ریپورتاژ آگهی
شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز

هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما_نفری 2،600،000 تومان اقامت در هتل( 3شب ) _1،500،000 تومان قایق موتوری جهت بازدید از دلفینها – نفری 120،000 تومان
  • 1401/06/22
  • استان : هرمزگان
  • شهر : قشم
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، استان هرمزگان، قشم
تلفن : 66059000-021

سلامی به گرمای جنوب 

محمد 35 ساله اهل تهران هستم. بعد از مدتها قرنطینه و پرهیز از سفر به دلیل بیماری منحوس كرونا، دوز دوم واكسن رو كه تزریق كردم بلافاصله سفری به شمال كشور و بعد به استان زیبای لرستان رفتم، ولی هنوز سفردونیم خالی بود و باید سفر دیگه ای هم تدارك میدیدم تا شاید اون نبود سفر دوساله تو زندگیم، جبران می شد.آذر ماه بود و بجز مناطق جنوبی، هوای بیشتر مناطق كشور سرد شده بود.

كیش رفته بودم، پس تصمیم گرفتم اینبار جزایر قشم هرمز و هنگام را برای مقصد بعدی انتخاب كنم. پس برای رزرو تور قشم اقدام كردم. همكارم مجید كه بیشتر سفرهام همراهم بود رو مجاب كردم و بلاخره برای روز سه شنبه 16 آذر 1400 بیلط هواپیما  و هتل را هماهنگ كردم. از آنجایی كه ساعت 10 صبح بلیط هواپیما به جزیره قشم (با قیمت 1 میلیون 300 هزارتومان) خریده بودم، ساعت 7 از منزل به سمت فرودگاه با تاكسی اینترنتی (90 هزارتومان) حركت كردیم. حدود ساعت 8:30 به فرودگاه مهر آباد رسیدیم و شكر خدا هواپیما بدون تاخیر راس ساعت پرواز كرد. مدتها بود با هواپیما سفر نكرده بودم. موقع صدور كارت پرواز فراموش كردم درخواست رزرو صندلی exit كنم و تا خود قشم پاهام یا تو راهرو ول بود یا تو خودم گره زدم.

ساعت 11:45 دقیقه به فرودگاه قشم رسیدیم و بخاطر گرونی تاكسی های فرودگاه، زرنگی كردیم و تاكسی اینترنتی درخواست كردیم كه تقریبا نصف قیمت شد، تاكسی های فرودگاه وقتی متوجه حضور تاكسی اینترنتی شدن به ماموران اطلاع دادن كه بعد كلی مشاجره با شیرین زبونی مسئله ختم بخیر شد و به سمت هتل حركت كردیم. ساعت 12:30 را نشان میداد كه روبروی رزرویشن هتل الاله بودیم، بعد از پذیرش، چمدان ها را برداشتیم و بهمراه كارگر هتل داخل اتاق 205 شدیم. كارگر هتل نگاهی به من و مجید كرد و با لبخندی ملیح بخاطر تخت دبلی كه گوشه اتاق بود از ما عذر خواهی كرد. اتاق مناسب دیگری نبود.

چمدان ها را همان اتاق گذاشتیم و برای ناهار به رستوران گلدون فود  كه تقریبا یك كیلومتری هتل بود رفتیم  و یك پرس چلو ماهی سفید كبابی و یك پرس قلیه ماهی جمعا 340 هزارتومان سفارش دادیم. به هتل برگشتیم و اتاق 301 با سه تخت تویین را تحویل گرفتیم. استراحتی كردیم و بهبازار درگهان كه پاساژهایی تودرتو داره كه البته قیمت مناسبی هم نسبت به تهران دارند رفتیم. تا آخر وقت خرید هامون رو انجام دادیم كه دیگه تا پایان سفر ازین بابت دغدغه ای نداشته باشیم.

در راه برگشت با تعدادی راننده صحبت كردیم كه در نهایت با آقا محمد راننده خودروی هیوندای اكسنت مدل 2004 با كرایه 400 هزارتومان به توافق رسیدیم كه ساعت 9 صبح جلوی هتل بیاد و یك روزه همه اماكن قشم كه میشد دید و مد نظرمون بود رو ببره.

برای شام ساندویچ مرغ لبنانی (هر عدد 17 هزارتومان) در همون ساحل روبروی هتل گرفتیم و بعد به هتل بازگشتیم.

