ریپورتاژ آگهی
دیدنی های شیراز در بهار

دیدنی های شیراز در بهار

دیدنی های شیراز در بهار یك رنگ و لعاب دیگری دارند. به همین دلیل سفر به شیراز و دیدار از جنبه‌های مختلف تفریحی و گردشگری آن در زمان‌های خاصی چون نوروز و اردیبهشت بهار خالی از لطف نخواهد بود.
  • 1401/06/11
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

دیدنی های شیراز در بهار یك رنگ و لعاب دیگری دارند. به همین دلیل سفر به شیراز و دیدار از جنبه‌های مختلف تفریحی و گردشگری آن در زمان‌های خاصی چون نوروز و اردیبهشت بهار خالی از لطف نخواهد بود.

دیدنی های شیراز در بهار جور دیگری است. شیراز شهر تمدن كهن و مهد شعر پارسی ایران‌زمین، بهترین مكانی كه است كه مردم اقصی نقاط ایران می‌توانند آن را برای سفر برگزینند. آوازه زیبایی‌های شهر شیراز به همراه آثار باستانی و تاریخی آن در همه حال در یاد و خاطر مسافران باقی می‌ماند و همچون نامی كه مملو از زیبایی است، زبان‌زد می‌شود.

سفر به شیراز در بهار به خصوص در اردیبهشت مزه دگیری دارد. به صورتی كه سفر به این شهر در فصل زیبای بهار می‌تواند شكوه و جلال پرورش یافته در بطن شیراز را دو چندان كرده و به ویژگی‌های خاص و ملموس آن بیافزاید.

از آنجایی كه بی‌شك همه شما از لذت سفر به شیراز در فصل زیبای بهار آگاه هستید، می‌خواهیم در ادامه این مطلب به معرفی مكان‌هایی كه می‌توانند شما را در فصل بهار همراهی كنند بپردازیم.

مسجد نصیرالملك نگین صورتی دیدنی های شیراز در بهار

بازی با رنگ‌ها را دوست دارید؟ جلوه زیبای رنگین‌كمانی كه از هم آغوشی شیشه‌های رنگی با نور آفتاب حاصل شده است را چطور؟ مسجد نصیرالملك می‌تواند چنین نمایش باشكوهی را به چشمان مسافران هدیه دهد.

در فصل بهار آفتاب تنها چیزی است كه در شیراز به وفور یافت می‌شود، شما می‌توانید در تعطیلات نوروزی یا حتی در ماه‌ اردیبهشت به شیراز سفر كرده و نورهای رنگی مسجد نصیرالملك را مشاهده كنید.

مسجد نصیرالملك از جمله ده مسجد زیبای جهان به حساب می‌آید؛ ورودی اصلی مسجد از كاشی‌های هفت رنگ به همراه تزئینات گل سرخ و گل زنبق شیراز پوشیده شده است كه نمایی خاص‌تر را در بدو ورود ایجاد می‌كنند.

 مسجد تاریخی و باستانی نصیرالملك در محله گود عربان و در جنوب خیابان لطفعلی خان زند یعنی در نزدیكی امامزاده شاهچراغ واقع شده است.

دیدنی های شیراز در بهار-ErijpKNPcC

دشت ارژن؛ دل رباترین دیدنی های شیراز در بهار

دشت ارژن با نام‌هایی چون ارجن یا ارزن نیز شناخته می‌شود كه تنها ۶۰ كیلومتر با مركز استان فارس یا شیراز فاصله دارد. این دشت كه در حاشیه جاده اصلی شیراز–بوشهر واقع شده است، به علت مهاجرت و كوچ پرنده‌های مهاجر به دریاچه آن، در نیمه دوم سال بسیار تماشایی‌تر از شش ماه اول سال می‌شود. دشت ارژن یك منطقه‌ حفاظت شده كه مملو از گونه‌های متفاوت گیاهی و جانوری است. این منطقه در گذشته‌ای نه چندان دور زیستگاه شیر ایرانی نیز بوده است. اگر بخواهیم این منطقه را در یك جمله وصف كنیم، باید بگوییم كه دشت ارژن تمام زیبایی‌ها را در آن واحد دارد. این دشت در فصل دل‌انگیز بهار از شقایق‌های وحشی پر می‌شود و در تابستان با نسیم خنكی كه در آن در جریان است، پوست مسافران را لمس می‌كند.

