ریپورتاژ آگهی
سفر از تهران به قشم

سفر از تهران به قشم

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است و سفر از تهران به قشم چندین حالت و امكان دارد كه همراه هم مرور می‌كنیم.
  • 1401/06/29
  • استان : هرمزگان
  • شهر : قشم
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوبی ایران
تلفن : 66059000-021

سفر از تهران به قشم

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است و سفر از تهران به قشم چندین حالت و امكان دارد كه همراه هم مرور می‌كنیم.

جزیره قشم به عنوان یكی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است و بسیاری دوست دارند سفر از تهران به قشم را تجربه كنند و حالت‌ها و مدل‌های متفاوت آن را بدانند. قشم در استان هرمزگان واقع شده و نقطه بی‌نظیری برای مسافران داخلی و گردشگران خارجی محسوب می‌شود، جاذبه‌های فراوان طبیعی و چشم‌اندازهای بی‌بدیل و مراكز خرید فراوان با كالاهای متنوع و ارزان آن سبب شده تا تعداد زیادی مسافر را به خود جذب كند. در ادامه به انواع سفر به این جزیره زیبا از پایتخت می‌پردازیم.

نحوه سفر از تهران به قشم

در راستای كامل كردن اطلاعات سفر از تهران به قشم خوب است بدانیم برای سفر به این جزیره شگفت‌انگیز مسیرها و روش‌های متفاوتی وجود دارد كه می‌توان با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای سفر به قشم و مدت زمان آن انتخابی درخور داشت. امكان سفر از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی برای بازدید از این جزیره قشنگ وجود دارد و تنها نیاز است بدانیم به وسیله هواپیما به صورت مستقیم به قشم دسترسی پیدا می‌كنیم اما در روش‌های زمینی باید به بندرعباس رفته و از طریق شناورها به قشم برسیم.

روش‌های هوایی و زمینی سفر از تهران به قشم

با توجه به شرایط آب‌وهوایی، سفر از تهران به قشم بهتر است در فصول سرد سال صورت بپذیرد چرا كه تابستان‌های قشم بسیار گرم و جاذبه‌ی آن تخفیف‌های مراكز خرید و فروشگاه‌ها است. بسیاری بهترین زمان سفر به قشم را دی و بهمن می‌دانند زیرا دمای جزیره در مطلوب و مطبوع‌ترین حالت خود قرار دارد، با این اوصاف سفر به قشم از طریق هواپیما باشد یا قطار، به وسیله ماشین شخصی صورت بپذیرد یا با اتوبوس جذاب و خاطره‌ساز است.

-nUK1h0G22U

سفر هوایی از تهران به قشم: یكی از راحت‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای رفتن به قشم، سفر از طریق هواپیما است. فاصله هوایی تهران تا قشم ۱۰۷۲ كیلومتر است به طور معمول این مسافت در ۱۱۰ دقیقه طی می‌شود، با انتخاب این روش سفر دیگر نیازی به رفتن به یكی از دو اسكله بندرعباس نیست و در نتیجه مدت زمانی كه برای رسیدن به این مقصد جذاب گردشگری صرف می‌شود بسیار خوب است.

سفر از طریق قطار: یكی از انتخاب‌های مطمئن و درست برای هر سفری، بدون شك استفاده از خطوط ریلی و سفر به وسیله قطار است، چرا كه امكان دیدن و گذر از شهرها و روستاهای زیادی را به مسافر خود می‌دهد. برای سفر از تهران به قشم با قطار نیاز است تا به راه‌آهن تهران رفت و مقصد را راه‌آهن بندرعباس انتخاب كرد، بعد از رسیدن به بندرعباس زیبا باید به اسكله شهید حقانی مراجعه كرد تا با شناورهای مسافری به قشم و جاذبه‌های فراوان و مناظر بی‌بدیل آن دسترسی پیدا كرد.

گفتنی است كه به جز لندیكراف كه خودرو و مسافر آن را جابه‌جا می‌كند، دو نوع شناور مخصوص مسافر در اسكله وجود دارد، قایق‌های تندرو و لنج. ساعت كار قایق‌های تندرو از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب است و هر دو ساعت امكان سوار شدن به قایق و رفتن به قشم وجود دارد، این در حالیست كه ساعت كار لنج‌ها بین ۱۱:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب است و آن‌ها نیز در این بازه هر دو ساعت حركت دارند(لازم به ذكر است لنج‌ها یك نوبت ساعت ۸ صبح نیز به قشم جابه‌جایی صورت می‌دهند).

سفر با ماشین شخصی از تهران به قشم: این جنس سفر همیشه شدنی و جذاب است و تنها راننده ماهر و همسفران منعطف نیاز دارد. تجربه سفر جاده‌ای از تهران به قشم با توجه به مسیرهای مختلف، متفاوت است و شهرهایی كه در هر یك از این مسیرها طی می‌شود گوناگون است. بهتر است بدانیم برای رسیدن به قشم نیاز است مقصد بندرعباس و اسكله بندر پل باشد تا به وسیله لندیكراف به قشم دسترسی پیدا كنیم. برای این نوع سفر ۱۷ تا ۱۹ ساعت را در نظر بگیریم.