 

روز اول

(جزیره قشم)

ساعت 8 صبح برای صبحانه به رستوران هتل رفتیم كه تقریبا متناسب درجه هتل بجز كره و پنیر و مربا، تخم مرغ آب پز و خیار و گوجه هم روی سلف سرویس بود.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-j50dX69Wqj
صبحانه هتل

 راس ساعت 9 هم آقا محمد تماس گرفت و ما سوار خودروی ایشان شدیم تا جاهای دیدینی قشم  را بازدید كنیم. ابتدا قرار شد به روستای لافت در شمال غربی جزیره بریم. پس از 45 دقیقه گذر از دشت های خشك به لافت رسیدیم.

1-بندر لافت

بناهایروستای لاف  خیلی نزدیك به هم در كوچه‌های بسیار تنگ و باریك. بادگیرهای كوچك و بزرگ كه نقش خنك كننده را برای ساكنین خانه ها ایفا میكند در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌اند شكوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی كه از روستاهای قشم  است، بخشیده‌ كه با بالا رفتن از تپه مجاور، نمای كل روستا را خواهید یافت.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-SwWuYF6d5i
روستای لافت

این روستا علاوه بر زیبایی‌های تحسین‌برانگیز طبیعی خود، آثار ارزشمند تاریخی را نیز در خود جای داده‌است كه اهم آن‌ها عبارت‌اند از: قلعه نادی ، چاهای تلا، دو آب‌انبار (بركه)، گنبدی مدور، گورستان تاریخی كه سنگ نبشته‌های مربوط به هزار سال پیش در آن مشهود است، زیارتگاه‌های سید حسن منصور و شیخ اندر ابی در این روستا واقع می‌باشند كه دیدن آنها رو پیشنهاد میدم از دست ندید. حدود ساعت 10:15 بندر لافت را به سمت جنگل های حرا ترك كردیم و بعد از طی نیم ساعت به ورودی ساحل جنگل های حرا  رسیدیم. 

2-جنگل حرا

جذر و مدی در كار نبود، قایق ها به راحتی حركت میكردند و حتی بین درختان سرعت میگرفتند. با 300 هزارتومان 4 نفر سوار قایق میشدند، بهمراه دو زوج توریست كه از كشور چین بودند (نفری 75 هزارتومان) سوار بر قایق شدیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-Wbgt1uIUeo

تصور كنید كه سوار بر قایق در حال حركت هستید؛ در ابتدا همه چیز عادی است تا اینكه درختان حرا از هر طرف پدیدار می‌شوند و به هر گوشه‌ای كه نگاه كنید، محو زیبایی انواع و اقسام پرندگان مهاجر خواهید شد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-AINACPWqq9
جنگل حرا

نیم ساعتی با قایق روی سطح آب میان درختان حرا شناور بودیم. وقتی به ساحل جنگل برگشتیم با همراهان خارجیمون عكس یادگاری گرفتیم و پس از گذر از از بازارچه سنتی به سمت روستای سهیلی برای صرف ناهار حركت كردیم.

3- روستای سهیلی

بعضی منازل روستای سهیلی برای گردشگران به بومگردی و یا رستوران های سنتی كه از بهترین رستوران های قشم هستند تبدیل شده بودند .به یكی از آن منازل كه آقا محمد معرفی كرد رفتیم و یك پرس میگو و یك پرس ماهی سرخو به همراه برنج را با قیمت 420 هزار تومان سفارش دادیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-6rIgZI3GFX
ناهار در روستای سهیلی

بعد از ناهار از روستای زیبای سهیلی به سمت تنگه چاهكوه حركت كردیم.

4-جاده ای با كوه های مریخی

جاده ای با كوه های مریخی كه گردشگران ایستاده، نشسته و حتی خوابیده در حال گرفتن عكس بودند. كاروان فیلمبرداری را كه آقای امین حیایی در بین آن نقش بازی میكرد را طی كردیم تا وارد منطقه تنگه چاهكوه شدیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-4HDCGBgpO4

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-4jTooe2OXL

- تنگه چاهكوه

با پرداخت نفری 3 هزارتومان وارد پاركینگ شدیم و بعد از حدود 5 دقیقه پیاده روی به تنگه چاهكوه رسیدیم. صخره ها و تندیس هایی به صورت طبیعی كه بر اثر گذر زمان و به طور شگفت انگیزی بر اساس فرسایش سنگ های رسوبی زمین در دل كوه به صورت یكپارچه به وجود آمده چشمان هر بیننده ای را به خود جلب میكرد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-szrJQ7jWe2
تنگه چاه كوه

دقایقی را در منطقه تنگه چاهكوه با دالان های منحصر بفردش ماندیم و بعد از گرفتن كلی عكس فوق العاده و خرید و نوشیدن ماءالشعیر به سمت جزایر ناز حركت كردیم تا دیدن این جزایر زیبا را هنگام جذر و مد آب خلیج از دست ندهیم. 

