ریپورتاژ آگهی
فاصله بوشهر تا جزیره هرمز

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز

استان بوشهر و جزیره هرمز دو تا از زیباترین نقاط جنوب ایران به شمار می‌آیند و برخی تمایل دارند بدانند فاصله بوشهر تا جزیره هرمز چقدر است.
  • 1401/06/30
  • استان : بوشهر
  • شهر : بوشهر
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جنوب ایران
تلفن : 66059000-021

استان بوشهر و جزیره هرمز دو تا از زیباترین نقاط جنوب ایران به شمار می‌آیند و برخی تمایل دارند بدانند فاصله بوشهر تا جزیره هرمز چقدر است.

 مهم است بدانیم فاصله بوشهر تا جزیره هرمز چقدر است و امكان سفر از بوشهر جذاب و دیدنی به جزیره هرمز شگفت‌انگیز وجود دارد یا خیر. لازم به ذكر است كه امكان سفر از هر نقطه ایران عزیزمان به نقطه دیگر آن وجود دارد و در ارتباط با سفر از بوشهر تا جزیره هرمز بهتر است بدانیم كه مسیر و جاده سرراست و همین‌طور پرواز مستقیم بین این دو نقطه وجود ندارد برای طی كردن فاصله این دو نقطه گردشگری مثال‌زدنی بایستی از بوشهر از طریق جاده ساحلی خلیج همیشه فارس یا با پرواز به بندرعباس رفت و از آن‌جا به جزیره هرمز دسترسی پیدا كرد.

پیمودن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز زمینی

طی كردن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز به صورت زمینی نیازمند همسفران منعطف و علاقه به جاده است، چرا كه یك سفر طولانی در حاشیه خلیج همیشه فارس پیش روی است. با توجه به اینكه از بوشهر تا هرمز مسیر مستقیمی وجود ندارد، بایستی برای پیمودن این فاصله به بندر شهید حقانی بندرعباس رفت و بعد توسط شناورهای حاضر در این بندر به جزیره هرمز دسترسی پیدا كرد. مسافت بین بوشهر تا بندر شهید حقانی بندرعباس در صورت استفاده از خط ساحلی خلیج همیشه فارس ۷۲۶ كیلومتر است.

پیمودن این مسافت حدود ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان می‌برد، در صورتیكه این تمایل وجود داشته باشد كه از مسیر كوتاه‌تری استفاده شود می‌توان بیشتر مسیر را در جاده شماره ۶۷ طی كرد و در این حالت فاصله بوشهر تا بندر شهید حقانی بندرعباس ۷۱۹ كیلومتر است و تفاوت چندانی با پیشنهاد قبلی به لحاظ زمانی وجود ندارد. با رسیدن به اسكله یا بندر شهید حقانی نیاز است تا فاصله ۲۸ كیلومتری بین این بندر و جزیره هرمز در حدود ۱ ساعت طی شود و بر خاك بی‌نظیر این جزیره قدم گذاشت.

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز-i67zVa5IbX

فاصله هوایی بوشهر تا جزیره هرمز

از بوشهر تا هرمز پرواز مستقیم نیست و برای طی كردن فاصله بوشهر تا جزیره هرمز بایستی به بندرعباس كه همیشه آغوش باز برای مسافران و گردشگران دارد، رفت. مسافت هوایی بین بوشهر تا بندرعباس ۵۶۸ كیلومتر است و به طور معمول مدت زمان پرواز بین این دو نقطه در شرایط آب‌وهوایی مطلوب به ۵۰ دقیقه می‌رسد. پس از رسیدن به فرودگاه بندرعباس لازم است تا با تاكسی ۱۴.۴ كیلومتر را در بیشترین حالت در ۳۵ دقیقه طی كرده و به بندر شهید حقانی رفته و در نهایت از این بندر به وسیله شناورها به جزیره هرمز پر از شگفتی دسترسی پیدا كرد.

فاصله بوشهر تا جزیره هرمز-Orp3IMi33a

پرواز از بوشهر به بندرعباس در حال حاضر هزینه‌ای حدود ۷۰۰.۰۰۰ تومانی دارد و این مبلغ با توجه به مسافتی كه از بوشهر تا بندرعباس در سفر زمینی باید طی شود بسیار معقول به نظر می‌رسد. اگر بودجه و بازه زمانی كه برای سفر در نظر گرفته‌اید امكان سفر هوایی از بوشهر تا بندرعباس را به شما می‌دهد بی‌شك مقرون به صرفه است كه از طریق پرواز خود را به بندرعباس برسانید و بعد از آن به وسیله شناورهای موجود در اسكله شهید حقانی به جزیره هرمز بروید و محو زیبایی‌ها و شگفتی‌های این جزیره كوچك و پر رمز و راز بشوید. شناورهای تندرو هر روز در ساعت‌های ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ بندر حقانی را به مقصد بندر جزیره هرمز ترك می‌كنند.

پیشنهاد می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از ساعت حركت، در محل مسافرگیری حضور داشته باشید و برای خرید بلیط شناور كه مبلغی ۶۵.۰۰۰ تومانی دارد، داشتن كد ملی ضروری است. نكته مهم این كه امكان دارد كشتی مسافربری را به دلیلی از دست بدهید، اما جای نگرانی وجود ندارد چون بلیط تهیه شده تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد.