ریپورتاژ آگهی
در خراسان رضوی هم زیارت كنید و هم سیاحت + مقاصد گردشگری مشهد

در خراسان رضوی هم زیارت كنید و هم سیاحت + مقاصد گردشگری مشهد

خراسان رضوی كه از دیرباز مهم‌ترین قطب گردشگری ایران بوده است هر ساله گردشگران و زائران بسیار زیادی را به خود جذب می‌كند
  • 1401/06/09
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، استان خراسان رضوی، مشهد
تلفن : 66059000-021

در این مقاله قصد داریم به معرفی مناطق تفریحی، طبیعی و گردشگری این استان بپردازیم تا شما بتوانید پس از زیارت حرم مطهر امام هشتم در این استان بگردید و از زیبایی‌های نهفته در آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

در خراسان رضوی هم زیارت كنید و هم سیاحت + مقاصد گردشگری مشهد-MwtjlDtmKE

به گزارش سلام نو خراسان رضوی كه از دیرباز مهم‌ترین قطب گردشگری ایران بوده است هر ساله گردشگران و زائران بسیار زیادی را به خود جذب می‌كند. این استان به دلیل حضور مقدس هشتمین امام شیعیان در خود هر ساله زائران بسیار زیادی را از داخل و خارج از كشور به خود جذب می‌كند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مناطق تفریحی، طبیعی و گردشگری این استان بپردازیم تا شما بتوانید پس از زیارت حرم مطهر امام هشتم در این استان بگردید و از زیبایی‌های نهفته در آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

 چه مكان‌های گردشگری در خراسان رضوی قرار دارند؟

  • خانه اردكانی: خانه اردكانی جزو آثاری است كه ممكن است بیش از هر مكان تاریخی دیگری نام آن را شنیده باشید. این بنا كه در دوران قاجار ساخته شده است از مكان‌های گردشگری و باستانی مهشد است كه بسیار زیباست.
  • آبشار گرینه: آّبشار گرینه كه در توابع شهر نیشابور قرار دارد یكی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی طبیعی است كه با داشتن طبیعت بسیار بكر تبدیل به مكانی طبیعی و گردشگری در استان خراسان رضوی شده است.
  • باغرود:  باغرود شهركی بسیار سرسبز در ۱۲ كیلومتری شهر نیشابور است كه در آن رودخانه‌ای پر آب جاری شده است. باغرود یكی از بهترین مناطق گردشگری خراسان رضوی است كه امكانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی از جمله استراحتگاه، اردوگاه و سالن‌های غذاخوری به همراه كافی شاپ‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است.
  • باغ و امارت اسلامی:  باغ امارت اسلامی كه در خیابان امام و در كنار باغ ملی شهر مشهد قرار دارد در گذشته متعلق به شخصی به نام ابوالحسن امین الاسلامی بوده است. این خانه باغ زیبا اكنون به عنوان خانه‌ای گردشگری و تاریخی شناخته می‌شود كه بازدید كنندگان زیادی از آن دیدن می‌كنند.
  • آبشار رود معجن: آبشار ۲۸ متری معجن كه در روستا بایك در شهرستان تربیت حیدریه قرار گرته است از ییلاقات مهم خراسان رضوی محسوب می‌شود. دیدن كردن از این آبشار زیبا به همراه لذت بردن از آب و هوای مطلوب آن را به شما توصیه می‌كنیم.
  • آّبشار بردو:  آّبشار بردو كه در تربت جام در دو كیلومتری روستا شورآب قرار گرفته است حدودا ۳۰ متر ارتفاع دارد. نكته جالب درباره این آبشار این است كه صخره‌های خزه بسته زیادی در اطراف آن قرار دارند و صخره‌ها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند كه گویی آب آبشار به وسیله فواره در محیط پخش می‌شود.
  • شهر سبزوار: اگر می‌خواهید پس از زیارت در شهر مشهد به سیاحت نیز بپردازید حتما به شهر سبزوار سر بزنید. سبزوار سرشار از زندگی است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی وجود دارند كه در این شهر قرار گرفته‌اند. شهر سبزوار به دلیل حیات وحش بسیار زیبا شیراحمد معروف است و بناهای تاریخی بسیار زیادی همانند آرامگاه خضر، ارگ سبزوار، كاروانسرای پامنار، آرامگاه نمادین مولانا حسین كاشفی و موزه مردم شناسی را در خود جای داده است. دیدن كردن از بناهای تاریخی و طبیعت بكر شهسوار نیازمند زمانی حداقل سه تا پنج روزه است.
  • دیدن كردن از باغ وحش مشهد: باغ وحش مشهد كه درون شهر مشهد قرار گرفته است از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان خراسان رضوی و شهر مشهد است كه هرساله افراد زیادی از آن دیدن می‌كنند. این باغ وحش حیوانات بسیار زیادی را در خود نگهداری می‌كند و دارای بخشی است كه در آن ماهی‌های بسیار زیبایی نگهداری می‌شوند. بازدید از آكواریوم باغ وحش برای كودكان بسیار لذت بخش خواهد بود.