ریپورتاژ آگهی
تانزانیا مركزی بهترین مقصد برای معتادان ماجراجویی!

تانزانیا مركزی بهترین مقصد برای معتادان ماجراجویی!

در پارك ملی كوه‌های اودزونگوا در جنوب مركزی، دومین تنوع زیستی بزرگ را در بین هر پارك ملی در آفریقا خواهید یافت (كه نام مستعار وسوسه‌انگیز "گالاپاگوس آفریقایی" را برای آن به ارمغان آورده است.
  • 1401/06/22
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

در پارك ملی كوه‌های اودزونگوا در جنوب مركزی، دومین تنوع زیستی بزرگ را در بین هر پارك ملی در آفریقا خواهید یافت (كه نام مستعار وسوسه‌انگیز "گالاپاگوس آفریقایی" را برای آن به ارمغان آورده است.

تانزانیا مركزی بهترین مقصد برای معتادان ماجراجویی!-y9q64W2R12

اگرچه مركز تانزانیا مملو از مناظر پرباری است كه الهام‌بخش شاعران، نقاشان و فیلمسازان تاریخ طبیعی است، اما گردشگران، تانزانیا را اغلب نادیده می‌گیرند و به‌جای آن به نقاط محبوب سافاری پنج بزرگ این كشور می‌روند. اما همانطور كه نحوه سفر ما در حال تكامل است و ما را تشویق می‌كند تا برای تنفس در آن نقاط مكث كنیم، این منطقه كه قبلا دست كم گرفته شده بود، بالاخره زمان خود را در آفتاب می‌گیرد.

به ویژه، امیدهای زیادی برای تغییر در روش سافاری وجود دارد. به‌جای گشت و گذار در هواپیماهای كوچك بین خطوط هوایی مختلف، این امیدواری وجود دارد كه ممكن است سفرهای زمینی سنجیده‌تری بین كمپ‌ها انجام شود و تمركز و گردشگری بسیار مورد نیاز را به این مناطق اغلب متروكه بیاوریم.

در منطقه حفاظت شده جنگل طبیعی اولوگورو تانزانیا، جایی كه آب و هوا بسیار مرطوب و زمین آنقدر منزوی است كه منجر به فوران گونه‌های متنوع و بومی شده است، پول برای تقویت گردشگری و همچنین تضمین شیوه‌های كشاورزی پایدار صرف شده است. مقامات محلی در كنار زنبورداران سنتی برای ترویج روش‌های ایمن‌تر برداشت كار می‌كنند، در حالی كه آتش‌سوزی‌های جنگلی به شدت كاهش یافته و تعداد بازدیدكنندگان به دلیل بهبودهای بسیار مورد نیاز در جاده‌ها افزایش یافته است.

در پارك ملی كوه‌های اودزونگوا در جنوب مركزی، دومین تنوع زیستی بزرگ را در بین هر پارك ملی در آفریقا خواهید یافت (كه نام مستعار وسوسه‌انگیز "گالاپاگوس آفریقایی" را برای آن به ارمغان آورده است. رشته كوه اینجا گسترده‌ترین رشته كوه در تانزانیا است كه حداقل ۱۰۰ میلیون سال پیش توسط سنگ‌های كریستالی باستانی تشكیل شده است كه به تدریج از طریق خطوط گسل بالا آمده‌اند. میمون‌های كلوبوس "پیرمرد" و مانگابی‌های تاج‌دار سانجه روی اندام‌های رشته‌ای در میان درختان تاب می‌خورند و پارك بیش از ۴۰۰ گونه پرنده، از جمله چهار گونه كه در هیچ كجای سیاره دیده نمی‌شوند، نگهداری می‌كند و این چشم‌انداز نادیده گرفته شده را تبدیل به یك آرمان‌شهر واقعی طبیعت‌گردان می‌كند.

تانزانیا مركزی بهترین مقصد برای معتادان ماجراجویی!-8Rbcn0jAB6
نكته اصلی گردش به این منطقه ماورایی اینجاست كه حتما اقامتگاه‌های بازی و استراحتگاه‌های ساحلی را انتخاب كنید كه به دلیل حفظ محیط زیست و دوست‌دار محیط‌زیست مورد تحسین قرار می‌گیرند. مسكن پایدار را می‌توان به‌عنوان ویژگی‌های دارای انرژی خورشیدی و وسایل نقلیه برقی شناسایی كرد.