ریپورتاژ آگهی
روایت مبین كروندی از «آبشار انجلیكا» در سوادكوه

روایت مبین كروندی از «آبشار انجلیكا» در سوادكوه

مبین كروندی؛ آبشارگرد و طبیعتگرده. اون ایرانگردی می‌كنه و به ماجراجویی و اكوتوریسم در ایران علاقه داره و سفرهاش رو بر پایه‌ی آبشارگردی و دره‌نوردی برنامه‌ریزی می‌كنه.
  • 1401/06/21
  • استان : مازندران
  • شهر : سوادكوه
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : مازندران - سوادكوه
تلفن : 66059000-021

مبین كروندی؛ آبشارگرد و طبیعتگرده. اون ایرانگردی می‌كنه و به ماجراجویی و اكوتوریسم در ایران علاقه داره و سفرهاش رو بر پایه‌ی آبشارگردی و دره‌نوردی برنامه‌ریزی می‌كنه. مبین در سفری به مازندران زیبا به شهرستان سوادكوه می‌ره تا از آبشاری كم‌نظیر در منطقه لفور دیدن ‌كنه، با ما همراه باشید تا از طریق این پسر طبیعت‌گرد بیشتر و بهتر از « آبشار انجلیكا» بدونیم و حظ ببریم.

مبین از تمایزی كه به نظرش «آبشار انجلیكا» با باقی آبشارها داره می‌گه: "سه سال پیش تا نزدیك این آبشار رفتم اما بخاطر یك سری مسائلی كه پیش اومد، نتونستم ببینمش و مجبور شدم برگردم تا اینكه امسال موفق به دیدارش شدم. وقتی رسیدم كنارش واقعا لذت بردم و میتونم بگم اینجارو از هر آبشاری كه تو منطقه لفور دیدم، بیشتر دوست دارم. آنجلیكا ویژگی هایی داره كه خودشو از بقیه آبشارها متمایز میكنه؛ اول ارتفاعش، دومین ویژگی فصلی بودنش، سومین ویژگی راه دسترسیش و ویژگی چهارم تخته ای بودنش هست."

 

روایت مبین كروندی از «آبشار انجلیكا» در سوادكوه-SA1NLGqebw

اون در ادامه توضیحات جالب توجهی در مورد آبشار می‌ده و مسیر رسیدن به «انجیلی‌كا» به خوبی بیان می‌كنه: "آبشار آنجیلی كا بلندترین آبشار منطقه لفور است ارتفاع این ابشار بالای ۲۲۰ متر است. مسیر جنگلی بسیار زیبا و بكر موقعیت مكانی این آبشار را به یكی از خاص ترین و زیباترین آبشارهای منطقه تبدیل كرده است. بلندترین آبشار منطقه لفور و حتی مازندران با عنوان «انجیلی‌كا» به ارتفاع ۲۲۰ متر در جنگل‌های این منطقه شناسایی شد.ه است. آبشار انجیلی‌كلا كه می‌توان از سه مسیر كالیكلا، گالش‌كلا و رئیس‌كلا به این آبشار دسترسی پیدا كرد. در سوادكوه شمالی ۸۴ آبشار از ۵۰ تا ۲۸۰ متر نیز شناسایی شد است. مسیر دسترسی؛ این آبشار در یكی از مراتع جنگلی در ۲۲ كیلومتری شیرگاه و ۴ كیلومتری روستای كالیكلا واقع شده است."

 

روایت مبین كروندی از «آبشار انجلیكا» در سوادكوه-aSUEBARgPW