ریپورتاژ آگهی
بهترین مناطق گردشگری خاورمیانه كدامند؟

بهترین مناطق گردشگری خاورمیانه كدامند؟

خاورمیانه دارای تاریخ غنی و ارزشمند است و قدمت آن به دوران باستان بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه بیشتر بدانید.
  • 1401/06/28
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : خاورمیانه
تلفن : 66059000-021

بهترین مناطق گردشگری خاورمیانه كدامند؟

خاورمیانه دارای تاریخ غنی و ارزشمند است و قدمت آن به دوران باستان بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه بیشتر بدانید.

خاورمیانه یك منطقه جغرافیایی در غرب آسیا است كه از تنگه باب المندب در جنوب غربی تا تنگه داردانل در شمال غربی را شامل می‌شود. خاورمیانه از شرق تا رشته كوه‌های هیمالیا و بندر كراچی امتداد دارد و به طور كلی منطقه استراتژیك از نظر جغرافیایی و انرژی است. خاورمیانه ۵۶.۶ درصد از منابع نفت كل زمین را در خود جای داده است. خاورمیانه منطقه‌ای است كه در آن گروه‌های فرهنگی و قومی بسیار زیادی از فارس و آشوری تا آذری و قشقایی و همچنین بلوچ و عرب در آن زندگی می‌كنند. اكثر مناطق خاورمیانه دارای اقلیم گرم و خشك است اما چند رود بزرگ مانند نیل، فرات و كارون به آبادانی این منطقه كمك كرده‌اند. خاورمیانه دارای تاریخ غنی و ارزشمند است و قدمت آن به دوران باستان بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه بیشتر بدانید.

 چه مناطق گردشگری در خاورمیانه قرار دارند؟

  • امارات برج خلیفه: امارات یكی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در خاورمیانه است. برج خلیفه كه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و بلندترین آسمان خراش در دنیا است با داشتن ۱۶۳ طبقه یكی از عجایب در دنیای سازندگی است. بیرون برج خلیفه دارای فواره بسیار بزرگ و البته باشكوهی است كه بیش از ۲۷۵ متر طول دارد و بیش از ۱۵۰ متر آب را به بالا پرتاب می‌كند. جالب است كه بدانید ۶۶۰۰ لامپ در ۳۵ كه مختلف بر روی آبنمای این فواره نصب شده‌اند كه در شب مكان مناسبی را برای لذت بردن و همراه خانواده ایجاد می‌كند.
  • پترا: پترا كه در زبان یونانی به معنای صخره است در سال ۲۰۰۷ به عنوان یكی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد. پترا یك شهر باستانی است كه در دل سنگ و صخره كندكاری شده است جالب است كه بدانید تمامی سطح شهر در دل كوه و تخت سنگ تراشیده شده و رنگ گل سرخ یا رنگ صورتی می‌باشد. دیدن كردن از این شهر بسیار زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.
  • هرم جیزه: هرم جیزه واقع در قاهره در كشور مصر است. همانطور كه می‌دانید اهرام مصر جزو عجایب هفتگانه جهان هستند و قدمت آنان به بیش از ۲۶۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. در زمان مصریان باستان صدهاهزار كارگر بیش از ۲۰ سال كار كردند تا اهرام مصر تكمیل شوند. به اعتقاد باستان شناسان اهرام مصر و برای ارتباط زمینی‌ها با فرازمینی ها ساخته شدند.
  • میدان نقش جهان در اصفهان: میدان نقش جهان اصفهان كه جزو آثار مربوط به یونسكو است، میدان مركزی در شهر اصفهان است و در اطراف بناهای تاریخی باستانی بسیار زیادی از جمله مسجد امام مسجد شیخ لطف الله و كاخ عالی قاپو قرار دارند. اصفهان كه به نصف جهان معروف است هر ساله گردشگران زیادی را از داخل و خارج ایران به خود جذب می‌كند. به گردشگران از بناهای تاریخی در اطراف این میدان بازدید می‌كنند، در بازار خرید می‌كنند و پس از شلوغی و هیاهوی بازار به طبیعت بسیار بكر درون این كاخ پناه می‌برند.
  • برج العرب در دبی: برج العرب چهارمین هتل و ساختمان بلند در دنیاست كه ۳۲۱ متر ارتفاع دارد وتنها هتل ۷ ستاره در جهان است. نكته بسیار جالب درباره برج العرب این است كه هفت طبقه از این هتل به صورت آكواریوم در زیر دریا قرار گرفته است. برج العرب در دبی به حدی معروف است كه همه گردشگران و آن را به عنوان نماد دبی می‌شناسند.