ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی یزد و كرمان

جاهای دیدنی یزد و كرمان

ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد و كرمان را به شما معرفی می كنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.
  • 1401/07/01
  • استان : يزد
  • شهر : يزد
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : یزد و كرمان
تلفن : 66059000-021

ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد و كرمان را به شما معرفی می كنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.

استان های یزد و كرمان همواره جزو استان هایی هستند كه مورد توجه توریستان و گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند. این استان های مركزی به دلیل آب و هوا گرم و خشك خود معمولا در فصولی مثل بهار و پاییز بسیار شلوغ تر از فصل تابستان می باشند. با این حال شما می توانید برای بازدید از اغلب جاذبه های توریستی شهر های فوق در تمام فصول سال به ان ها سفر كنید. ما در این مقاله بهترین جاهای دیدنی یزد و كرمان را به شما معرفی می كنیم تا بتوانید از آن ها بازدید فرمایید.

معرفی برترین جاهای دیدنی یزد و كرمان :

مسجد جامع یزد :

مسجد جامع بی شك یكی از برترین جاهای دیدنی یزد و كرمان است كه شما می توانید از آن بازدید فرمایید. این مسجد با شكوه مظهر قدرت معماری ایرانی اسلامی می باشد كه دارای گنبد ها و گلدسته های بسیار زیبایی می باشد. بازدید از مسجد جامع یزد برای تمامی توریستان و گردشگران كاملا رایگان است و شما می توانید به راحتی از این جاذبه تاریخی بازدید نمایید. لازم به ذكر است كه این مسجد حدود ۹۰۰ سال قدمت داشته و دوره های مختلف و متنوعی از تاریخ شهر یزد را به خود دیده است.

ارگ بم :

در هنگام معرفی جاهای دیدنی یزد و كرمان، نمی توان از ارگ بم چشم پوشی كرد. ارگ بم بی شك یكی از جذاب ترین جاذبه های تاریخی تمام ایران می باشد كه از شكوه و عظمت بسیار قابل توجهی برخوردار است. ارگ بم به عنوان بزرگ ترین ارگ خشتی جهان توسط سازمان یونسكو به ثبت رسیده است. با این حال بخش های عمده ای این جاذبه تاریخی در اثر سلسله ویران و مجددا بازسازی شده اند.

قلعه دختر :

قلعه دختر كه با نام هایی مثل آتشكده آناهیتا، قلعه كهنه و ... نیز شناخته می شود، یكی از قدیمی ترین قلعه های ایران است كه در استان كرمان قرار گرفته است. قدمت این قلعه تاریخی به زمان سكونت ماد ها در این منطقه باز می گردد. استان كرمان به دلیل واقع شدن در بخش مركزی ایران، مورد توجه حكومت های باستانی بسیاری بوده است. قلعه دختر كرمان یكی از بنا های تاریخی مرموز این استان می باشد كه تا به امروز مورد بررسی باستان شناسان قرار نگرفته است.

جاهای دیدنی یزد و كرمان-kHV4BAHLJ3

زندان اسكندر :

زندان اسكندر یكی دیگر از جاذبه های استان یزد می باشد كه هنگام آشنایی با جاهای دیدنی یزد و كرمان با آن مواجه می شویم. این مكان تاریخی با نام مدرسه ضیائیه نیز در بین توریستان مشهور می باشد و در محله فهادان یزد قرار گرفته است. قدمت این زندان تاریخی به قرن هفتم باز می گردد. معماران وقت كرمان برای ساخت این مكان تنها از خشت خام استفاده كرده اند و هیچ گونه كاشی كاری و ... دیگری در آن مشاهده نمی شود. گفته می شود كه این زندان تاریخی به دستور اسكندر مقدونی و در زمان حمله آن به ایران ساخته شده است.

بقعه دوازده امام :

بعد بررسی زندان اسكندر، نوبت به معرفی بقعه دوازده امام می رسد. این بقعه در نزدیكی زندان واقع شده و دومین گنبد تاریخی شناسنامه دار در ایران می باشد. قدمت این مكان تاریخی به زمان حكومت سلجوقیان و قرن پنجم هجری باز می گردد. این بقعه در مكان یكی از آتشكده های دوران ساسانی ساخته شده است. درون این بنای تاریخی شما می توانید هنر معماری متعلق به ایلخانی ها را مشاهده فرمایید. همچنین درون این بنا كتیبه هایی وجود دارد كه بر روی آن ها آیاتی از قرآن به زبان كوفی نوشته شده است.

مجموعه ابراهیم خان :

ابراهیم خان یكی از حاكمان عادل و خوشنام كرمان در زمان حكومت قاجار می باشد. ایشان در زمان حیات خود یك مجموعه ۴ هزار متری در شهر كرمان بنا كرده است تا بتواند رفاه و آرامش را برای ساكنان كرمان به ارمغان بیاورد. درون مجموعه ابراهیم خان كرمان شما می توانید بخش های مختلفی مثل مسجد؟ بازار، حمام، آب انبار، مدرسه و ... را مشاهده فرمایید. درون این مجموعه شما می توانید هنر معماری اصیل ایران را مشاهده فرمایید. زیرا برای ساخت بخش هایی از این مجموعه از روش هایی استفاده شده است كه در زمان قاجار كمتر مورد توجه قرار داشتند و بسیار خاص می باشند.

جاهای دیدنی یزد و كرمان-Wft7NdXxpb

ارگ راین :

ارگ راین سومین ارگ بزرگ خشتی جهان و یكی از بی نظیر ترین جاهای دیدنی یزد و كرمان می باشد. این ارگ در زمان حكومت ساسانیان و با روش معماری خاص ان ها ساخته شده است. معماری كلی ارگ دارای قالبی چهارگوش می باشد و ورودی قلعه نیز در بخش شرقی ان می باشد. در بخش های داخلی ارگ راین شما می توانید قسمت هایی مثل مدرسه ؟ آتشكده، حاكم نشین، محل سكونت عموم و ... را مشاهده فرمایید.

حمام وكیل :

حمام وكیل بی شك یكی از شناخته شده ترین جاذبه های تاریخی متعلق به استان كرمان است. حمام وكیل كرمان به دلیل كاشی كاری بسیار مهیج و زیبای خود توانسته است از سایر حمام های تاریخی شهر كرمان و حتی ایران پیشی بگیرد. درون حمام وكیل آباد كرما امكانات رفاهی مختلفی مثل چایخانه، موزه و ... وجود دارد كه شما می توانید از آن استفاده كنید.

جاهای دیدنی یزد و كرمان-IEmM4vTafP