یونانیان فنیقی در هزاره اول پیش از میلاد تأسیس شد و سپس توسط رومی‌ها كه به این نقطه ساحلی در غرب سوریه سرازیر شدند تا پس از جنگ‌های كارتاژ، دژهای خود را در شمال آفریقا حفظ كنند، به عظمت رسید. در حالی كه برخی از بخش‌های معابد قدیمی و پرستیل‌های اینجا به موزه‌ها و پارك‌ها در انگلستان منتقل شده‌اند، اما آثار باشكوهی مانند تئاتر بزرگ، طاق‌های اختصاص یافته به سپتیمیوس سوروس، دیوارهای استحكامات، برخی از كلیسای‌های رومی اولیه و بازار در حال فروپاشی هنوز باقی مانده‌اند.

بنغازی

۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس-KJrbCeZR1y

در حالی كه شهر همچنان در گیرودار مشكلات جناحی به لرزه در می‌آید، سعی می‌كند خاطره آن نبردهای سخت در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ را تكان دهد و دوباره خود را به عنوان یكی از شهرهای بندری اصلی در این شهر تثبیت كند.

درخشش‌های گذشته باشكوه همچنان باقی مانده است، مانند خانه‌های زیبای سفیدكاری شده در محله ایتالیایی، قرنیز آفتاب گیر در مد (نخل فلفل دار و زیبا)، فانوس دریایی قدیمی لاتین در ساحل، و منظره میدان ال.

سایرن

۴ نمونه از بهترین مكان های دیدنی در لیبی + عكس-UkiK3ELL01

سایرن مجموعه‌ای افسانه‌ای از معابد و خانه‌های شهری باستانی است كه بر فراز صخره‌های مدیترانه در شرق لیبی قرار دارد و یكی از بزرگترین آثاری است كه یونانیان در شمال آفریقا به جا گذاشته‌اند.

این شهر زمانی یك مستعمره تجاری پررونق بود كه توسط دریانوردان سانتورینی ساخته شد، این شهر میزبان بازرگانان هلنی، وارثان اسكندر مقدونی و بعدها ژنرال ها و ارتش رومی بود.

این بنا اكنون نیمه ویران است. از آنجایی كه این مكان در قرن چهارم پس از میلاد توسط زلزله بزرگی لرزید، متروكه شده است. بازدیدكنندگان به این مكان می‌آیند تا از زیارتگاه‌های عظیم دمتر بازدید كنند، گورستان را ببینند و پناهگاه مورد احترام آپولو را كشف كنند.