6-جزایر ناز

تقریبا ساعت 5 بعد از ظهر بود كه به جزایر ناز  رسیدیم. یك منظره فوق العاده زیباااا.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-cLK4oio9xd
جزایر ناز

جزایر ناز با تمام ساحل هایی كه تا به حال دیده بودم تفاوت داشت. از ساحل وارنای دریای سیاه و ساحل آنتالیا دریای مدیترانه و ساحل سنت پترزبورگ، خلیج فنلاند تا ساحل های دریای خزر ... اینجا هنگام جزر، باریكه‌ای از شن‌های درخشان، سه صخره‌ بیرون آمده از آب را به خشكی وصل می‌كنند. عمق آب نهایت به مچ پا می رسید و با قدم گذاشتن بر روی شن های نرم و خیس، احساس آرامش فوق العاده ای برایم ارمغان آورد.

هشدار: در هنگام پیاده روی با پای برهنه باید مواظب گذاشتن پا روی توتیا و فرورفتن تیغ‌های آن بود زیرا خار های آن اگر وارد گوشت پا شود تحریكات طولانی مدت ایجاد میكند و اگر از بدن خارج نشود عفونت خواهد كرد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-sNdi0m6lbS
توتیا

تفریحات قشم همچون آفرود سواری، پاراسل، سواری با اسب یا شتر در كنار ساحل بود كه ما چون وقت كافی نداشتیم توجهی نكردیم و سریع به منطقه دره ستارگان كه در نزدیكی بود حركت كردیم تا قبل از تاریكی هوا از آنجا نیز بازدید كنیم. از آنجایی كه تفریحات ارزان قشم

7-دره‌ ستاره ها 

جای عجیبی كه وقتی واردش می‌شوید انگار سفری به مریخ كردید. صخره‌های عجیب و غریب كه سر به آسمون كشیده نشون میدن كه میلیون‌ها سال پیش، این‌جا اتفاقات زمین‌شناختی پیچیده‌ای افتاده. در واقع شكل‌گیری دره ستا به دلیل فرسایشه. میلیون‌ها سال پیش كه قشم از زیر آب اومد بیرون، این صخره‌ها در اثر باد و بارون به این شكل در اومدن. بسیاری از مردم بر این باورند كه صداهای عجیب‌ و غریبی كه شب‌ها از این دره به گوش می‌رسد، به‌دلیل حضور موجودات ماورایی است و از همین رو ورود گردشگران به دره ستارگان در شب را توصیه نمی‌كنند.

محققان زمین‌شناسی علت این صداها را پیچیدن باد در روزنه‌ها و حفره‌های پرتعداد صخره‌ها می‌دانند كه هنگام عبور از این دالان‌ها و ستون‌ها، صدای خاصی تولید می‌كند. بعد از خروج از دره ستارگان به هتل رفتیم تا صبح زود برای رفتن به جزیره هرمز آماده باشیم. البته غار خربس و قلعه پرتغالی ها موقتا به خاطر بازسازی تعطیل بودند و بازدید از غار نمك نیز كه یكی از محل های زیبای قشم بشمار میاد به بخاطر دوری و جاده نامناسب و كمبود وقت نتوانستیم بازدید كنیم و توصیه میكنم اگر شرایط مهیا بود حتما از این محل ها بازدید كنید.

روز دوم(جزیره هرمز)

كشتی های مسافربری برای رفتن به جزیره هرمز در اسكله شهید زاكری قشم حداكثر تا ساعت 7 صبح مسافرگیری میكنند.

ما ساعت 6 صبح از درگهان بوسیله تاكسی اینترنتی با مبلغ 50 هزارتومان خودمون رو به اسكله رسوندیم و وقتی به داخل ترمینال بندر رفتیم با ازدحام جمعیتی روبرو شدیم كه در صف خرید بلیط بودند و اونجور كه معلوم بود زودتر بیشتر كشتی ها رفته بودند و دو یا سه كشتی دیگر برای رفتن به جزیره بود و بیشتر جمعیت نگران اعزامشان به جزیره بودند. ازونجایی كه ما قبلا از سایت qeshmepay نسبت به خرید بلیط اقدام كرده بودیم به محض ورود به ترمینال با نمایش پرینت بلیط به سمت محل سوار شدن مسافرین مشایعت و سوار كشتی شدیم.

