ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

شیراز و اصفهان دو شهر كم نظیر ایران از نظر گردشگری هستند، در ادامه جاهای دیدنی اصفهان و شیراز را با هم مرور می‌كنیم.
  • 1401/06/11
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

شیراز و اصفهان دو شهر كم نظیر ایران از نظر گردشگری هستند، در ادامه جاهای دیدنی اصفهان و شیراز را با هم مرور می‌كنیم.

می‌دانید كه، تمدن ایران‌زمین از جمله تمدن‌های قدیمی و با اصالت جهان است. این تمدن بزرگ و با اصالت حتماً پایتختی دارد و آن‌هم تركیب اصفهان و شیراز است. شیراز متمدن كه میراث دار پارس‌هاست و آریایی‌ها در پاسارگاد می‌توان یافت. اصفهان میراث دار فرهنگ و هنر و معماری از دوران تیموریان است. توریست‌ها و گردشگران خارجی انگشت حیرت به دهان دارند، از زیبایی دو شهر اصفهان و شیراز. در این مقاله می‌خواهیم با جاهای دیدنی اصفهان و شیراز آشنا شویم.

سفر كردن تجربه بی‌نظیری است، شما زمانی كه به سفر می‌روید از فشارهای روحی و جسمی فرار كرده و به خویشتن مهلت آسایش می‌دهید. حال اگر می‌خواهید سفر كنید، باید مقصد خود را مشخص كنید! چه جایی بهتر از شیراز و اصفهان. برای مسافرت به شیراز و اصفهان بروید، تمدن و اصالت ایرانی را ملاقات كنید!. ما در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، در این مورد صحبت خواهیم كرد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز از زاینده‌رود تا چشمه ركن‌آباد بروید

اطمینان داشته باشید، سفر به شیراز و اصفهان سفری به یاد ماندنی در خاطرات شما خواهد شد. مگر می‌شود گردشگری به اصفهان و شیراز برود اما با تمام وجود از تك‌تك لحظات سفر خود لذت نبرد، امكان‌پذیر نیست!. در كنار مردم خوب و مهمان‌نواز اصفهان به گردش بروید و تاریخ را ورق بزنید. بعد از دروازه قرآن به شیراز بیاید و عطر بهارنارنج را در اردیبهشت به سینه بكشید.

ما امروز می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی اصفهان و شیراز صحبت كنیم. پیشنهاد ما این است كه سفر خود را به دو بخش تقسیم كنید، اول سفر تاریخی به اصفهان داشته باشید و بعد سفری برای گردش در طبیعت به شیراز بروید. ما در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، مكان‌های تاریخی و گردشگری اصفهان را برای شما شرح می‌دهیم و سپس به سراغ طبیعت زیبای شیراز خواهیم رفت.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-tQMXBLAC8m

اصفهان به معنای اصلی كلمه نصف جهان

اصفهان زیبا و جذاب با مكان‌های تاریخی بی­نظیر و ناب همان جایی است كه دل را از شما خواهد برد.

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز و میدان نقش‌جهان اصفهان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مكان تاریخی اصفهان، میدان نقش‌جهان است. میدان نقش‌جهان به دست تیموریان بنا گردیده و سپس توسط شاه عباس اول به شكوه زیبایی منحصربه‌فردی رسید. در فصل پاییز هنگام غروب خورشید، قاب زیبایی از نقش‌جهان در حوض زلال وسط میدان نقش خواهد بست. میدان نقش جهان از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز است.

میدان نقش‌جهان از قدیم‌الایام اصلی‌ترین میدان شهر اصفهان است. در دل میدان نقش‌جهان خاطراتی از دوران تیموری و صفوی و زند و... ثبت شده. میدان نقش‌جهان دفتری از تاریخ است كه، تمام وقایع در ستون‌ها و كاشی‌های آن ثبت شده است.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-p1QTk7WJsU

پل خواجو اصفهان

پل خواجو به دستور شاه عباس دوم بر روی زاینده‌رود ساخته شده است. از خلاقیت، هوش، زبردستی معمار پل خواجو هر چه بگویم كم گفته‌ایم. پلی زیبا و شگفت‌انگیز كه از نظر معماری بی‌نظیر و از منظر مهندسی بسیار مفید است. پل خواجو طوری ساخته شده است كه، كاركردی مانند سد داشته باشد و در تنظیم آب زاینده‌رود مفید فایده است.

