ریپورتاژ آگهی
مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس

در این مقاله به بررسی برخی از معروف‌ترین مكان‌های گردشگری كره شمالی می‌پردازیم. پیونگ‌یانگ پایتخت جمهوری دموكراتیك خلق كره است كه با نام كره شمالی نیز شناخته می‌شود. این شهر دارای ۳ میلیون نفر است كه آن را به یك پایتخت نسبتا كوچك بر اساس استانداردهای جهانی تبدیل می‌كند.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : كره شمالی
تلفن : 66059000-021

یكی از معروف‌ترین مكان‌های دیدنی كره شمالی میدان كیم ایل سونگ است.

در این مقاله به بررسی برخی از معروف‌ترین مكان‌های گردشگری كره شمالی می‌پردازیم. پیونگ‌یانگ پایتخت جمهوری دموكراتیك خلق كره است كه با نام كره شمالی نیز شناخته می‌شود. این شهر دارای ۳ میلیون نفر است كه آن را به یك پایتخت نسبتا كوچك بر اساس استانداردهای جهانی تبدیل می‌كند.

این كشور در طول جنگ كره تا حد زیادی مسطح شد و به سبك سودمند استالینیستی اتحاد جماهیر شوروی بازسازی شد. بااین‌حال، این شهر بسیار بیشتر از مسكو شبیه تیرانا در آلبانی است. به دلیل بمباران هوایی چیزی از شهر قدیمی باقی نمانده است. اگر می‌خواهید شاهد معماری سنتی كره‌ای باشید، باید به كاسونگ در نزدیكی منطقه غیرنظامی شده بروید.

در ادامه ۵ مكان دیدنی در كره شمالی وجود دارد كه هر بازدیدكننده‌ای از كره شمالی باید آن‌ها را ببیند.

میدان كیم ایل سونگ

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس-UVWeGYdGjE
یكی از معروف‌ترین مكان‌های دیدنی كره شمالی میدان كیم ایل سونگ است. احتمالا میدان را از گزارش‌های خبری كه سربازان كره شمالی در حال راهپیمایی و نمایش سلاح را نشان می‌دهد، تشخیص خواهید داد. همچنین جایی است كه مردم در مناسبت‌های خاص مانند سال نو برای مهمانی‌های بزرگ با صحنه‌ای برای موسیقی زنده جمع می‌شوند.

بنای یادبود بزرگ مانسودا

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس-FHSSY1yR0z

بنای یادبود بزرگ مانسودا خانه دو مجسمه بزرگ برنزی كیم ایل سونگ و كیم جونگ ایل، پدربزرگ و پدر رهبر فعلی كیم جونگ اون است. در كنار مجسمه‌ها، یادبودهایی از سربازانی است كه در طول جنگ كره جنگیدند و بسیار شبیه به مجسمه‌هایی هستند كه می‌توانید در هر شهر سابق شوروی پیدا كنید.

مانسودا مكان بسیار مهمی برای كره شمالی است و شما می‌توانید مهمانی‌های عروسی و دیگر مراسم‌ها را در این مكان ببینید.

رفتار با احترام در هنگام حضور در كنار مجسمه‌ها ضروری است. به راهنماهای خود توجه كنید و همان‌طور كه می‌خواهند عمل كنید. هنگام عكس گرفتن دستان خود را در كنار خود قرار دهید و هیچ حركتی انجام ندهید. اطمینان حاصل كنید كه هیچ قسمتی از مجسمه‌ها در تصویر بریده نشده است. عكس‌برداری را بدون دویدن، شوخی، تقلید یا هر رفتار دیگری كه بی‌احترامی تلقی شود انجام دهید.

یك كتاب‌فروشی انگلیسی‌زبان در نزدیكی میدان وجود دارد كه می‌توانید كتاب‌هایی درباره كره شمالی خریداری كنید. همچنین مجموعه‌ای از تات‌های معمولی توریستی ازجمله كارت‌پستال، پوستر، سنجاق، لیوان و روزنامه وجود دارد.

برج جوچه

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس-TYsZKc75VS

یكی دیگر از دیدنی‌های كره­شمالی برج جوچه ۱۷۰ متری است. این برج در سمت شرقی رودخانه تیدونگ قرار دارد و بر خط افق پیونگ‌یانگ تسلط دارد. این برج معمولا در لایه نازكی از مه پوشیده شده است.

این برج در سال ۱۹۸۲ تكمیل شد و به مناسبت ۷۰ سالگی كیم ایل سونگ ساخته شد. در این برج می‌توانید با یك آسانسور به سمت بالا بروید و مناظر باشكوهی از شهر را ببینید.

متروی پیونگ‌یانگ

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس-XPNZNe5t94

پایتخت دارای دو خط مترو و ۱۷ ایستگاه است. این مترو عمیق‌ترین سیستم مترو در جهان با عمق ۱۱۰ متر است. ایستگاه‌ها امور بزرگی شبیه به مترو مسكو هستند و هر ایستگاه موضوع خاص خود را دارد.

این شبكه روزانه بین ۳۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ نفر را حمل می‌كند و توسط كره شمالی‌ها برای رفتن به محل كار و مدرسه استفاده می‌شود. سفر در مترو بینش خوبی از زندگی روزمره در پیونگ‌یانگ ارائه می‌دهد.

كتابخانه بزرگ مردم

مكان‌های دیدنی كره شمالی + عكس-0ouSG8iafB

این خانه مطالعاتی یك كتابخانه و مركز یادگیری است كه برای همه ساكنان پیونگ‌یانگ در سنین دانشگاه و بالاتر باز است. این مكان مشرف به میدان كیم ایل سونگ است و دارای طراحی سنتی كره‌ای است. مناظر قابل‌مشاهده از پشت‌بام این كتابخانه یكی از بهترین مناظر شهر است.