ریپورتاژ آگهی
بهترین مقاصد گردشگری جنوب ایران كدامند؟

بهترین مقاصد گردشگری جنوب ایران كدامند؟

با ما همراه باشید تا درباره مكان‌های توریستی و گردشگری در كرانه دریای جنوب بیشتر بدانید.
  • 1401/06/30
  • استان : بوشهر
  • شهر : بوشهر
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : كرانه دریای جنوب
تلفن : 66059000-021

با ما همراه باشید تا درباره مكان‌های توریستی و گردشگری در كرانه دریای جنوب بیشتر بدانید.

سفر به جنوب ایران آن هم زمانی كه هوا سرد است یكی از بهترین گزینه‌ها برای خوش گذرانی است. تفاوت دریای جنوب با دریا شمال مثل فاصله زمین تا آسمان است. دریای نیلگون و آبی رنگ جنوب هرساله افراد زیادی را برای گردشگری به خود جذب می‌كند. با ما همراه باشید تا درباره مكان‌های توریستی و گردشگری در كرانه دریای جنوب بیشتر بدانید.

بوشهر: وقتی صحبت از شهرهای ساحلی در جنوب ایران می‌شود بوشهر بهترین گزینه برای سفر است چرا كه بیش از ۹۰۰ كیلومتر مسیر ساحلی دارد. سواحل شنی، صدفی و صخره‌ای از جمله مكان‌هایی هستند كه در امتداد این پهنه ۹۰۰ كیلومتری قرار گرفته‌اند. بوشهر با مردمانی خونگرم و مهمان نواز هر سال از افراد زیادی از سراسر ایران پذیرایی می‌كند.

چه جاذبه‌های گردشگری در جنوب ایران وجود دارند؟

  • بندرعباس: بندرعباس به دلیل نزدیك بودن به جزیره كیش، قشم و بندر هرمز یكی دیگر از مكان‌های مناسب گردشگری جنوب ایران در لیست ماست. علاوه بر سواحل بسیار زیبایی كه در بندرعباس قرار دارند نزدیكی آن به سواحلی كه نام بردیم باعث شده تا افراد زیادی به بندرعباس سفر كنند و جزیره كیش و سپس قشم را جزو مقاصد بعدی خود در نظر بگیرند.
  •  ساحل سورو: ساحل قدیمی و بسیار معروفی در بندرعباس است كه در امتداد بلوار طالقانی قرار گرفته است. ساحل سورو به دلیل داشتن امكانات متنوع رفاهی و گردشگری همانند آلاچیق، وسایل بازی مخصوص كودكان، كافی شاپ و رستوران تبدیل به مقصد هدف گردشگرانی كه به بندرعباس سفر می‌كنند شده است. سفر با كشتی و قایق در ساحل سورو از دیگر جاذبه‌های توریستی در بندرعباس هستند.
  • بندر مقام و سواحل مكسر: بندر مقام یكی از توابع بخش شیبكوه واقع در شهرستان بندرلنگه یكی از زیباترین سواحل جنوبی ایران است. اگر به بندر مقام سفر كردید رانندگی در جاده ساحلی بندر مقام را در لیست گردشگری خود قرار دهید، بدون شك محو زیبایی این جاده جادویی خواهید شد. ساحل مكسر در نزدیكی بندر مقام قرار دارد. ساحل صخره‌ای بندر مكسر به دلیل برخورد امواج دریا شكل فوق‌العاده زیبایی را به خود گرفته است. اگر قصد دارید كلیپ فرمالیته عروسی پر كنید پیشنهاد ما به شما این است كه حتما بندر مقام و ساحل مكسر را، لوكیشن عكاسی خود قرار دهید.
  • ساحل سرخ: اگر فصل پاییز و زمستان را برای مسافرت در نظر گرفتید حتما از ساحل سرخ هرمزگان دیدن كنید. ساحل سرخ هرمز به دلیل وجود مواد معدنی خاص در بافت خود، به رنگ قرمز در آمده است و تركیب بسیار زیبایی از رنگ سفید، قرمز و آبی را در كنار هم به وجود آورده است. بدون شك بازدید از ساحل سرخ هرمز تعجب شما را برمی‌انگیزد.
  • چابهار: چابهار و بنادر رویایی كه در آن قرار دارند در شرقی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته‌اند و این موضوع سبب شده كه متفاوت‌ترین سواحل، نسبت به شمال و جنوب در این منطقه قرار گرفته باشند. ساحل درك و ساحل بریس از جمله زیباترین سواحل موجود در چابهار هستند. ساحل بریس یكی از سواحلی است كه بیشترین عكس ممكن دربین سواحل جنوب ایران در آن به ثبت رسیده‌اند. قایق و كشتی‌های بسیاری در اسكله این ساحل وجود دارند و به زیبایی این ساحل می‌افزایند. ساحل درك به جزیره هرمز نزدیك است. جالب است كه بدانید در محل این ساحل شما می‌توانید تركیبی از صخره، ساحل شنی و ساحل مرجانی را كنار هم ببینید. در این ساحل كویر و صحرا در كنار دریا قرار گرفته‌اند و این امر موجب شده كه ساحل درك جزو یكی از حیرت انگیزترین سواحل جنوبی ایران باشد.
  • ساحل مرجانی كیش: اگر به جزیره كیش سفر كردید بازدید از ساحل مرجانی كیش را فراموش نكنید. ساحل مرجانی كیش به عنوان یكی از پاكیزه‌ترین سواحل جنوبی ایران شناخته شده است و زلالی آب در این ساحل به حدی است كه تقریبا می‌توانید تمامی موجودات زیر آب را در عمق كم مشاهده كنید.