ریپورتاژ آگهی
اقامت در دل زمین، روایتی از كاترین كمالی

اقامت در دل زمین، روایتی از كاترین كمالی

روستایی كه پیشینه‌ای چند هزار ساله داره و بودن در این روستا قطعا حس و حال عجیبی داره
  • 1401/06/22
  • استان : يزد
  • شهر : بهاباد
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : در ۵ كیلومتری جاده بهاباد بافق در استان تاریخی یزد و در فاصله ۱۸۰ كیلومتری یزد و ۸۰ كیلومتری شهر بافق واقع شده است.
تلفن : 66059000-021

كاترین كمالی؛ طبیعت‌گرد، بلاگر و عاشق سفره. اون به طبیعت علاقه داره و سفرهای زیادی بر همین پایه تجربه كرده. كاترین این بار در سفری به استان یزد بی مثال به روستایی می‌ره كه قدمتی به طول تاریخ داره و در فضایی اقامت می‌كنه كه حضور در اون متفاوت و خاص هست. با ما همراه باشید تا با روایت كاترین كمالی بیشتر از «ده عروس» بدونیم.

اقامت در دل زمین، روایتی از كاترین كمالی-nvLRAec3vb
 كاترین از اقامت در روستایی زیرزمینی و تاریخی در شهرستان بهاباد یزد در استان یزد می‌گه، روستایی كه پیشینه‌ای چند هزار ساله داره و بودن در این روستا قطعا حس و حال عجیبی داره: "اقامتگاه بوم‌گردی ده عروس در روستای زیرزمینی ده عروس در ۵ كیلومتری جاده بهاباد بافق در استان تاریخی یزد و در فاصله ۱۸۰ كیلومتری یزد و ۸۰ كیلومتری شهر بافق واقع شده است. قدمت این روستا به چند هزار سال برمی گردد و جزء اولین روستاهای تاریخی شهرستان بهاباد است. این روستا كه به روستای زیرزمینی شناخته شده است، اتاق‌های این خانه‌ها در زمستان بسیار گرم و دلچسب و در تابستان سرد و خنك می‌شوند."

اقامت در دل زمین، روایتی از كاترین كمالی-oxk9MubIdE
اون در ادامه به پیدا شدن این روستا توسط یك مزرعه‌دار اشاره می‌كنه و از امكانات اقامتگاه ده عروس در همین روستا می‌گه: "نكته جالبی كه این اقامتگاه را متمایز می‌كند، واقع شدن در دل زمین است كه به یك جاذبه گردشگری خاص تبدیل شده است. روستای زیرزمینی ده عروس كه قدمتی بس طولانی و حتی قبل از كشف خشت و گل دارد، سالیان سال در زیر خاك های كویری محو شده بود ولی اخیرا به دست آقای دهقان مزرعه داری باذوق، كشف و رونمایی شده است. تا الان ۱۳ تا اتاق‌ها بازسازی شده و آماده اقامت و داری برق وسایل گرمایشی و رختخواب می‌باشد."

اقامت در دل زمین، روایتی از كاترین كمالی-Tqg5gvOYSh