ریپورتاژ آگهی
پرآب‌ترین چشمه ایران در كرمانشاه

پرآب‌ترین چشمه ایران در كرمانشاه

استان كرمانشاه، استان زیبای ایران است كه جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یكی از زیبایی‌های این استان سراب كرند است كه یكی از پرآب‌ترین چشمه‌های شهرستان دالاهو به شمار می‌رود.
  • 1401/06/28
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : دالاهو
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : منطقه نمونه گردشگری «سراب كرند» در شهرستان دالاهو
تلفن : 66059000-021

پرآب‌ترین چشمه ایران در كرمانشاه

استان كرمانشاه، استان زیبای ایران است كه جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یكی از زیبایی‌های این استان سراب كرند است كه یكی از پرآب‌ترین چشمه‌های شهرستان دالاهو به شمار می‌رود.

منطقه نمونه گردشگری «سراب كرند» در شهرستان دالاهو یكی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان است .

جاذبه های كوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوع ( باغات)، ارتفاعات زیبا و مسیر كوهنوردی از جمله ویژگی های بارز منطقه نمونه گردشگری «سراب كرند» است.

دالاهو با داشتن پتانسیل ها و قابلیت های مطلوب در زمینه گردشكری، توانایی جذب گردشگر را دارد. سراب كرند یكی از پرآب ترین چشمه های شهرستان دالاهو و حتی استان كرمانشاه در این منطقه و در بلندترین نقطه شهر كرند قرار گرفته است. وجود این سرچشمه باعث شده است در پایین دست آن پارك زیبای امیر شكل بگیرد. محورهای گردشگری، جاذبه‌ های كوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوع (باغات)، ارتفاعات زیبا، مسیر كوهنوردی و صخره ‌های زیبا، آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و بكر و چشمه ‌های روان و خروشان از ویژگی‌ های منطقۀ نمونۀ گردشگری «سراب كرند» است. آب آشامیدنی شهر كرند غرب نیز از این سراب تأمین می ‌شود.

-zFmxPw3JBd

سراب كرند (به كردی: سه‌راو كرن)، نام سرابی زیبا و توریستی در شهر كرند در شهرستان دالاهو می ‌باشد كه از پرآب ترین چشمه های شهرستان دالاهو و حتی استان كرمانشاه است و در بلندترین نقطه شهر كرند قرار گرفته است. برای رسیدن به این چشمه باید از بالا دست شهر كه به محله دربند معروف است گذر كرد. سراب كرند ضمن اینكه بخشی از آب آشامیدنی و كشاورزی منطقه را تامین می كند یكی از جاذبه های سیاحتی بسیار با ارزش نیز بشمار می رود. گفته می شود كه علت به وجود آمدن شهر كرند وجود این چشمه بوده است. وجود این سرچشمه باعث شده است كه در پایین دست آن پارك زیبای امیر شكل بگیرد. پارك امیر از مراكز جذاب گردشگری در تابستان است. آب نمای زیبا، درختان سر به فلك كشیده و ارتفاعات صخره ای در كنار هوای دلپذیر و مطبوع آن هر سال در فصل تابستان علاقمندان بسیاری را از دور و نزدیك به این سمت فرا می خواند. در  دامنه صخره ها، بقایای ساختمان زیبایی به نام عمارت امیر احتشام، مشرف به پارك امیر  وجود دارد كه زیبایی خاصی به این مكان داده است. سرسبزی و لطافت هوا در سراب كرند بویژه در فصل بهار و تابستان برای اهالی شهر كرند موقعیت ویژه ای را فراهم نموده تا بتوانند به دور از كار روزانه، مدت زمانی هرچند كوتاه را در كنار خانواده خود در این مكان سپری نمایند. آب آشامیدنی كرند غرب از این سراب تامین می ‌شود و مابقی آن به سمت باغات و مزارع این شهرستان هدایت می‌ گردد.

ارتفاعات و صخره های زیبا، آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و بكر و چشمه های روان و خروشان از دیگر ویژگی های منطقه نمونه گردشگری «سراب كرند» در شهرستان دالاهو است.

-91Q2Fr3hED

ویژگی‌های گردشگری

گردشگران بسیاری در هنگام مسافرت از شهرهای دور و نزدیك، ترجیح می دهند كه یك روز را در كنار این چشمه بگذرانند. عده ای از علاقمندان شب را در كنار چشمه بیتوته می كنند. از این رو در اطرف مسیر، سكوهایی تعبیه شده است كه مسافرین بتوانند در آنها با بر پایی چادر شب را سر كنند. در مجموعه سراب كرند امكاناتی از قبیل اقامتگاه، استراحتگاه، سفره خانه سنتی و سكوهایی جهت نصب چادر و كمپینگ ساخته شده است كه خدمات لازم را به گردشگران ارائه می نمایند.

دیدنی‌های نزدیك به منطقه 

از دیگر جاذبه های طبیعی شهركرند می توان به كوچه باغ های زیبایی اشاره كرد كه زمینه جذب گردشگران را به این شهر فراهم كرده است.