ریپورتاژ آگهی
بهترین زمان سفر به كیش و قشم

بهترین زمان سفر به كیش و قشم

بهترین زمان سفر به كیش و قشم چه زمانی است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از سفر و هزینه‌ای كه مایل هستید بكنید باز می‌گردد. از بهار تا زمستان هر فصلی می‌توان برای سفر مناسب باشد.
  • 1401/06/11
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : قشم -قشم
تلفن : 66059000-021

بهترین زمان سفر به كیش و قشم چه زمانی است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از سفر و هزینه‌ای كه مایل هستید بكنید باز می‌گردد. از بهار تا زمستان هر فصلی می‌توان برای سفر مناسب باشد.

كیش و قشم دو جزیره محبوب ایرانیان برای سفر هستند، اما بهترین زمان سفر به كیش و قشم چه زمانی است و كی می‌توان انتظار سفری خوب به این دو جزیره جذاب را داشت؟

پاسخ ساده این سوال تقریبا روشن است و این دو جزیره همچون بیشتر نقاط جنوب ایران در زمستان و اوایل بهار بهترین آب‌وهوا را برای یك سفر دل‌انگیز دارند. اما جواب به همین جا خلاصه نمی‌شود.

كیش را می‌توان مشهورترین و توریستی‌ترین جزیره ایران در چهار دهه گذشته دانست. این جزیره جذاب به خاطر مراكز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان خود بسیار مشهور و یكی از مقصدهای تابستانی محبوب ایران به شمار می‌رود.

كیش دارای آب و هوای نیمه استوایی است و میانگین دمای سالانه آن ۲۶.۶ درجه سلسیوس است. رطوبت هوا در بیشتر ماه‌های سال ۶۰ درصد است. آب‌وهوای كیش از مهر تا فروردین در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد. كیش جزیره گرمی است، اما گرما آن حتی در اوج تابستان چندان تحمل ناپذیر نیست. همین مسئله باعث شده تا جشنواره‌های خرید كیش بیشتر در تابستان باشد.

قشم هم كم و بیش شرایطی مشابه كیش دارد؛ اما با كمی گرمای بیشتر و امكاناتی كمتر. در فروردین ماه دمای قشم به میانگین ۲۰ می‌رسد و بیشتر اوقات از ۲۴ درجه بیشتر نمی‌شود. این فصل بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های درون جزیره قشم مثل دره ستارگان است. با رسیدن تابستان دما به ۳۰ درجه می‌رسد و گشت‌وگذار در محیط جزیره كمی سخت می‌شود.

مطلوب‌ترین و بهترین زمان سفر به كیش و قشم چه زمانی است

آن چنان كه دیدید بهترین زمان سفر به كیش و قشم از زمستان تا اوایل بهار است، زمانی كه هوا مطبوع و اقلیم یار و گردش در جزایر دلچسب است. با این همه این زمان یك مشكل اساسی دارد و آن شلوغی جزایر، به خصوص قشم و گرانی هتل‌ها است. البته كیش در تابستان هم به لطف جشنواره تابستانی حسابی شلوغ است.

 

بهترین زمان سفر به كیش و قشم-xVn67P0SSP
با این همه اگر كمی حوصله هوای گرم را دارید و از شلوغی گریزان هستید می‌توانید به فصل‌های غیرتفریحی هر دو جزیره رجوع كنید. در این فصل‌ها كیش و قشم خلوتر هستند و شما به جز خلوتی از امتیاز قیمت ارزان‌تر هتل‌ها هم لذت خواهید برد.

یك مزیت دیگر برای سفر تابستانی به قشم این است كه بهترین زمان برای خرید در قشم هم همین دوران است كه به لطف كاهش مسافر، مشتری بازارها كم می‌شود و قیمت‌ها به طور طبیعی كاهش می‌یابد. پس همانطور كه می‌بینید سفر به قشم در تابستان مزایای خود را دارد.

البته این به این معنا نیست كه سفر تابستانی به قشم بدون تفریح است. اگر اهل آب و شنا باشید می‌توان به جرئت گفت كه تنها و تنها باید در تابستان به قشم سفر كنید و از تن به آب زدن لذت ببرید.

فصل ارزان كیش اما تابستان نیست و فصل پاییز به دلیل هوای بارانی، آب‌وهوای نامشخص، شروع مدرسه‌ها و پایان تابستان از فصل‌های خلوت كیش است. این فصل برای خرید هم مناسب است چون فروشگاه‌های مختلف برای فروش بیشتر تخفیف‌های مختلفی تا ۵۰ درصد و بیشتر می‌دهند و حراج بزرگ روز كیش در ۲۰ آبان  هم در این فصل برگزار می‌شود. ارزان بودن بلیت هتل و هواپیما هم سفر در پاییز را اقتصادی‌تر از قبل می‌كند.

بهترین زمان سفر به كیش و قشم-8aSLLdQ1gk

حالا شما باید تصمیم بگیرید كه بهترین زمان سفر به كیش و قشم برای شما چه زمانی است؟ تابستان اقتصادی قشم و حراج پاییز كیش یا زمستان و بهار معتدل هر دو جزیره؟ ارزانی و خلوتی را می‌خواهید یا گرانی و پرسه زدن در میان جمیعت؟ شما باید جواب این سوال‌ها را بدهید، آن وقت می‌توانید فصل مناسب را پیدا كنید.

 

توجه داشته باشید كه هر فصل كیش و قشم مزایای و معایب خود را دارد و شما باید هر دو طرف این معادله را هم‌زمان در نظر بگیرید.

جاذبه‌های گردشگری كیش و قشم

همانطور كه خود شما به خوبی می‌دانید كیش و قشم از مهم‌ترین جزیره‌های ایران هستند و هر دو پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است. قشم قلب تپنده مبارزه با پرتقالی‌ها بود و كیش از قدیم مورد توجه دریانوردان. هر دو جزیره هم جاذبه‌های طبیعی خاص خود را دارند.

از جاذبه‌های تاریخی قشم می‌توان به قلعه پرتغالی‌های قشم، مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی قشم اشاره كرد كه هر كدام گوشه‌ای از تاریخ قشم را روایت می‌كنند. تنگه چاه‌كوه، غارهای خربس، دره ستارگان قشم، روستای كاسه سلخ، روستای شیب دراز و جزایر ناز و هنگام نیز از جذاب‌ترین نقاط طبیعی قشم هستند.

از مشهورترین جاذبه‌ های تاریخی كیش می‌توان به كشتی یونانی، شهر زیرزمینی كاریز با قدمت ۲۵۰۰ سال و شهر باستانی حریره اشاره كرد. ساحل كیش در كنار درخت سبز 600 ساله كیش، پارك ساحلی میرمهنا، ساحل مرجان و پارك ساحل سیمرغ از جاذبه های طبیعی كیش هستند.