ریپورتاژ آگهی
قشم چند ساعت راه است

قشم چند ساعت راه است

بزرگ‌ترین جزیره ایران مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است و بسیاری برای سفر به آن دوست دارند بدانند تا قشم چند ساعت راه است.
  • 1401/06/29
  • استان : هرمزگان
  • شهر : قشم
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوبی ایران
تلفن : 66059000-021

قشم چند ساعت راه است

بزرگ‌ترین جزیره ایران مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است و بسیاری برای سفر به آن دوست دارند بدانند تا قشم چند ساعت راه است.

پیش از پاسخ به قشم چند ساعت راه است، نیاز به تعیین شهر مبدأ و نحوه سفر به این مقصد زیبا وجود دارد چرا كه مهم است بدانیم برای رسیدن به قشم از هواپیما استفاده می‌كنیم یا قطار، با ماشین شخصی سفر می‌كنیم یا اتوبوس، از بنادر و شهرهای اطراف به قشم می‌رویم یا از پایتخت. بدون شك شهر مبدأ و طریقه سفر اهمیت به سزایی در مدت زمان رسیدن به جزیره قشم دارد. با ما همراه باشید تا از زمانی كه صرف طی كردن مسیر رسیدن به قشم نیاز است بیشتر بدانیم.

از بزرگ‌ترین بندر ایران تا قشم چند ساعت راه است

بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران نقطه خوبی برای جابه‌جایی به قشم محسوب می‌شود و برای اینكه بدانیم تا قشم چند ساعت راه است، ابتدا تعیین كنیم تا بندرعباس به چه طریقی سفر پیش رو انجام می‌شود. پر واضح است سفر با هواپیما هزینه زیادی نسبت به سفرهای زمینی دارد و به همان میزان زمانی كه برای سفر در نظر گرفته می‌شود بسیار كمتر از راه‌های زمینی است و اگر گزینه‌های انتخابی، سفر با قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی باشد، نیاز است تا در وهله اول به بندرعباس بروید.

 بعد از رسیدن به بندرعباس این امكان وجود دارد تا از طریق قایق‌های تندرو، لنج و لندیكرافت كه در بندر شهید حقانی بندرعباس هستند فاصله ۳۰ كیلومتری با قشم طی شود. به طور معمول پیمودن این مسافت با قایق‌های تندرو ۱ ساعت زمان می‌برد و طبیعی است كه با قرار گرفتن در لنج و لندیكرافت مدت زمان بیشتری را بر روی آب‌های خلیج‌فارس سپری كنید. حركت شناورهای تندرو از ۱۰:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ هر دو ساعت و حركت لنج‌ها نیز از ۱۱:۳۰ تا ۲۱:۳۰ هر دو ساعت به اضافه یك حركت در ۸ صبح صورت می‌پذیرد. چه بسا شماره تماس‌های دو بندر مبدأ و مقصد حقانی و ذاكری برای جابه‌جایی از بندرعباس به قشم نیاز شود.

-ASEyVby9Vq

از پایتخت تا قشم چند ساعت راه است

در صورتیكه مبدأ سفر به جزیره قشم را تهران در نظر بگیریم و تمایل داشته باشیم بدانیم تا قشم چند ساعت راه است، مروری به مسیرهای پیش رو خواهیم داشت تا با به دست آوردن اطلاعاتی كامل‌تر و دقیق‌تر بتوان انتخابی بهتر داشت.

تهران تا قشم با هواپیما: سفر هوایی به قشم یكی از مطلوب‌ترین حالت‌های ممكن سفر به این جزیره شگفت‌انگیز است چرا كه تهران تا قشم ۱۰۷۲ كیلومتر فاصله هوایی دارد و مدت زمانی كه نیاز است تا این مسافت پیموده بشود ۱۱۰ دقیقه است.

تهران تا قشم با قطار: برای سفر به قشم از طریق قطار نیاز است تا مقصد ایستگاه راه‌آهن بندرعباس تعیین شود و لازم به ذكر است كه طی نمودن این مسیر ریلی ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد. بعد از آن امكان سفر دریایی از اسكله شهید حقانی به وسیله قایق‌های تندرو و لنج وجود دارد كه عموما یك ساعته طی می‌شود.

تهران تا قشم با ماشین شخصی: برای سفر با ماشین شخصی به مقصد قشم مسیرهای متفاوتی وجود دارد و شهرهایی كه در این مسیرها دیده می‌شود نیز مختلف هستند، در هر صورت برای این سفر جاده‌ای در وهله اول نیاز است تا به بندرعباس برسید و بعد از آن به وسیله لندیكرافت خودرو خود را به قشم ببرید. برای طی كردن هر یك از این مسیرها زمانی بین ۱۷ تا ۱۹ ساعت در نظر بگیرید، دو اسكله بندر پل و شهید حقانی دارای لندیكرافت هستند تا شما و وسیله نقلیه‌تان را به قشم جابه‌جا كنند.