ریپورتاژ آگهی
لباس مناسب كیش در بهار

لباس مناسب كیش در بهار

بهار با داشتن تعطیلات نوروزی یكی از پر بازدیدترین فصول سال برای كیش محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا بدانیم لباس مناسب كیش در بهار چه نوع لباسی است؟
  • 1401/06/27
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزیره كیش در جنوب ایران
تلفن : 66059000-021

لباس مناسب كیش در بهار

بهار با داشتن تعطیلات نوروزی یكی از پر بازدیدترین فصول سال برای كیش محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا بدانیم لباس مناسب كیش در بهار چه نوع لباسی است؟

 در فراهم كردن مقدمات هر سفری بعد از مشخص شدن اقامت، مهم‌ترین مورد انتخاب لباس است. اگر قصد مسافرت به جنوب ایران و جزیره زیبای كیش را در اولین فصل سال دارید بهتر است اطلاعات كاملی در راستای لباس مناسب كیش در بهار داشته باشید، از این رو آگاه شدن از شرایط آب‌وهوایی و البته اقلیم منطقه مقصد مورد نظر اولین گام و چه بسا اساسی‌ترین قدم باشد. در ادامه سعی می‌شود ویژگی‌های آب‌وهوای كیش كه تأثیری به سزا بر انتخاب لباس دارد را بررسی كنیم.

شرایط آب‌وهوای كیش در بهار

هر مسافر و گردشگری تمایل دارد تا بداند چه لباسی، لباس مناسب كیش در بهار است تا با خیال آسوده به جمع كردن كوله، بستن چمدان و مهیا كردن ملزومات سفر خود بپردازد. با توجه به اینكه منطقه آزاد كیش در جنوب ایران و استان بی‌بدیل هرمزگان واقع شده و با خلیج همیشه فارس همسایگی دارد، در اكثر فصول سال دمایی متغیر بین گرم و خیلی گرم را شامل می‌شود و میانگین دمای آن در طی سال ۲۶.۶ درجه است، رطوبت ۶۰ درصدی نیز در این جزیره سبب شده تا این منطقه در اقلیم گرم و مرطوب جا بگیرد.

برای تعیین لباس مناسب كیش در بهار جدای از گرما و رطوبت بالا، میزان ساعات آفتابی نیز بسیار تأثیرگذار است چرا كه كیش به نسبت دیگر جزایر منطقه دارای ساعات آفتابی زیادی در طول سال است و همین امر سبب می‌شود تا پوشش انتخابی در آن اندكی متفاوت از دیگر نقاط كشور باشد. بهارهای كیش چندان خنك نیست در نتیجه با توجه به اقلیم مقصد و ویژگی‌های آب‌وهوایی آن پیشنهاد می‌شود پوشاك خنك، آزاد و نخی را در وسایل خود همراه داشته باشید و پوشیدن لباس‌های تنگ و تیره را به فراموشی بسپارید.

-jFMYTHmE0C

چك لیست لباس مناسب كیش در بهار

با در نظر گرفتن اقلیم و آب‌وهوا می‌توان بهترین رخت را برای سفر به كیش انتخاب و تجربه گشت و گرد در این جزیره را با آسایش و راحتی همراه كرد. كیش با داشتن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوان، همین‌طور هتل‌ها و مراكز خرید با كیفیت مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و با وجود تنها ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت، سالانه دو میلیون مسافر را پذیرا می‌شود. با نگاهی به دما و رطوبت، تفریحات آبی و دیگر جاذبه‌های منطقه داشتن چك لیستی از لباس‌های مورد نیاز برای سفر به آن در بهار خالی از لطف نخواهد بود.

برای برگزیدن لباس مناسب كیش در بهار بهترین فیلتر، فیلتر "خنك- نخی- آزاد" است. با این فیلتر لباس‌های زیر را با خاطرجمعی بردارید:

  • كلاه آفتاب‌گیر یا حصیری (نه تنها شما را از معرض تابش آفتاب بودن در امان نگه می‌دارد، بلكه استایل شما را كامل می‌كند)
  • شال نخی و سبك
  • تاپ و تی‌شرت نخ پنبه
  • پولوشرت (به دلیل یقه داشتن، از گردن شما برای آفتاب‌سوختگی پیشگیری می‌كند)
  • پیراهن آزاد و خنك (انتخاب پیراهن‌های ساحلی و رنگی، جلوه دیگری به عكس‌های یادگاری شما می‌دهد)
  • شلوار و شلوارك (توصیه می‌شود از پوشیدن شلوار جین خودداری كنید)
  • دامن بلند و گشاد
  • جوراب با درصد نخ بالا (در صورت پوشیدن كفش ورزشی)
  • مایو و وسایل شنا

-tnlypxARqw

انتخاب لباس و پوشش امری سلیقه‌ای است و می‌توان با رعایت چند نكته ساده یك بهار شگفت‌انگیز را در كیش برای خود و همسفرها رقم زد. در گزینش خود بهتر است الویت راحتی و آسودگی باشد تا زیبایی، در این صورت پوشیدن لباس‌هایی كه سبك، آزاد و خنك هستند پیشنهاد می‌شود برای تنوع و زیبایی پوشاك در سفر می‌توان روی رنگ و طرح مانور داد.

در پایان به چند نكته كه توجه به آن سفر به كیش در بهار را بی‌دغدغه می‌كند، اشاره می‌كنیم؛ اول استفاده از كرم ضدآفتاب است كه فصل، سن و جنسیت برای مصرف آن تأثیری ندارد و توصیه می‌شود بعد از استفاده، هر ۳ تا ۴ ساعت تجدید شود. دوم كفشی است كه در كیش به پا دارید چرا كه گردش در فصل بهار با پوشیدن صندل‌های جلو باز یا بسته جریان هوا را برای پا شما هموار می‌كند.