بعد از گذشت 45 دقیقه به اسكله هرمز رسیدیم. عده ای با موتور سه چرخ (قیمت 300 هزار تومان) عده ای با موتور سیكلت (با راكب 150 و بدون راكب ساعتی 50 هزار تومان ) و عده ای با خودرو (400 هزار تومان) و حتی دوچرخه هایی بود كه ساعتی 30 هزار تومان برای گشت در جزیره به مسافرین پیشنهاد میدادند. ازونجایی كه من گواهینامه موتور داشتم یك موتور سیكلت را بدون راننده ساعتی 50 هزار تومان برای 5 ساعت اجاره كردم. لازمه بدونید مراكز دیدنی جزیره هرمز در طول یك جاده 16 كیلومتری قرار دارد كه اگر آنرا طی كنید پس از بازدید و ادامه مسیر نهایت به همان اسكه باز خواهید گشت پس با توجه به تابلوهای راهنما و البته تجمع مسافرین دیگر احتیاجی به راهنما و نقشه و ... نیست و به راحتی می توانید از اماكن آنجا بازدید نمایید.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-JoPyVb2Q8A

البته اگر قصد برگشت به قشم را دارید باید طوری برنامه ریزی كنید كه قبل از ساعت 15 در اسكله باشید تا به یكی از كشتی ها به جزیره قشم بازگردید، در غیر آن مجبورید یا شب را در جزیره اقامت كنید یا به بندر عباس رفته و از آنجا به قشم برگردید كه واقعا وقت گیر و خسته كننده خواهد بود.

1-الهه نمك

اولین مكانی كه بعد از سوار شدن موتور سیكلت در مسیر قرار دارد الهه نمك است. بعد از پارك موتور مسیر كوتاه خاكی را طی كردیم و به بلور عظیم نمكی كه كوهی نمكی با رنگ‌های متنوع كه به زیبایی تراش خورده است را شاهد بودیم. البته از زیر این كوه آب در بستری نارنجی جاری می شود كه به جذابیت الهه نمك می افزاید كه در زمان بازدید ما تقریبا كم آب بود

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-Xzk8xme2Sc
الهه نمك 

2-غار نمكی

در ادامه مسیر بعد از بازدید از الهه نمك، متوجه توقف موتورها می شوید كه نوید محل بازدید یعنی غار نمكی را می دهد. بعد از گذر از بازارچه سنتی كوچك، غاری با دهانه سه متری را میبینید كه مردم جهت ورود به آن به صف ایستاده اند. داخل غار، حدود 200 متر فضای نمكی كه ایستاده قابل مشاهده است و در ادامه آن تونلی تاریكیست كه حدود 10 متر را خمیده و مابقی آن را بجز سینه خیز و بدون وسیله روشنایی نمیتوان طی كرد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-hjciJZi7cG

-دره مجسمه ها(دره تندیس ها)

بعد از گذر از غار نمكی جاده را ادامه دادیم تا به دره تندیس ها برسیم. در ابتدای دره خانمی با ساز كوبه ای خود موسیقی منحصر بفردی می نوازد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-Pr5ZLwQoIo
دره ای كه به سرزمین تخیلی شباهت دارد! چشم اندازی از ارتفاع بالا به دریا... با صخره هایی با شكل های مرموز كه هر بیننده ای را محو تماشای آنها میكند.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-r68dAsfr6i
در انتهای دره باریكه ای بود كه كمتر كسی جرعت ورود به آنرا داشت كه به اتفاق یكی دو نفر به سختی به آنجا رفتیم. دره ای با بیش از 200 متر ارتفاع! هیجان انگیز ترین بخش سفرمون در این محل شكل گرفت. جایی كه با محمد و حسین كه از تهران آمده بودند آشنا شدیم كه به شكل گیری رویدادهایی منجر شد كه در ادامه خواهم گفت.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-LQvtRUVlqM

حسین و محمد از كسبه بازار تهران بودند كه بعد از سفر چند روزه به یزد، كرمان و چابهار به قشم و سپس به جزیره هرمز آمده بودند. خوش اخلاقی و طراوت آنها و اینكه در تمام شهر ها بصورت كمپ با خودرو شخصی سفر میكردند من را به شدت تحت تاثیر قرار داد تا بیشتر با آنها آشنا شوم. آن ها هم موتور سیكلت بدون راكب اجاره كرده بودند و تا آنجا آمده بودند كه مسیر را به اتفاق آنها ادامه دادیم.

