ریپورتاژ آگهی
جذابیت‌های استان مازندران از نگاه كاترین كمالی

جذابیت‌های استان مازندران از نگاه كاترین كمالی

كاترین كمالی؛ ایرانگرد و آبشارگرده و به شدت حضور داشتن در طبیعت رو دوست داره. اون كلی طبیعت‌گردی و مشخصا آبشارگردی می‌كنه و معتقده كه لابه‌ لای دلواپسی‌هامون، كمی هم زندگی رو نفس بكشیم.
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

كاترین كمالی؛ ایرانگرد و آبشارگرده و به شدت حضور داشتن در طبیعت رو دوست داره. اون كلی طبیعت‌گردی و مشخصا آبشارگردی می‌كنه و معتقده كه لابه‌ لای دلواپسی‌هامون، كمی هم زندگی رو نفس بكشیم. كاترین در سفری به استان دیدنی و زیبای مازندران، به یك جنگل بكر و هیجان‌انگیز می‌ره، خودش رو به روستایی پر از ابرهای رویایی می‌رسونه و برای آرام و قرار داشتن یك اقامتگاه بوم‌گردی رو انتخاب می‌كنه و ویژگی‌هاش رو به خوبی توصیف می‌كنه. با ما همراه باشید تا از طریق روایت كاترین، به «جنگل تیلاكنار» بریم، ابرهای «روستای نیالا» رو لمس كنیم و در نهایت در یك فضای دنج به نام «اقامتگاه بومگردی ونوشه صحرا» استراحت كنیم.

كاترین با رفتن به متل قو كه از توابع شهرستان عباس‌آباده، به «جنگل تیلاكنار» می‌ره و از این زیبایی طبیعی دیدن می‌كنه و درباره این جنگل جذاب در شمال ایران این‌طور می‌گه: "یكی از شهر های گردشگری استان مازندران، متل قو یا سلمانشهر است كه به عنوان یكی از شهر های ساحلی ایران دارای جاذبه‌های زیادی بوده كه از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جنگل تیلاكنار متل قو اشاره كرد. این جنگل یكی از جذاب ترین جنگل های شمال ایران بوده زیبایی این جنگل در فصل بهار بسیار بیشتر است چرا كه وجود مه و باران نم نم سبب می شود تا محیط جنگل تیلاكنار زیبا تر از هروقت دیگری شود. این جنگل بعد از خیابان دریا گوشه سلمان شهر قرار گرفته." اون در ادامه توصیه برای حضور داشتن در طبیعت داره و می‌گه: "یادتون باشه طبیعت بدون زباله زیباست پس همیشه مواظب طبیعت و زیبایی‌هایش باشین و با ریختن زباله یا شكل‌های دیگه بهش آسیب نرسونید تا همیشه طبیعت زیبایی داشته باشیم."

 

جذابیت‌های استان مازندران از نگاه كاترین كمالی-jc6ESZ0RDe

كاترین برای دیدن ابرهایی جادویی به روستای نیالا در شهرستان گلوگاه در استان بی‌نظیر مازندران می‌ره و با چشم‌اندازی بی‌بدیل در این روستا مواجه میشه. اون راجع به دیده‌هاش در روستای نیالا می‌گه: "نیالا، روستایی است از توابع بخش مركزی شهرستان گلوگاه در استان مازندران است. روستای زیبای نیالا اولین روستا در مسیر جاده هزارجریب شهرستان بهشهر از سمت شهرستان گلوگاه می باشد. یكی از مهم ترین و بی نقص ترین ویژگی های روستای نیالا، چشم انداز طبیعت آن است. این روستا در ارتفاعات شهر گلوگاه قرار گرفته است و بیشتر زمان ها می توانید شاهد ابر هایی باشید كه بر زیر پاهای شما در حال حركت اند."

 

جذابیت‌های استان مازندران از نگاه كاترین كمالی-TU7Mtxc5Pi

این طبیعت‌گرد و ایرانگرد برای استراحت و اقامت، به اقامتگاه بومگردی ونوشه صحرا در منطقه لفور می‌ره و از جزئیات مثال‌زدنی این بوم گردی این‌طور تعریف می‌كنه: "اقامتگاه بومگردی ونوشه صحرا در روستای افراسی منطقه لفور شهرستان سوادكوه شمالی استان مازندران قرار دارد كه در منطقه ای خوش آب و هوا و با چشم انداز بی‌نظیری به كوه و جنگل قرار دارد كه یك سوئیت اقامتی شامل یه سالن یك اتاق خواب ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام و همچنین بهار خواب می‌باشد. قرار گرفتن این اقامتگاه در منطقه جنگلی و دور از خانه های روستایی از دیگر ویژگی های خاص این اقامتگاه است. نشستن در بالكن و شنیدن صدای پرندگان براتون لحظه‌ های به یادماندنی و آرامش بخشی رو به وجود میاره. اقامتگاه دارای فضای پاركینگ است و حدود ۳ كیلومتر آخر جاده خاكی مناسبی داره كه با سواری هم میشه رفت. از جاذبه‌های طبیعی اطراف اقامتگاه كه با فاصله كمی میشه بهشون رسید میشه به آبشار اسكلیم، آبشار جلسنگ  آبشار انجلیكا، سد لفور، پارك جنگلی آذررود می‌توان اشاره كرد."

 

 

جذابیت‌های استان مازندران از نگاه كاترین كمالی-jXbG1Xtg1f