ریپورتاژ آگهی
​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه

شهر شیراز یكی از محبوب‌ترین شهرهای ایران برای گردشگران است. به همین بهانه نگاهی داریم به مكان های دیدنی شیراز روی نقشه تا دقیق‌تر آن‌ها را بشناسیم و پیدا كنیم.
  • 1401/06/11
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

شهر شیراز یكی از محبوب‌ترین شهرهای ایران برای گردشگران است. به همین بهانه نگاهی داریم به مكان های دیدنی شیراز روی نقشه تا دقیق‌تر آن‌ها را بشناسیم و پیدا كنیم.

از زیبایی‌های شیراز لذت ببرید! با رزرو هتل شیراز، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از شهری پر از تاریخ و فرهنگ را تجربه كنید. در طول اقامتتان، از جاذبه‌های مانند مسجد نصیرالملك، باغ ارم، مجموعه‌ی زندان انصاری، موزه‌ی قرآن، حافظیه و باغ عفیف‌آباد لذت ببرید. شیراز با آثار باستانی، باغ‌های شاهنشاهی و فرهنگ غنی، مكانی است كه هر طبقه‌ی سنی می‌تواند از آن لذت ببرد. به شیراز خوش آمدید و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را با ما تجربه كنید!

شهر شیراز به عنوان یكی از اماكن گردشگری و توریستی مهم و مورد توجه، می‌تواند گزینه سفر بعدی شما باشد. سفر به شیراز با توجه به وجود محوطه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری، نیازمند داشتن اطلاعات كافی است تا به این وسیله امكان بازدید از تمامی این موارد، حاصل شود. برای همین بهتر است مكان های دیدنی شیراز روی نقشه مشخص كنید تا چیزی از دست نرود.

وجود اماكن تاریخی بسیار در این شهر، نشان از قدمت و تمدن آن دارد. به همین سبب به عنوان یك ایرانی، لازم است كه با پیشینه تاریخی خود آشنایی پیدا كنید.

این مراكز تنها به لحاظ تاریخ و قدمت ساخت مورد توجه نیستند، بلكه از نظر هنری و معماری هم، از اهمیت بالایی برخوردارند.

با توجه به همین مسئله، از جمله مهم‌ترین اماكنی كه حتماً باید در سفر خود به شیراز از آن‌ها بازدید كنید، مواردی هستند كه در ادامه ذكر شده‌اند.

آغاز مكان های دیدنی شیراز روی نقشه و  مسجد نصیر الملك

حتماً بسیاری از افراد، شیراز را با شبستان رنگی مسجد نصیر الملك می‌شناسند. این مسجد زیبا به سبب تزئینات و رنگ‌های خاص در پنجره‌های آن، نور را به زیبایی از خود عبور می‌دهد و داخل مسجد را پر از نورهای رنگی و زیبا می‌سازد. مسجد صورتی از مكان های دیدنی شیراز روی نقشه است كه هیچ وقت از چشم پنهان نمی‌شود.

به علاوه لازم به ذكر است كه تنها شیشه‌های این مسجد، رنگی و طرح‌دار نیستند، بلكه كاشی‌كاری منحصربه‌فردی كه در دیواره‌ها، ستون‌های شبستان و قوس‌ها به كار رفته، سبب ایجاد گونه‌ خاصی از تزئینات اصیل ایرانی شده است.

به دلیل به كارگیری رنگ صورتی در موزاییك‌ها و نیز انعكاس‌های صورتی این مسجد، از بنای نصیر الملك به عنوان مسجد صورتی هم یاد می‌شود.

با توجه به وجود برخی از مؤلفه‌های خاص معماری در ساختار این مسجد، سالانه توریستان و مسافران بسیاری برای بازدید از آن، به شیراز سفر می‌كنند.

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-60TDPUfpu9

آدرس مسجد نصیر الملك

محله گود عربان (اسحاق بیگ)/ جنوب خیابان لطفعلی خان زند/ نرسیده به بلوار زینبیه

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-wsv1dD1hvh

مكان های دیدنی شیراز روی نقشه و رسیدن به حافظیه

قطعا تولد شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی در شهر شیراز، بی‌تاثیر در نام‌گذاری این شهر به عنوان شهر شعر و ادب نبوده است. با توجه به همین مسئله بسیاری از علاقه‌مندان شعر و طرفداران حافظ و سعدی، برای بازدید از آرامگاه این دو بزرگوار، به شیراز سفر می‌كنند. حافظیه از مكان های دیدنی شیراز روی نقشه است كه با یك چشم چرخاندن پیدا می‌شود.

