ریپورتاژ آگهی
اقامت در تهران به سبك كمپرسواران

اقامت در تهران به سبك كمپرسواران

مسافرت با كمپر را تجربه كرده‌اید؟ آیا اقامت كمپر سواران در تهران را دیده‌اید؟ به نظر شما چطور می‌توان بیشتر سفر كرد و هزینه این سفرها را كاهش داد؟
  • 1401/06/21
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

مسافرت با كمپر را تجربه كرده‌اید؟ آیا اقامت كمپر سواران در تهران را دیده‌اید؟ به نظر شما چطور می‌توان بیشتر سفر كرد و هزینه این سفرها را كاهش داد؟

اقامت در تهران به سبك كمپرسواران-UwaPFeBMne

تا به حال به فكر مسافرت با كمپر و اقامت كمپر سواران در تهران را دیده‌اید؟ روی كه می‌تواند خرج سفر را به شدت كاهش دهد.

اگر عاشق مسافرت باشید به خوبی می‌دانید كه هزینه های اقامت، خوراك و ... برای استفاده از هتل چقدر زیاد است. از طرفی وقتی با هواپیما و قطار سفر می‌كنید، لذت دیدن جاده را از دست خواهید داد. با اتوبوس و ماشین شخصی هم كه امكانات كم است و باید به سرعت خود را به مقصد برسانید. اینجاست كه این مسئله با كمپر سواری حل می‌شود. سوال اینجاست كه آیا می‌شود با استفاده از كمپر سفر كرد؟ مزایا و معایب آن چیست؟ اگر می‌خواهید درباره كمپر سواری همه چیز را بدانید تا آخر با ما همراه باشید.

كمپر چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و در یك كلام از كمپر بگوییم وقتی است كه یك ماشین به خانه تبدیل شود. درواقع در یك خانه متحرك زندگی می‌كنیم. سقف بالای سر آسمان و محل زندگی زمین خداست. فقط محل خواب و استراحت كمپر است. كمپر سواران حرفه ای امكانات مختلفی از حمام و دستشویی گرفته تا تختخواب و اجاق و سینك ظرفشویی دارند.

برق این نوع كمپر سوارها از دینام و گاز از طریق كپسول‌های گازی تامین می‌شود. در واقع اگر زندگی در كمپر را انتخاب كنیم، با حداقل امكانات، بیشترین مسافرت را خواهیم داشت و به صورت مستقل به مكان زندگی و همچنین سایر امكانات دسترسی خواهیم داشت. تازه از مسافرت هم نهایت استفاده را خواهیم كرد.

چطور می‌توان با استفاده از كمپر سواری، مسافرت لذت بخشی داشت؟

كمپر سوار برای خودش زندگی می‌كند! دنبال رزرو مكان و اقامت در شهرهایی كه می‌رود مخصوصا تهران، نیست. هر جا كه بخواهد ماشین خود را پارك می‌كند و پیاده می‌شود. كمپر سوار دیده‌ها و شنیده‌های زیادی دارد. در بین راه به مناطق شلوغ و خلوت، معروف و گمنام سفر كرده و با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شود. یك زندگی آزاد دارد و محدود به مكان نیست.

امروزه كمپر سواران در تهران هم بیشتر از قبل شده‌اند. در محیط شلوغی مثل تهران، كمپر سوار می‌تواند به هر كجا كه خواست بار سفر بسته و سفر كند.

با استفاده از كمپر سواری هم می‌توان درآمد داشت. مثلا تبلیغات، فروش صنایع دستی دو نمونه پر كاربرد از منبع درآمد كمپر سواران ایرانی است.

 

اقامت در تهران به سبك كمپرسواران-k7HfM75fTp

چطور كمپر سوار خود را داشته باشیم؟

هر ماشینی را نمی‌توان به كمپر تبدیل كرد. بلكه باید با خودروهای كمپر سواری مانند كمپرون، هوم موتور و وانتی آشنا باشید و از شركت‌های معتبر تهیه كنید. چرا كه پلیس در صورتی كه شما را در كمپر دستساز خود ببیند، متوقف و جریمه خواهد كرد. هر كمپر با توجه به سلیقه و بودجه شما به انواع امكانات مجهز می‌شود. اما برخی از كمپرهای تولید شده عبارتند از:

ون غزال ایران خودرو: این ون در روسیه ساخته و بعد به عنوان كمپر سوار وارد ایران می‌شود.

