ریپورتاژ آگهی
روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان

روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان

الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، اون سفر كردن رو دوست داره، با سبك و سیاق كوله‌گردی نقاط مختلف ایران رو می‌بینه و مقصدهای متفاوتی رو برای گشت‌وگرد انتخاب می‌كنه.
  • 1401/06/21
  • استان : لرستان
  • شهر : لرستان
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : لرستان - لرستان
تلفن : 66059000-021

الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، اون سفر كردن رو دوست داره، با سبك و سیاق كوله‌گردی نقاط مختلف ایران رو می‌بینه و مقصدهای متفاوتی رو برای گشت‌وگرد انتخاب می‌كنه. الهه در مقطع كارشناسی ارشد، بیوتكنولوژی پزشكی خونده و از دوره دانشجویی كار می‌كرده و بعد از مدتی كه كارمند بوده تصمیم می‌گیره تغییر مسیر بده و به علاقه‌اش یعنی سفر بپردازه و در حال حاضر با تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره دادن كسب درآمد می‌كنه. اون در سفری به سرزمین دیدنی‌های متنوع، از كوهدشت زیبا دیدن و از تنگه رویایی شیرز بازدید می‌كنه. با ما همراه باشید تا از تجربه الهه در تنگه شیرز واقع در استان لرستان بیشتر بدونیم.

الهه از نحوه رسیدن به یكی از جاذبه‌های درجه یك لرستان می‌گه: "یكی از بی نظیرترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان كه در چند سال اخیر مورد توجه گردشگرها قرار گرفته تنگه شیرز هست كه در منطقه‌ی كوهدشت قرار داره. اگر ماشین ندارین از خرم اباد باید برین كوهدشت و از اونجا سوار سواری بشید و مستقیم تا شیرز برین. مسیر جادش خیلی خوب نیست ولی با ماشین شخصی هم می‌تونین برین. مسیر تنگه از كوهدشت محل اتصال سه استان ایلام، كرمانشاه و لرستان هست. اولین چیزی كه در تنگه به چشم می‌خوره مناره سنگی معروف هست با ارتفاع ۸۰‌ متر و جوی آب معروفی كه می‌ریزه به حوض‌های پرورش ماهی."

 

روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان-UaBdRovOpZ
اون توصیه می‌كنه برای پیمایش در این تنگه از یك راهنمای محلی كمك گرفته بشه: "مسیر پیمایش تنگه بی‌نظیره و راه‌های زیادی داره و حتما باید با كسی برید كه راه رو بلده تا باز بهترین مسیر رو برین و برگردین. یكی از بی نظیرترین قسمت‌های تنگه، غاری در انتهای مسیر دره هست كه مردم محلی آن را پل خدا می‌گن. از داخل پل رد بشین می‌رسین به اون طرف ولی برای برگشت دوباره باید از پل برگردین. آب داخل پل خیلی سرده و كف آب سنگ‌های تیز خیلی زیاد داره، حتما با صندل از داخل آب رد بشین. بچه‌ها حتما این‌جا رو باید با لیدر برین چون مسیرهاش طوریه كه واقعا یكی باید بلد باشه."



روایت الهه علیخانی از جذاب‌ترین جاذبه‌ی استان لرستان-sCZNzcdbLD