ریپورتاژ آگهی
راهنمای سفر به قشم و هرمز

راهنمای سفر به قشم و هرمز

سفر به جنوب ایران یكی از تكرار نشدنی‌ترین تجربه‌های زندگی هر كسی است، اگر قصد دیدن جزایر جنوبی كشور را دارید و به دنبال راهنمای سفر به قشم و هرمز زیبا هستید، با ما همراه باشید.
  • 1401/06/15
  • استان : هرمزگان
  • شهر : قشم
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : هرمزگان -قشم
تلفن : 66059000-021

سفر به جنوب ایران یكی از تكرار نشدنی‌ترین تجربه‌های زندگی هر كسی است، اگر قصد دیدن جزایر جنوبی كشور را دارید و به دنبال راهنمای سفر به قشم و هرمز زیبا هستید، با ما همراه باشید.

بدون شك برای سفر به هر نقطه و مقصدی نیاز به اطلاعات مختلف در ابعاد متفاوت راجع به آن داریم. سفر كردن از طریق راهنمای سفر به قشم و هرمز یكی از مطمئن‌ترین كارها برای گشت و گرد در این دو جزیره بی‌نظیر جنوب كشور خواهد بود، چرا كه به دلیل فاصله اندكی كه این دو كانون گردشگری با یكدیگر دارند می‌توان به كمك یك راهنمای ساده برنامه‌ریزی خوبی برای دیدن هر دو جزیره داشت و با كوله یا چمدانی پر از خاطره شورآفرین به خانه برگشت.

بررسی بهترین زمان در راهنمای سفر به قشم و هرمز

در تقسیمات اقلیمی جزایر قشم و هرمز با قرارگیری در سواحل جنوبی ایران، جزء اقلیم گرم و مرطوب به شمار می‌آیند از همین رو این دو جزیره شگفت‌انگیز با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های معتدل و دوست‌داشتنی خود میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی هستند. با توجه به اینكه فصل پاییز و زمستان آب و هوای قشم و هرمز مساعد است، پاییز و زمستان فصل‌های مناسب‌تری برای سفر به این جزایر محسوب می‌شود و طبیعی است كه حجم گردشگران نیز بیشتر خواهد بود.

 

راهنمای سفر به قشم و هرمز-0B7NfRYVZ3

برای رسیدن به جزیره جذاب قشم، علاوه بر گزینه‌های سفرهای زمینی با ماشین، امكان سفر به این جزیره با هواپیما نیز وجود دارد كه با توجه به پیك‌های مختلف هزینه رفت و برگشت به قشم به وسیله هواپیما متفاوت خواهد بود. این در حالی است كه برای سفر به جزیره هرمز امكان سفر با هواپیما وجود ندارد و به صورت معمول مسافران برای داشتن سفر هوایی و جاده‌ای به هرمز، در ابتدا قشم را انتخاب می‌كنند و برای سفر ریلی، به بندرعباس می‌روند بعد از آن به وسیله شناورهایی نظیر اتوبوس دریایی و لندینگ كرافت از جزیره قشم و بندرعباس به سوی هرمز حركت می‌كنند.

پیشنهاد می‌كنیم با در نظر گرفتن تنها ۵۰ دقیقه زمان برای جابه‌جایی از قشم به هرمز، خودتان را مهمان یكی از صمیمی‌ترین مردمان، غنی‌ترین فرهنگ‌ها و شوق‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ممكن در ایران كنید و جزایر قشم و هرمز كه فاصله كمی با یكدیگر دارند را حسابی بگردید و لذت مدام ببرید.

بخش مهم و اصلی راهنمای سفر به قشم و هرمز، معرفی جاذبه‌های درجه یك و طبیعت رازآلود این دو جزیره است. هر یك از این جزیره‌ها به نوعی زیبایی‌های درخور توجه خود را دارند و شما با رفتن به هر دو جزیره قشم و هرمز تا مدت‌ها خود را سرشار از آرامش و حال خوب می‌كنید. قشم شهرتی برای داشتن دیدنی‌های عجیب و شگفت‌انگیز دارد و هرمز نیز با وجود وسعت كم، جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد آن سبب شده گردشگران تعللی برای بازدید از این جزیره به خرج ندهند.

 

راهنمای سفر به قشم و هرمز-uNTVKVlI1J

دره ستارگان و دره مجسمه‌ها را در راهنمای سفر به قشم و هرمز بیابید

دره ستارگان قشم از جاذبه‌های كم نظیری است كه چشم هر بیننده‌ای را به خود می‌دوزد. كوه‌ها و صخره‌های این دره با قرار گرفتن در بخش شرقی جزیره قشم، طی سال‌ها بر اثر فرسایش به وجود آمده است و دره مجسمه‌های هرمز نیز به همین دلیل ایجاد شده با نزدیك به بودن به ساحل این جزیره رنگارنگ و قدم زدن در اطراف آن شاهد مجسم شدن چهره‌های متفاوت و حیوان‌های مختلف بر سطح سنگ‌های آهكی و رسوبی هستید.

 

جزیره‌های قشم و هرمز هر یك با ساحل‌های نقره‌ای و رنگارنگ خود، قدم زدن در خط ساحلی را بی‌بدیل كرده و با وجود دره‌ها و جاذبه‌های طبیعی متنوع، بناهای تاریخی و قدیمی فراوان و تفریحات آبی مثل شنا، غواصی و قایق سواری از بهترین انتخاب‌های هر گردشگری برای سفر و تجربه كردن و تماشای زیبایی هستند. با رفتن به این دو جزیره امكان تجربه غذاهای محلی و خوش عطر و طعم را با نمای آبی و درخشان آب را دارید، غذاهایی كه با امتحان كردنشان به طرز اعجاب‌آوری قشم و هرمز را در یاد شما ثبت خواهند كرد.

 

راهنمای سفر به قشم و هرمز-5H0nLCHkLv