حافظیه بنایی با تزئینات معماری خاص به همراه به كارگیری نورپردازی منحصربه‌فرد، به یكی از اماكن توریستی مهم برای شهر شیراز تبدیل شده است.

این بنا به واسطه كاشی‌كاری داخل قوس و نورپردازی در بخش گنبد، جلوه فوق‌العاده‌ای در شب پیدا می‌كند و سبب شكل‌گیری یك قاب محصوركننده در ذهن بازدیدكنندگان می‌شود. به همین علت نباید در سفر خود به شیراز، این محوطه تاریخی زیبا را از قلم بی‌اندازید.

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-Gj5w8cYzTg

آدرس حافظیه

منطقه شمالی شهر شیراز/ بلوار آزادی_ مابین چهارراه حافظیه و چهار راه ادبیات

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-dtKgDxBbMn

باغ ارم شیراز و یافتنش روی نقشه

گستردگی مساحت جغرافیایی ایران، سبب شده تا شهرهای مختلف، از پوشش گیاهی متنوعی بهره‌مند شوند. در هر كدام از این شهرها با توجه به نوع آب و هوایی كه دارا هستند، گیاهان و درختان به خصوصی رشد می‌كنند.

شهر شیراز هم در دسته شهرهایی با طبیعت خاص و زیبا است. برای مشاهده این طبیعت، باغ‌های بسیاری وجود دارد كه قدم زدن در آن‌ها و به جان كشیدن عطر گل‌ها و بهار نارنج معروف شیرازی، سبب تازه شدن روح می‌شود.

باغ ارم به عنوان یكی از میراث به ثبت رسیده در یونسكو، از جمله گزینه‌هایی است كه باید مورد بازدید قرار بگیرد تا بتوانید با طبیعت خوش بوی شیراز آشنایی پیدا كنید.

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-UgQj7R5Gnb

آدرس باغ ارم

میدان ارم/ بلوار ارم

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-melSyCyK9Y

مكان های دیدنی شیراز روی نقشه و رسیدن به شاهچراغ

حاكمیت اسلام در ایران عاملی برای ساخته شدن بسیاری از اماكن مذهبی در شهرهای مختلف است كه شیراز هم در دسته این شهرها قرار می‌گیرد.

بنای شاهچراغ مربوط به حضرت میر سید احمد، برادر امام رضا و فرزند دیگر امام موسی كاظم است. در نتیجه اهمیت شاهچراغ برای شیعیان سبب شده تا جنبه‌های زیارتی غالب بر انتخاب مراكز گردشگری در این شهر شود.

از سوی دیگر این بنا دارای تزئینات معماری خاص به همراه مولفه‌هایی چون ایوان است كه در مقابل مساجد شبستانی قرار دارد.

هنر آینه كاری در داخل حرم، از جمله دیگر ویژگی‌هایی است كه باعث انحصار معماری این بنا می‌شود. در این قسمت آینه‌ها سبب انعكاس نور و ایجاد جلوه متفاوتی می‌شوند.

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-n5pfLa0FuI
آدرس شاهچراغ

خیابان لطفعلی خان زند/ بلوار دست‌غیب/ خیابان ۹ دی

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-erTaGENFPx

رسیدن به حمام وكیل

حمام وكیل به عنوان یكی از سازه‌های اجرا شده به دستور كریم خان زند در دوران زندیه، از جمله سازه‌های معماری منحصر به فردی است كه هنر آهك‌بری و نگارگری بی‌مثالی را به در ساختار خود جای داده است.

این حمام به سبب ساز و كارهای منحصربه‌فرد در معماری، به عنوان یك بنای ساخته شده هوشمندانه معرفی می‌شود. به همین دلیل در میان مكان‌های دیدنی شهر شیراز قرار گرفته است.

توصیه می‌شود در سفر خود به شیراز، از مجموعه‌های ساخته شده توسط كریم خان زند، بازدید كنید و آن‌ها را هم به عنوان مكان های دیدنی شیراز روی نقشه ثبت كنید.

 

​​​​مكان های دیدنی شیراز روی نقشه-SjjJXBPMhM

مجموعه‌های تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر شیراز، در همین چند مورد خلاصه نمی‌شوند، به طوری كه تعداد این اماكن، در اعداد بالایی تعریف می‌شود. سفر به شیراز با انواع مراكز گردشگری و توریستی، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود تا با ویژگی‌های شهر شیراز آشنایی پیدا كنید و اوقات خوشی را در این شهر سپری كنید. ولی حواستان باشد مكان های دیدنی شیراز روی نقشه را بلد باشید تا وقتتان تلف نشود.