 در میانه پل خواجو ساختمان كوچكی وجود دارد، كه برای استفاده خاندان سلطنتی ساخته شده است. در هنگام غروب خورشید بر بالای پل خواجو بروید، تماشای زاینده‌رود از بالای پل خواجو تصویر بی‌نظیری در مقابل چشمان شما خواهد ساخت.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-0UaEF7lzzk

كاخ چهل‌ستون اصفهان

كاخ چهل‌ستون اصفهان اوج شكوه و جلال حكومت صفویه است. كاخ چهل‌ستون اصفهان به دستور شاه عباس اول بنا شد و در زمان شاه عباس دوم برای استفاده آماده شد. كاخ چهل‌ستون اصفهان از جمله بناهای شكوهمند و زیبای دوران صفویه است. وجود كاخ چهل‌ستون در میان باغ، مكانی فوق‌العاده و زیبا را به وجود آورده است.

از نظر معماری كاشی‌كاری‌ها و آینه‌كاری‌های كاخ چهل‌ستون اعجاب‌انگیز است. در رو به روی كاخ چهل‌ستون حوض آبی وجود دارد كه انعكاس كاخ چهل‌ستون در آن تصویری زیبا و ناب را می‌سازد.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-MVhpuyfkOZ

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، بازگشت به شهر بهارنارنج‌ها

تا به اینجا در مقاله جاهای دیدنی اصفهان و شیراز، درباره مكان‌های زیبای اصفهان صحبت كردیم، حال نوبت طبیعت زیبای شیراز است. طبیعت شیراز در فصل بهار بی‌نظیر و ناب است. اگر در اردیبهشت به شیراز سفر كنید از بوی بهارنارنج مست می‌شوید و از زیبایی طبیعت شیراز انگشت حیرت به دهان خواهید گزید.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-XzqU3Fefb3

دشت ارژن شیراز

كمی از شهر شیراز خارج شوید و به سمت كازرون بروید، با صحنه بی‌نظیر طبیعت شیراز مواجه خواهید شد. لذت قدم زدن در میان لاله‌های واژگون در فصل بهار تجربه شیرینی است، كه شاید فقط در بهشت بتوان آن را تجربه كرد. در آرامش دشت ارژن از دنیای پر هیاهو و شلوغ فاصله بگیرید و برای خود چند ساعتی زندگی كنید. دشت ارژن از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز است.

در نزدیكی دشت ارژن اقامتگاه‌های بومگردی بسیار جذاب و لوكسی وجود دارد. شما می‌توانید در دشت ارژن به طبیعت‌گردی بپردازید و برای استراحت به اقامتگاه‌های بومگردی بروید. دشت ارژن دارای تالاب زیبا و بی‌نظیری است كه در فصل زمستان و پائیز شگفتی منحصربه‌فردی را در صحنه طبیعت رقم خواهد زد.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-9QF1WaQf7x

آبشار مارگون شیراز از جالب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان و شیراز

از زیبای طبیعت شیراز هر چه بگویم، باز هم كم است. لذت دیدن مكان‌های طبیعی در بهار آن‌هم در شیراز، تجربه‌ای بی‌نظیر است. آبشار مارگون شیراز از خروشیدن چند چشمه به وجود آمده است به همین دلیل به آن آبشار مارگون می‌گویند. در تابستان برای فرار از گرم می‌دانید به فضای خنك و دلپذیر آبشار مارگون بروید و از آب خنك و خوشمزه آبشار مارگون لذت ببرید.

 

جاهای دیدنی اصفهان و شیراز-4ZFtDLt4k4

امیدواریم از سفر كردن به اصفهان و شیراز لذت ببرید و اطلاعات مفیدی از جاهای دیدنی اصفهان و شیراز به دست آورده باشید و جاهای دیدنی اصفهان و شیراز را به خوبی ببینید.