ریپورتاژ آگهی
چه كارهایی در سفر به كشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیكا

چه كارهایی در سفر به كشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیكا

در معابر عمومی با لباس شنا نگردید. تابلو هم زدن خیلی جاها و البته اكثرا رعایت نمی‌كنن.
  • 1401/06/22
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران_تهران
تلفن : 66059000-021

مملیكا؛ جهانگرد، بلاگر و راهنمای سفره. اون به عنوان مسافر یا راهنما، به ۲۸ كشور در چهار قاره رفته و تا الان تورهای زیادی رو طراحی و اجرا كرده. قبل از این‌كه به علاقه‌ی خودش یعنی سفر بپردازه، سال‌های زیادی رو در صنعت نفت و گاز مشغول به كار بوده. سال ۹۵ استعفا می‌ده و تصمیم می‌گیره تا از دنیای مهندسی خداحافظی كنه. مملیكا در سفری كه به كشور لائوس داشته تجربه‌های ارزشمندی رو به دست آورده و در غالب توصیه‌هایی به كارهایی اشاره می‌كنه كه بهتره در سفر به این كشور انجام ندیم، پس با ما همراه باشید تا نكات ارائه شده مملیكا رو برای سفری ایمن‌تر به كشور لائوس بدونیم.

چه كارهایی در سفر به كشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیكا-jF9eV0MPT6
 مملیكا پیشنهادات مهمی برای ارتباط با راهب‌ها و پلیس‌های كشور لائوس و همین‌طور نحوه حضور در طبیعت و خونه و معبدهای اون داره و می‌گه: "به راهب هاشون دست نزنید، مخصوصا اگه خانم هستین. از زمان جنگ ویتنام، هنوز بمب‌های زیادی در طبیعت این كشور به صورت عمل نكرده وجود داره. بدون راهنما نباید وارد طبیعت شد. اگه پلیس گیر داد بهتون، باهاشون دعوا و بحث نكنید. اینجا سیستم نداره و كمونیست هستن. آدمهای مهربونی داره ولی رشوه هم زیاد میگیرن. مصرف دراگ در خیابان شاید باعث بشه از شما ۵۰۰ یورو رشوه بخان. با كفش و دمپای وارد خونه و معبد نشید. این واسه همه بودایی های دنیا صدق می‌كنه."

چه كارهایی در سفر به كشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیكا-efB1IhnWML

اون درباره میزان و تن صدا، حضور در فضاهای عمومی، خرید عتیقه و حیوان و موتورسواری در لائوس این‌طور می‌گه: "صداتون رو بالا نبرید و داد و بیداد نكنید. اینا ادمای آرومی هستن و حتی بوق هم نمی‌زنن. بوس كردن و بغل كردن در مكان های عمومی خوب نیست و حتی شنیدم از كسی كه پلیس گرفتتش و ازش رشوه می‌خواسته. داشتن روابط جنسی بدون انجام تشریفات ازدواج نیز جرم هست، حتی واسه توریست‌ها با لائوسی‌ها. خرید حیوانات، اجزای بدنشون، عتیقه جات لائوس و اینجور چیزا جرمه. لائوسی‌ها با لباس شنا می‌كنن. در معابر عمومی با لباس شنا نگردید. تابلو هم زدن خیلی جاها و البته اكثرا رعایت نمی‌كنن. اینجا خیلی‌ها بدون گواهینامه موتور سوار می‌شن حتی توریست‌ها. پس مراقب باشید تصادف نكنید باهاشون."

چه كارهایی در سفر به كشور لائوس انجام ندیم؟/ توصیه‌های مملیكا-gL6CYVoyD6