ریپورتاژ آگهی
چشمه بالنگان حاجی آباد

چشمه بالنگان حاجی آباد

چشمه بالنگان یكی از چشمه‌های استان فارس است كه در نزدیكی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید قرار دارد. این چشمه یكی از سرچشمه‌های رود كُر است.
  • 1400/11/11
  • استان : فارس
  • شهر : اقليد
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : چشمه بالنگان یكی از چشمه‌های استان فارس است كه در نزدیكی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

چشمه بالنگان یكی از چشمه‌های استان فارس است كه در نزدیكی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید قرار دارد. این چشمه یكی از سرچشمه‌های رود كُر است. در سال‌های اخیر به دلیل بارش كم، آبدهی این چشمه تا حدّ زیادی كاهش یافته اما با وجود پوشش گیاهی زیبا در این منطقه كه از درختان بید تشكیل شده و وجود یك آبگیر عمیق در میان درختان بید كه محل زندگی چند نوع ماهی می‌باشد، گردشگران بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند كه متأسفانه همین امر سبب تخریب طبیعت زیبای این منطقه و سنگ‌نوشته ساسانی (متعلق به شاهپور یكم) شده است.

چشمه حاجی آباد (بالنگان) با جلوه های بسیار زیبا و گردشگاهی در منطقه ای به وسعت سه كیلومتر در محدوده شهرستان اقلید قرار دارد. فراوانی چشمه سارهای منطقه، زمینه مساعدی را برای پرورش ماهی قزل آلا فراهم آورده است.كه ۲ پرورش ماهی در این چشمه سارها وجود دارد.

چشمه بالنگان حاجی آباد-BYR5J3lRYe