ریپورتاژ آگهی
مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد

از آنجایی كه در كنار سفر زیارتی، مشهد مكان مناسبی برای سفر سیاحتی و تفریحی می باشد ، علاقمندان به كمپینگ می توانند در سفر به مشهد لذت ببرند.
  • 1401/05/09
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ایران، استان خراسان رضوی، مشهد
تلفن : 66059000-021

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهدرا در این مطلب جمع آوری كرده ایم . از آنجایی كه در كنار سفر زیارتی، مشهد مكان مناسبی برای سفر سیاحتی و تفریحی می باشد ، علاقمندان به كمپینگ می توانند در سفر به مشهد لذت ببرند. با كمپینگ می توانید تجربه ی زندگی به سبك انسانهای اولیه را به دست آورید با این تفاوت كه به جای غار در چادر مسافرتی شب را به روز می رسانید. خاطرات كمپینگ قطعا برای همیشه در ذهن شما می ماند و به عنوان ساعاتی متفاوت از اوقات عادی زندگیتان از آن یاد می شود. با شناخت بهترین مكان های كمپینگ اطراف مشهد می توانید دید متفاوتی از شهر مقدس مشهد به دست آورید.

دره و رودخانه كنگ

كنگ در واقع بیشتر به عنوان نام روستایی گردشگری در ۲۰ كیلومتری غرب طرقبه شناخته می شود. اطراف این روستا یكی از مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد است. طبیعت این منطقه به قدری زیبا و چشم نواز است كه چشمان هر بیننده ای را به سمت خود خیره می كند و دل كندن از آن را برایش دشوار می سازد.آنچه بر زیبایی و جذابیت این طبیعت می افزاید وجود دره ای سرسبز و باطراوت و رودخانه ای پرآب و خروشان است. دره و رودخانه ی كنگ یكی از بهترین مكان های كمپینگ در حومه مشهد هستند كه بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان می باشند و همواره عده ی زیادی را به سمت خود فرا می خوانند.
رودخانه ی كنگ در مسیر خود از وجود آبشاری زیبا بهره می برد. این آبشار جاذبه ای طبیعی و دیدنی است كه در ۵ كیلومتری جنوب‌ غرب روستای كنگ واقع شده است. جالب اینكه آبشار كنگ در مسیر رودخانه تنها نیست و آبشارهای كوچك دیگری نیز در نزدیكی آن قرار دارند.
اطراف دره و رودخانه ی كنگ از آب و هوای معتدلی برخوردار می باشد و معمولا دمای آن حدود ۴ درجه از مشهد كمتر است. این آب و هوای خوب به سبب وجود كوه‌ های بلندبالا، درختان بی انتها و عدم حضور در مسیر حركت بادهای خشك حاصل می شود. كنگ منطقه ای ییلاقی است به همین خاطر در بهار و تابستان طرفداران بیشتری دارد و میزبان خیل عظیمی از طبیعت دوستان و گردشگران است.
كنگ در بهار با وجود شكوفه های زیبا چهره ی فوق العاده ای به خود می گیرد. با این حال هوا در تابستان مطلوب تر و شرایط برای بر پا كردن كمپینگ بهتر است. پاییز با وجود سردی هوا جلوه ی جالبی دارد. اما در زمستان هوا به شدت سرد می شود و امكان كمپینگ در منطقه تقریبا ناممكن است.
برای دیدن از روستا و دره و رودخانه ی كنگ بایستی به سمت طرقبه حركت كنید. مسیر روستای نغندر را در پیش بگیرید و بعد از این به سمت روستای كنگ بروید. این روستا آخرین روستای موجود در مسیر است كه طبیعت بكرش در كمال سخاوت طراوت را به گردشگران ارزانی می دارد. طبیعتی كه در دامنه ی كوه دامن گسترانیده و مناظر زیبایی را شكل داده است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-JEaJfogeqw

