ریپورتاژ آگهی
بهترین ساحل كیش برای غواصی

بهترین ساحل كیش برای غواصی

جزیره كیش یكی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری جنوب ایران برای غواصی است با ما همراه باشید تا بهترین ساحل كیش برای غواصی را معرفی كنیم.
  • 1401/06/30
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : مناطق ییلاقی و دریاكنارها
آدرس : سواحل جزیره كیش
تلفن : 66059000-021

جزیره كیش یكی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری جنوب ایران برای غواصی است با ما همراه باشید تا بهترین ساحل كیش برای غواصی را معرفی كنیم.

پیش از اینكه بدانیم بهترین ساحل كیش برای غواصی كدام یك از ساحل‌های جذاب و دیدنی كیش است، مروری داشته باشیم به محل قرارگیری جزیره و شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی آن. منطقه آزاد كیش در شهرستان بندر لنگه استان بی‌بدیل هرمزگان واقع شده و همسایگی چشم‌نوازی با خلیج همیشه فارس دارد، همین امر سبب شده تا گردشگران زیادی از كشورهای اطراف و مسافران بسیاری از خاك ایران برای استراحت، خرید و تفریحات متنوع آبی و غیرآبی به این نقطه سفر كنند.

همان‌طور كه پیدا است، كیش به عنوان یك مقصد گردشگری جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده و سالانه دو میلیون گردشگر به منطقه‌ای سفر می‌كنند كه تنها ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت و ۹۱.۵ كیلومتر مربع وسعت دارد. جزیره كیش دارای اقلیم گرم و مرطوب و ساعات آفتابی در آن نسبت به دیگر جزیره‌های اطراف بیشتر است، میانگین دمای آن طی یك سال ۲۶.۶ درجه سلسیوس و میانگین رطوبت سالانه ۶۰ درصد است در نتیجه بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی فصول سرد سال را برای سفر به این نقطه هیجان‌انگیز انتخاب می‌كنند.

جذاب‌ترین مكان‌ها برای غواصی در كیش

مهم است برای انتخاب بهترین ساحل كیش برای غواصی، سایت‌ها و سواحل مختلف را از نظر گذراند و اطلاعات مفیدی از آن‌ها به دست آورد تا با توجه به علاقه بهترین آن را برگزید. بی‌شك یكی از هیجان‌انگیزترین و خواستنی‌ترین تفریحات و فعالیت‌های ممكن در خلیج فارس تجربه غواصی در آب‌های شفاف آن است، این تجربه در ساحل‌ها و سایت‌های مختلفی ارائه می‌شود و در انتخاب هر یك از آن‌ها خوب است تا به عمقی كه دوست داریم كشف كنیم و همین‌طور به آبزیانی كه از طریق غواصی امكان دیدن پیدا می‌كنیم توجه ویژه داشته باشیم.

بهترین ساحل كیش برای غواصی-hXqe7vkfhr

در ادامه به ساحل مرجانی، ساحل سیمرغ، سایت بیگ كورال و ژوراسیك پارك، سایت ساترن كرك، سایت كلبه هور، سایت سمبارون، كشتی داما و كشتی یونانی پرداخته می‌شود چرا كه ویژگی‌های هر یك از این‌ها خاص و منحصر به فرد است:

ساحل مرجانی: غواصی در این ساحل دیدن شقایق و عروسی دریایی را به ارمغان می‌آورد.

ساحل سیمرغ: این ساحل در جنوب شرقی جزیره قرار دارد و به نحوی در امتداد دلفیناریوم، هتل سیمرغ و هتل مارینا پارك محسوب می‌شود و غواصی در آن انجام می‌پذیرد.

سایت بیگ كورال و ژوراسیك پارك: این سایت عمقی بین ۵ تا ۸ متر دارد و اكوسیستم آن غنی از آبزیانی نظیر اژدرماهی، ساردین، سفره ماهی، لاك‌پشت پشت سبز و پوزه عقابی، انواع لابستر و مرجان، هامور، باراكودا، تون، دلقك و ریف شارك و موری ایل است. برای رسیدن به این سایت جذاب نیاز است تا به مراكز غواصی كیش رفته تا به وسیله قایق‌هایی به این نقطه جذاب برسید.

سایت ساترن كرك: این سایت با عمق ۲۲ متری خود فاصله‌ای ۵ كیلومتری با جنوب كیش دارد و با وجود آب تند در جریان مختص غواص‌های حرفه‌ای است.

سایت كلبه هور: این سایت عمق متفاوتی دارد و بیشترین حالت به ۸ متر می‌رسد، در بخش جنوبی دارای غاری به طول ۵ متر است كه امكان عبور از آن در زمان مد به صورت كامل فراهم می‌شود.

سایت سمبارون: این سایت عمقی بین ۱۰ تا ۱۲ متر دارد و برای رفت و برگشت به آن نیاز به اجاره قایق روزانه است چرا كه ۱۰ كیلومتر با غرب جزیره فاصله دارد.

كشتی داما: یك سایت جذاب در نزدیكی این كشتی برای غواصی وجود دارد كه طی غواصی می‌توان از پروانه كشتی همین‌طور آبزیانی مثل سرخو، اژدرماهی، خفاش‌ماهی و باراكودا بازدید كرد.

كشتی یونانی: این كشتی از جاذبه‌های مهم كیش به شمار می‌رود و می‌توان به عمق ۸ متری سطح آب رفت و پروانه به گل نشسته كشتی را تماشا كرد.

بهترین ساحل كیش برای غواصی-jWbA9hwJU9