 4-دره رنگین كمان

یكی از بخش های جزیره هرمز كه بیشترین رنگ ها را به خود اختصاص داده دره رنگین كمان است كه در جنوب غربی جزیره واقع شده است، دره رنگین كمان از بخش ها و كوه هایی به رنگ های مختلف زرد، سفید، قرمز و … تشكیل شده كه تلفیق این خاك های رنگی در كنار یكدیگر صحنه فوق العاده زیبایی را بوجود آورده است.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-socadc210i

-ساحل سرخ

آب دریا در ساحل سرخ تا چند متری، قرمز رنگ دیده می‌شود، صحنه باشكوه موج‌های قرمز كه منظره‌ای بی‌نظیر را به چشمان هر بیننده ای هدیه می‌دهد. حتی صدف‌های موجود در ساحل سرخ، قرمز رنگ هستند. قدم زدن روی شن‌های سرخ این ساحل سبب قرمز شدن كفش‌ها و لباس‌ها می‌شود؛ البته این رنگ با یك شست‌وشوی ساده برطرف خواهد شد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-N80YSPASEb

-ساحل لاك پشت ها

منظره ای كه هم چشم انداز زیبایی از ارتفاع دارد و هم در ادامه جاده می توان به نزدیك صخره لاك پشت هارفت و نظاره گر زیبایی شكوه آن شد.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-VamL7RitLB

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-mSmcbiINWF

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-DNn4YXiPSR

-جنگل حرای جزیره هرمز

در ادامه مسیر به منطقه ای رسیدیم كه همانند جنگل های حرای جزیره قشم، درختانی در لابه لای آب قرار دارند اما خبری از قایق های تفریحی نبود و فقط از كنار ساحل شاهد منظره باشكوه آن شدیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-r4FIL2QpRO

-قلعه پرتغالی ها

قلعه پرتغالی هرمز نیز همانند قلعه ی جزیره قشم در دست مرمت بود و صرفا از بیرون دیواره های آن را تماشا كردیم

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-DJsrGrn4oT

هرمز جزیره رنگ هاست، این جزیره دارای خاك های رنگی بسیاری است كه در كنار یكدیگر طیف وسیعی از رنگ های سفید، زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای، سبز و حتی طلایی ایجاد می كند، همچنین این جزیره زیستگاه حیواناتی همچون آهو است كه به ندرت مردم آن ها را میبینند كه خوشبختانه در بازدید ما از این جزیره شاهد یكی از این آهو های زیبا بودیم و از آن عكس گرفتیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-8Z4vPYf9oJ

مسیر جزیره هرمز ساعت 2 بعد از ظهر با رسیدن به اسكله به پایان رسید و پس از تحویل موتورها به فست فودی برای ناهار رفتیم. حسین و محمد ازما دعوت كردند برای اقامت شبانه در جزیره هنگام همراهشان باشیم و چون بازدید از جزیره هنگام و دیدن دلفین ها قبل از بازگشت به تهران در برنامه بود. با كمال میل دعوتشان را قبول كردم. هوا تاریك شده بود و ساعت 18 را نشان میداد كه به هتل برگشتیم. حسین و محمد با خودرویی مملو از بار كه وسایل سفر و خرید های آنها را تشكیل میداد، بعد از دقایقی به سراغم آمدند و بعد از كلی جابجایی، خودمو بلاخره به سختی تو ماشینشون جا كردم و به سمت اسكله كندالو حركت كردیم.

بعد از پارك خودرو در پاركینگ مجاور اسكله سوار قایق تندرو شدیم (قایق ها تا ساعت 9 شب با قیمت نفری 20 هزارتومان فعال هستند). پس از چند دقیقه قایق سواری به اسكله هنگام  رسیدیم و به خواروبار فروشی خاله زهرا كه روبروی درب خروجی اسكه بود برای كرایه موتور و یا خودرو رفتیم. به شماره های رانندگان هنگام كه بر روی دیوار مغازه نصب شده بود یكی پس از دیگری زنگ زدیم تا بلاخره علیرضا با خودروی وانت پراید پاسخ داد و بعد از دقایقی آمد. نیروی انتظامی جزیره بخشنامه ای صادر كرده بود كه  برپایی كمپ در جزیره ممنوع است كه عدم سرویس دهی رانندگان و راكبین جزیره به این علت بود.