ییلاق شاندیز

شهر شاندیز یكی از قسمت های خوش آب و هوای مشهد می باشد كه مسافران زیادی را به خود جلب كرده است. شهر شاندیز یك غذای معروف به نام شیشلیك دارد كه در سراسر دنیا دارای شهرت جهانی است همچنین سوغاتی این شهر محصولات تهیه شده از پوست حیوانات می باشد كه به صورت كت و كلاه و دستكش عرضه می شود. شاندیز زیبا دارای مراكز دیدنی زیادی می باشد از جمله:

مسجد تاریخی شهر شاندیز قدمت چند ساله دارد و چندین بار در این مدت بازسازی شده است. بیشتر مراسم مذهبی و نماز جمعه در این مكان برگزار می شود.
پارك جنگلی شاندیز تقریبا در انتهای شاندیز قرار دارد ورودی این پارك به ازای هر ماشین ۵ هزار تومان می باشد. در این پارك امكانات رفاهی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، قسمتی برای بازی كودكان نیز وجود دارد.
پدیده شاندیز یك مجموعه تفریحی بزرگ است كه دارای قسمت های مختلفی از جمله رستوران ها، كافی شاپ های مختلف، مركز خرید، خیابان سنگ فرش می باشد كه می توانید یك روز بی نظیر را در این مجموعه تجربه كنید.
روستاهای توابع شهر شاندیز كه جزء منطقه سردسیر هستند شامل روستاهای زشك و ابرده می شود، در روستای زشك یك آبشار بسیار زیبا وجود دارد. جاده این دو روستا بسیار زیبا است دو طرف آن باغ های زیبا و رستوران های معتبر بر روی كوه واقع شده اند كه بر زیبایی آن افزوده است .خیابان زیبای آبشار در اصل خیابان اصلی شاندیز می باشد كه انتهای آن به یك میدان منتهی می شود.یكی از مناطق گردشگری در شاندیز رصدخانه رضوی می باشد كه در ورودی دهكده شاندیز قرار دارد .پیست اسكی ابرده یكی از مناطق گردشگری شهر شاندیز است كه در روستای ابرده واقع شده است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-xSfKC8HLFh

ییلاق طرقبه

ییلاق طرقبه در دامنه های شمالی رشته كوه های بینالود واقع شده است. این ییلاق دارای دره های بسیار زیبا است كه باغ های زیبایی دارد در زیر به سه دره زیبای طرقبه اشاره كرده ایم:
دره مایان دارای چهار روستای حصار مایان علیا، ازغد، مایان سفلی است كه دارای زمین های كشاورزی است كه از آب رودخانه مایان سیر آب می شوند.
دره دهبار دارای دو روستای كلاته آهن و دهبار می باشد و دارای رودخانه دهبار است كه زمین های كشاورزی این روستاها از این رودخانه سیراب می شوند.
دره جاغرق كه سه روستای عنبران، طرقدر و جاغرق به همراه شهر طرقبه را شامل می شود. این روستاها با استفاده از رودخانه جاغرق سیراب می شود و همین رودخانه زیبایی خاصی را به این روستاها می دهد.
از جاذبه های طرقبه می توان به دهكده آبی ویلاشهر، باغ وحش، مجتمع سواركاری ارشاد، مجتمع تجاری بعثت، سنگ مولانا علی، چشمه عسل، ارتفاعات كردینه، پیست اتومبیلرانی، پارك سنگی نصوح آباد، سد چالیدره، رودخانه جنگلی طرقبه، مسجد ازغد و رستوران های معروف با غذاهای لذیذ نام برد، همچنین در راه طرقبه مركزهای خرید زیادی وجود دارد. همچنین در مورد سوغاتی های طرقبه می توان به خشكبار و حصیر بافی و گل و گیاه های زیبا اشاره كرد. شما می تواند یك روز عالی را برای گذراندن در كنار خانواده در طرقبه تجربه كنید.
بند گلستان یكی از جاذبه های طبیعی است كه در جاده طرقبه واقع شده است. زیبایی این بند به دلیل سازه عظیم و آجری آن می باشد كه قدمت آن به دوران تیموری برمی گردد این بند تا امروز چندین بار مرمت شده است. اگر می خواهید برای گذارندن یك پیك نیك عالی بندگلستان را انتخاب كنید حتما سعی كنید فصل بهار و تابستان را انتخاب كنید. در این مكان تفریحی امكاناتی از جمله رستوران ، كافی شاپ، قایقرانی و غیره برای رفاه حال بازدید كنندگان وجود دارد.
نغندر یكی از ییلاقات زیبا است كه در نزدیكی طرقبه واقع شده و از مناطق سردسیر محسوب می شود. نغندر در دل كوه واقع شده و دارای چشمه های آب روان متعددی است. همچنین باغات زیبا و متعددی است كه بر روی كوه واقع شده اند و بیشتر این باغ ها دارای درختان گردو می باشد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-94gkJ32cXK