 

دیدنی های شیراز در بهار-MoBXLe9PqO

تخت جمشید؛ همیشه دیدنی

تخت جمشید به عنوان یكی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار تاریخی و باستانی شیراز در نزدیكی شهر مرودشت و در فاصله حدود ۶۰ كیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است. این بنای تاریخی نه تنها از دیدنی های شیراز در بهار، بلكه در تمام فصل‌ها دینی و شكوهمند است.

یونانیان به تخت جمشید عنوان پرسپولیس را داده‌اند و در ایران قدیم نیز به آن پارسه و همچنین چهل منار گفته می‌شده است. تخت جمشید یا پارسه از جمله شهرهای باستانی و تاریخی ایران است كه در سال‌های طولانی پایتخت هخامنشیان بوده است.

متاسفانه اسكندر مقدونی در جایگاه یك سردار یونانی به كشور ایران حمله كرد و تخت جمشید را به آتش كشید. اما قابل توجه است كه ویرانه‌های این بنا همچنان باقی مانده و پابرجاست. تخت جمشید در حال حاضر یكی از آثار جهانی ایران است كه در یونسكو نیز به ثبت رسیده است.

 

دیدنی های شیراز در بهار-WrthNYiN62

بازار وكیل شیراز؛ یادگار كریمخان

قطعا گشت‌وگذار و مسافرت بدون خرید هیچ لذتی نخواهد داشت. همیشه مسافرت‌ها به امید خرید سوغاتی یك شهر و وسایل جدید لذت‌بخش می‌شوند. بازار وكیل به عنوان یك مجموعه تاریخی می‌تواند این خواسته را در عین بهره‌مندی از زیبای‌های تاریخی و تمدن برآورده سازد. 

بازار وكیل شیراز یكی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران به شمار می‌آید. این بازار به دستور كریم‌خان زند ملقب به وكیل‌الرعایا در دوران زندیه در سال‌های ۱۱۷۲ الی ۱۱۹۳ هجری قمری بنا نهاده شد. این بنا از دیدنی های شیراز در بهار است.

بازار وكیل در مركز شهر شیراز یا به عبارتی در شرق میدان شهدا قرار گرفته است كه مسجد و حمام وكیل نیز در كنار این بازار قرار گرفته‌اند. معماری و سبك ساختاری این بنا الهام گرفته شده از بازار قیصریه لار و بازارچه بلند اصفهان است، البته عرض بازار وكیل بیش از بازارهای ذكر شده است. ناگفته نماند كه ۷۴ دهانه طاق ضربی بازار وكیل با ارتفاع بیش از ۱۱ متر، بلندتر از طاق سایر بازارها است.

 

دیدنی های شیراز در بهار-80sUm21n53

آبشار كوهمره سرخی؛ متفاوت‌ترین دیدنی های شیراز در بهار

آبشار كوهمره در منطقه‌ای جنگلی در روستای رمقان قرار دارد كه در فاصله ۵۰ كیلومتری شهر شیراز در محور شیراز-كازرون واقع شده است. این آبشار در قسمت بالایی شالیزارهای برنج و در سمت چپ روستا در حاشیه جاده قرار گرفته است. البته به طور كلی روستای رمقان دارای آبشارهای بسیار و یك جنگل بلوط است.

كوهمره سرخی به عنوان مكانی باستانی در شهرستان شیراز تعریف می‌شود كه نام آن در دوران صفویه در مطالب تاریخی نیز ثبت شده است. این آبشار مكان بسیار مناسبی برای بازدید در فصل بهار است.

 

دیدنی های شیراز در بهار-PWY8kZH8r5
در نهایت لازم به ذكر است كه شیراز می‌تواند با مكان‌هایی چون باغ ارم، آرامگاه شاهچراغ، سعدیه، حافظیه، دریاچه هفت برم و.. پذیرای حضور گرم شما مسافران عزیز باشد.