ریپورتاژ آگهی
جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر

كوه‌های مینیاتوری كه مریخ را به زمین آورده‌اند به عنوان كوه‌های مریخی نیز شناخته می‌شوند.
  • 1401/06/30
  • استان : سيستان و بلوچستان
  • شهر : چابهار
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان
تلفن : 66059000-021

كوه‌های مینیاتوری كه مریخ را به زمین آورده‌اند به عنوان كوه‌های مریخی نیز شناخته می‌شوند.

چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در كنار اقیانوس هند و دریای مكران قرار دارد. زیبایی چابهار زمانی به وجود می‌آید كه با مردم محلی و مهمان‌نوازی گرم و صمیمیت برخورد می‌كنید. هتل‌های چابهار با خدمات باكیفیت به گردشگران و جاذبه‌های گردشگری مختلف، سفر به این دیار را كامل می‌كنند. اگر حتی قصد سفر ندارید، امیدوارم با مطالعه و دیدن جاهای دیدنی چابهار به چابهار سفر كنید.

۱. كوه‌های مینیاتوری یا كوه‌های مریخی چابهار

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر-amTDmPkM5D

 با دیدن این كوه‌ها فكر می‌كنید بیشتر در لوكیشن فیلم‌های فضایی مثل سیاره سرخ هستید تا در زمین و شهر چابهار. كوه‌های مینیاتوری كه مریخ را به زمین آورده‌اند به عنوان كوه‌های مریخی نیز شناخته می‌شوند. كوه‌های مریخی در فاصله ۴۰ تا ۵۰ كیلومتری چابهار تا روستای گواتر دیده می‌شود.

فرسایش این كوه‌های رسوبی را به قدری خاص و متفاوت شكل داده است كه وقتی در میان حلقه‌ای از كوه‌های مریخی قرار می‌گیرید، دایناسورها نیز می‌توانند از پشت این كوه‌ها وارد تصورات شما شوند.

۲. لیپار یك سرزمین عجایب رنگارنگ

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر-C7OrcAcGuj

تالاب لیپار درك شما را از چیستی تالاب و ظاهر آن تغییر خواهد داد. لیپار تنها تالاب صورتی ایران و یكی از چهار تالاب صورتی رنگ در سراسر جهان است. باكتری‌ها و پلانكتون‌هایی كه در قلب تالاب زندگی می‌كنند، رنگ متمایز آن را به آن بخشیده‌اند.

وجود پرندگانی چون فلامینگو، كاشیم، چنگر، تیهو، جیرفتی، عقاب دشتی، ختكا، دلیجه و طاووس بر زیبایی این مرداب اضافه كرده است.

۳. بزرگترین آتشفشان گلی جهان

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر-UeoUhZaK9b

 انتظار داریم از چشمه‌ها آب بریزد اما به جای آب گل، چابهار چشمه‌های گلی دارد. وجود آتشفشان‌های گلی روی زمین محدود به ایران نیست، اما چابهار بزرگ‌ترین قله گل‌فشانی جهان را در خود جای داده است كه ارتفاع آن تا ۵۰۰ متر می‌رسد.

نام «كوه آتشفشانی گلی» به این دلیل است كه پس از سرازیر شدن گل‌های خنك از مركز چشمه‌ها، روی هم انباشته می‌شوند و مخروطی می‌شوند و شكل كوه به خود می‌گیرند. گل سرد در فواصل زمانی تصادفی از چشمه‌ها خارج می‌شود و صدایی شبیه به تركیدن حباب ایجاد می‌كند. برخی از گلچه‌ها ممكن است خواب باشند، در حالی كه برخی دیگر در زمان‌های مختلف سال فعال هستند.

گل‌های سرد فواره‌ها خاصیت درمانی دارند و مردم محلی با گل‌ها گل می‌پوشند. برای دیدن آتشفشان‌های اصلی خلیج به بندر تنگ كه نزدیك است.

۴-موزه گاندوس یك منبع ارزشمند است

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر-hh4yphAC8n

 اگر فقط در مستندهای حیات وحش كروكودیل‌هایی دیده‌شده‌اند كه در رودخانه كمین كرده‌اند و روی گله‌های خر و آهو در حال نزدیك شدن به آب هستند، این شانس شماست تا تمساح بومی ایرانی را در این مكان محافظت‌شده داشته باشید. هیچ خطری برای بازدیدكنندگان ندارد.

نام این منطقه حفاظت شده در ابتدا باهوكلات بود، اما بعدا به تمساح گاندو تغییر یافت كه مهمترین خزنده ساكن در آن است. رودخانه‌های كاجو و سرباز در این منطقه محل سكونت گاندوس هستند.

۵- جنگل حرا در دل خلیج گوادر

جاذبه‌های چابهار به روایت تصویر-9eJewSpPSz
هر یك از ویژگی‌های طبیعی چابهار نسبت به بعدی شگفت انگیز است و خلیج گواتر یكی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است كه بازدیدكنندگان را به خود جذب می‌كنند. بندر گواتر و همچنین پایانه چابهار در مرز پاكستان قرار دارد و به همین دلیل است كه قایقرانان دائما در مورد عبور از پاكستان محتاط هستند.

علاوه بر اقیانوس‌های آبی كریستالی دریای عمان در طول روز و سرخی آن در غروب آفتاب كه می‌توان آن را زیباترین تصاویر دانست، جنگل‌های حرا نیز وجود دارد.  بیشتر زیبایی‌های طبیعی چابهار از جمله جنگل‌های حرا است. ما در خشكی به دنبال درخت می‌گردیم، اما برای تماشای جنگل‌های حرا باید به اقیانوس بروید.