قبول كردیم با مسئولیت خودمان علیرضا ما را به منطقه خماسی با مبلغ 400 هزار تومان ببرد و فردا صبح برای گشت جزیره به دنبالمان بیاید. در آن تاریكی شب از مسیری بیراهه به منطقه خماسی رسیدیم. از شانس ما گروهی دوچرخه سوار كه مجوز رسمی از نیروی انتظامی و وزارت ورزش داشتند در آن منطقه كمپ زده بودند. ما هم در مجاور آنها چادر زدیم و برای جمع آوری هیزم محوطه را گشتیم. شام را كه جوجه كباب پختیم را خوردم و در سكوت شب ستارگان جزیره هنگام را كه میدیدم از خستگی روزی كه گذشت به خواب رفتم. ساعت 1 بامداد بود كه از سر و صدا و موزیك بیدار شدم. به دوستان ورزشكار كه چهل نفری میشدند پیوستیم و تا ساعت 2 نیمه شب پایكوبی كردیم. صبح زود قبل از طلوع افتاب با صدای امواجی كه به صخره ها میخورد بیدار شدم و از شگفتی منطقه ای كه در آن اقامت داشتیم حیرت كردم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-H8YqfaNh4w

كنار آب ماهی های رنگارنگ را میشد به راحتی دید. بعد از خوردن نیمرو برای صبحانه، ساعت 8 بود كه علیرضا به دنبالمان آمد. برخلاف جزیره هرمز و قشم كه به ندرت آهو دیدیم در مسیر جزیره هنگام گله گله آهو بود كه مشاهده كردیم.

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-TpfKYkRRjy

در مسیر ابتدا به دیدن درخت معابد رفتیم. درختی كه ریشه های آن به درخت آویزان بود. بعد از دیدن درخت به ساحل نقره ای  رفتیم. ساحلی از شن های نقره ای و براق كه اكلیل های روی اجسام را در ذهن تداعی میكرد!

شاید باورتان نشود! جزایر قشم ، هرمز و هنگام در سه روز-nHoth2tDm9

آبی به تن زدیم و برای دیدن دلفین ها به ساحل كندالو برگشتیم. در اسكله كندالو قایق ها برای یك گشت در منطقه دلفین ها و كنار ساحل های جزیره مبلغ 80 هزارتومان میگرفتند كه حدود یك ساعت طول میكشید. دلفین ها را دیدیم و بعد از بازگشت به اسكله سوار بر ماشین به سمت قشم حركت كردیم. روز جمعه بود و اكثر مسافرین هتل بازگشته بودند و پذیرش مسافر جدیدی هم نداشت. با هتلدار صحبت كردیم و مقرر شد اتاق را ساعت 16 تحویل دهیم و حسین و محمد هم برای دوش گرفتن به اتاقمان بیایند. بعد از استحمام، كمی استراحت كردیم و محمد و حسین با خودرو به تهران و من و مجید با تاكسی اینترنتی به سمت فرودگاه حركت كردیم. ساعت 20 پرواز برگشت به تهران نیز بدون هیچ تاخیری صورت گرفت و ساعت 10 بود كه در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و این سفر بسیار پر خاطره به پایان رسید.

 

 در آخر نكات كلی سفر

هزینه سفر نفری حدود 5 میلیون تومان شد كه اهم هزینه های سفر به شرح زیر بود :

هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما_نفری 2،600،000 تومان

اقامت در هتل( 3شب ) _1،500،000 تومان

قایق موتوری جهت بازدید از دلفینها – نفری 120،000 تومان

قایق موتوری جهت بازدید از جنگل های حرا – نفری 75،000 تومان

ورودی دره ستاره ها ( 2 نفر ) – 5،000 تومان

خورد و خوراك نفری – حدود 1،000،000 تومان



برنامه ریزی كلی سفر

از اونجایی كه عمده هزینه هوایی سفر ب قشم  بلیط هواپیماست و سفر به این جزایر نسبتا ارزان است پیشنهاد میكنم اگه وقت كافی دارید مدت زمان بیشتری را برای رفتن برنامه ریزی كنید و حداقل برای قشم و خرید از بازار درگهان 3 روز و برای سایر جزایر هر كدام دو روز را اختصاص دهید. با آرزوی بهترین ها-1400/1/10