 ون ایویكو: شركت زامیاد وظیفه مونتاژ این كمپر سوار ایتالیایی را بر عهده دارد.

ون وانا: ساخت كشور چین بوده و در ایران مونتاژ می‌شود.

ون نارون: این ون چند كاربرد دارد. هم به عنوان كمپر سوار استفاده می‌شود و هم به عنوان تاكسی یا آمبولانس كاربرد دارد.

سیبا ون: خودروی چینی با ظرفیت 11 نفر است كه امروزه در ایران بسیار می‌بینیم.

مزایای زندگی كمپر سواران چیست؟

اگر عاشق مسافرت باشید، سختی‌های آن را تحمل می‌كنید. در مسافرت كمپر سوار، آنچه مهم است مسیر حركت است. او تنها به مقصد فكر نمی‌كند. چرا كه در روستاها، مناطق زیبا، خوش آب و هوا و خلاصه هر جایی بخواهد می‌ایستد، استراحت می‌كند و از آنچه دیده است لذت می‌برد. به گونه‌ای كه طبق ضرب المثل قدیمی:  "هر چه پیش آید خوش آید".

 

اقامت در تهران به سبك كمپرسواران-ZcVdBJgYuP

مسافرت با كمپر سواری در شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران مزیت‌های زیادی دارد. مثلا یكی از آنها كاهش هزینه اقامت است. بجای هزینه اقامت، هزینه بازدید از مكان‌های مختلف، غذای خوب و هزینه نگهداری از ماشین را پرداخت می‌كنید. تازه اگر در مناطق دور افتاده هوس ماندن كردید دیگر نگران مكانی رای خوابیدن نیستید.

داشتن یك خانه متحرك و در دسترس از نظر خیلی از مسائل شما را به استقلال می‌رساند. وابسته به مكان و زمان نخواهید بود و طبق برنامه ریزی‌های خود عمل خواهید كرد.

معایب مسافرت  و اقامت با كمپر سوار چه می‌تواند باشد؟

كمپر سواری فرهنگ خاص خودش را دارد. اگر بتوانید ساده زیستی را تحمل كنید، نصف راه را رفته‌اید. از طرفی چالش‌هایی در حین سفر برای شما پیش خواهد آمد كه ممكن است به آن فكر نكرده باشید پس توانایی رویارویی با چالش‌ها مورد دیگری است كه باید به آن توجه كنید. راننده خودتان هستید پس باید حوصله رانندگی را داشته باشید.

همچنین آنچه در بحث اقامت به وجود می‌آید، امنیت خود و كمپر سوار است. امنیت پنجره‌ها و همچنین استفاده از دزدگیر ماشین موارد مهمی است كه باید در نظر بگیرید و رعایت كنید.

آیا كمپر سواری برای شما خوب است؟

اگر روحیه انعطاف پذیری داشته باشید كمپر سواری را به شما پیشنهاد می‌كنیم. در این نوع اقامت باید با هر شرایطی سازگار شوید، استقلال داشته باشید. مثلا خودتان غذا درست كنید، كمی خیاطی بدانید، پنچر گیری كنید و خلاصه همه خرده مهارت‌هایی كه برای زندگی در طبیعت لازم است را داشته باشید.

در كمپر سواری نظم، قانون و چارچوبی وجود ندارد. باید بتوانید در برابر شرایط ناگهانی مدیریت داشته باشید. بیشتر از فضا و سبك زندگی كمپر سواری لذت ببرید. در این صورت كمپر سواری نه تنها خوشایند بلكه لذت فراوان خواهد داشت.

اگر قصد مسافرت به تهران یا سایر شهرها را دارید و می‌خواهید از بسیاری از شرایط دست و پاگیر رزرو هتل، زمان حضور و راحت باشید و بیشتر طبیعت گردی را می پسندید تا زندگی در هتل‌های لاكچری، كمپر سواری مخصوص شماست.