ریپورتاژ آگهی
چقدر درباره زیبایی‌های افغانستان می‌دانید؟

چقدر درباره زیبایی‌های افغانستان می‌دانید؟

با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری افغانستان و مكان‌های باستانی كه در این كشور وجود دارند بیشتر بدانید.
  • 1401/06/30
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : افغانستان كشوری محصور در خشكی است كه در بین آسیای میانه و آسیای جنوبی قرار گرفته است
تلفن : 66059000-021

چقدر درباره زیبایی‌های افغانستان می‌دانید؟

با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری افغانستان و مكان‌های باستانی كه در این كشور وجود دارند بیشتر بدانید.

افغانستان كشوری محصور در خشكی است كه در بین آسیای میانه و آسیای جنوبی قرار گرفته است. افغانستان حد فاصله آسیای شرقی و آسیای غربی است. این كشور بسیار زیبا با مردمانی آرام و مهمان نواز به زبان دری و پشتو كه از زبان‌های رسمی این كشور هستند صحبت می‌كنند و اسلام به تازگی دین رسمی افغانستان اعلام شده است. طبق شواهدی كه باستان شناسان به دست آوردن متوجه شدند كه سكونت در افغانستان قدمتی بیش از ۵۰۰۰۰ سال و پیش از میلاد مسیح دارد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری افغانستان و مكان‌های باستانی كه در این كشور وجود دارند بیشتر بدانید.

جاذبه‌های گردشگری افغانستان كدامند؟

باغ بابور: باغ بابور در افغانستان كه در اوایل قرن شانزدهم توسط بابور حاكم مغول ساخته شد یكی از جاذبه‌های دیدنی در افغانستان است. این باغ كه در دهه ۱۹۳۰ آسیب‌های زیادی به دلیل قطع بی‌رویه درختان دید، دوباره توسط عبدالرحمان خان در اواخر قرن بیستم احیا شد و بیش از ۱۱ هكتار از این باغ به فضای سبز عمومی اختصاص داده شد. یكی از جاذبه‌های زیبایی كه در این باغ قرار دارد مسجدی زیبا با سنگ مرمر سفید است كه بسیار به تاج محل شبیه است.
آرامگاه نادرشاه: آرامگاه نادرشاه در شرق كابل و در تپه مرنجان قرار دارد. این مقبره كه از سنگ مرمر سیاه ساخته شده است دارای ستون‌های فلزی و گنبد از جنس فلز است. همانطور كه می‌دانید نادرشاه در سال ۱۹۳۳ ترور شد و پس از مرگ او این مقبره با گچبری های ایتالیایی ساخته و تزئین شد. پدربزرگ نادرشاه یعنی سلطان محمد نیز در این آرامگاه دفن شده است.
بند كجكی: بند كجكی یك سازه اسرار آمیز است كه روی رود هیرمند ساخته شده است. این سبد بسیار زیبا در فاصله ۱۶۱ كیلومتری شمال غربی در شهر قندهار قرار دارد. این سطح بسیار زیبا كه ظرفیتی بیش از ۲.۸ میلیارد متر مكعب را دارد برای كشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیدن كردن از بند كجكی و طبیعت فوق‌العاده در اطراف آن به شدت توصیه می‌شود.
ارگ هرات: ارگ هرات بنای تاریخی است كه از زمان اسكندر مقدونی به جای مانده است. جالب است كه بدانید ارگ هرات قدیمی‌ترین بنای تاریخی موجود در شهر هرات است. به دلیل جنگ‌های پیاپی كه در افغانستان شكل می‌گرفتند تا سال ۲۰۰۵ از ارگ هرات به عنوان پادگان نظامی و زندان استفاده می‌شد، اما اكنون به نظر می‌رسد كه ارتش افغانستان این مكان را در اختیار سازمان گردشگری و فرهنگ افغانستان قرار داده است.
باغ بابر: باغ بابر در سال ۱۵۲۸ در شهر كابل ساخته شد. این باغ بسیار زیبا از نظر طبیعت و معماری منحصر به فرد بیش از ۱۱ هكتار مساحت دارد و به دستور شاه مغول با به ساخته شده است. این باغ جزو یكی از مكان‌های سبز بسیار بزرگ در شهر كابل است.
قصر دارالامان: قصر دارالامان در زمان امان الله خان ساخته شد. این قصر در فاصله ۸ كیلومتری جنوب غرب شهر كابل قرار دارد. این قصر با همكاری دولت افغانستان و دولت آلمان ساخته شده است. مهندس والتر هارتن آلمانی در سال ۱۳۰۴ ساختن این پروژه را شروع و در سال ۱۳۰۶ به اتمام رساند.