ریپورتاژ آگهی
زیباترین آبشار سوادكوه مازندران كجاست؟ / نظر كاترین كمالی

زیباترین آبشار سوادكوه مازندران كجاست؟ / نظر كاترین كمالی

كاترین كمالی؛ بلاگر سفر و عاشق طبیعت‌گردیه، اون آبشارگردی می‌كنه و در سفری به شمال ایران‌زمین، طی یك مازندران‌گردی از آبشاری بی‌نظیر در این استان جذاب دیدن می‌كنه.
  • 1401/06/24
  • استان : مازندران
  • شهر : سوادكوه
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مازندران - سوادكوه
تلفن : 66059000-021

كاترین كمالی؛ بلاگر سفر و عاشق طبیعت‌گردیه، اون آبشارگردی می‌كنه و در سفری به شمال ایران‌زمین، طی یك مازندران‌گردی از آبشاری بی‌نظیر در این استان جذاب دیدن می‌كنه. كاترین به منطقه لفور می‌ره و عروس آبشارهای سوادكوه رو از نزدیك می‌بینه و لمس می‌كنه، با ما همراه باشید تا با روایت این طبیعت‌گرد آماده‌ی تجربه دیدن و لمس آبشار اسكلیم رود بشیم و از این آبشار بیشتر بدونیم.

زیباترین آبشار سوادكوه مازندران كجاست؟ / نظر كاترین كمالی-sgajXAiQoZ
كاترین كمالی به طور كامل از مشخصات زیباترین آبشار سوادكوه تعریف می‌كنه و می‌گه: "یكی از زیباترین آبشارهای مازندران و منطقه لفور می‌باشد كه به عروس آبشارهای سوادكوه شهرت یافته است. آبشار آهكی اسكلیم  ۳۲ متر ارتفاع دارد كه بدنه این آبشار پلكانی و از جنس آهكی می‌باشد و همین امر زیبایی این آبشار را چند برابر كرده است. این آبشار زیبا با سرچشمه گرفتن از یك تپه جنگلی در مسیر یك كیلومتری خود تا رسیدن به رودخانه اصلی اسكیلم‌رود حوضچه‌هایی بسیار زیبا را به وجود آورده است. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به حوضچه‌های آهكی آبشار كه سال‌های زیادی زمان برده تا به این شكل زیبا دربیاد خواهشا به هیج وجه با كفش و جوراب واردش نشین."

زیباترین آبشار سوادكوه مازندران كجاست؟ / نظر كاترین كمالی-HRkHzgGNW7
اون در ادامه توصیه‌های كاربردی برای گشتن در این طبیعت شگفت‌انگیز داره: "طبیعت زیبا و بهشتی این منطقه رو با ریختن زباله زشت نكنید. با طبیعت مهربان باشین. طبیعت بدون زباله زیباست. برای رسیدن به آبشار حدود ۳ ساعت جنگل نوردی در مسیری زیبا لازمه و بیش از ده بار باید از رودخونه رد بشین كه به‌ خصوص در زمان بارندگی حجم آب بالا میاد. مسیر رسیدن به آبشار پاكوب داره ولی اگه برای بار اول می‌رید بهتره با یه راهنما یا كسی كه قبلا این مسیر و رفته همراه بشین."

زیباترین آبشار سوادكوه مازندران كجاست؟ / نظر كاترین كمالی-Hp60hlagOK