بوژان نیشابور

بوژان نیشابور كه در ۲۰ كیلومتری شمال شرق این شهر قرار دارد روستایی گردشگری است كه در دامنه ی جنوبی رشته كوه بینالود واقع شده است. این روستا یكی از جاذبه های دیدنی استان خراسان رضوی به شمار می رود. بوژان معماری جالب و طبیعت بكری دارد، به همین خاطر یكی از بهترین مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد می باشد.
این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالا از وجود آب و هوایی معتدل و دلربا بهره می برد به طوری كه در تابستان ها به سبب خنكی هوا، گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خواند. بوژان از سمت شرق به روستای سوقند، از سمت غرب به روستای دربهشت و اردوگاه باغرود، از سمت جنوب به روستای بوژآباد و روستای حصار و از سمت شمال به شهر مشهد مقدس می رسد.
روستای بوژان ساختاری پلكانی دارد به همین خاطر به عنوان ماسوله نیشابورشناخته می شود. از دیگر جاذبه های این روستا می توان به وجود رودخانه ای زیبا در نزدیكی آن اشاره كرد. سرچشمه ی این رودخانه از كوه هایی مانند گودزرد، بوژان و سیاه خانی نشات می گیرد. رودخانه ی بوژان حدود ۱۰ كیلومتر ادامه دارد و در مسیر خود آبشارهای كوچك و بزرگی را به عرصه ی نمایش می گذارد.
یكی از بزرگترین آبشارهای واقع در مسیر رودخانه ی بوژان، آبشاری ۱۵ متری است كه در ۶ كیلومتری روستا، در انتهای دره بوژان واقع شده و برای رسیدن به آن بایستی حدود ۲ ساعت در كنار رودخانه پیاده روی كرد و برای پیدا كردن مسیر حتما از یك راهنما سوال پرسید.
بوژان یكی از بهترین مكان ها برای كمپینگ در اطراف شهر مشهد است كه هموراه عده ی زیادی از طبیعت دوستان و گردشگران را به سمت خود می كشاند تا اوقات خوب و خوشی را در دل طبیعت برایشان به ارمغان بیاورد. این منطقه دره ها و چشمه های فراوانی دارد كه معمولا بسیار معروفند.
دره بازه صدر در شرق، مرغزاردره در شمال غرب، دره و چشمه ی شكراب در مسیر صعود به قله شیرباد، چشمه ی كلاغ چین یا چهارچشمه در ۴ كیلومتری روستای بوژان، گوری دره، بازه نادر، دره ی بوژان، دره ی پلاسو، چشمه ی باغ ملا و چشمه ی دوم كمر از جمله دره و چشمه های معروف منطقه ی بوژان هستند.

ارتكند كلات

ارتكند نام یك منطقه ی بكر و ییلاقی از شهرستان كلات نادری، در استان خراسان رضوی است. این منطقه مجموعه ای بزرگ شامل كوه، رودخانه، جنگل و آبشار است و طبیعت بسیار چشم نوازی دارد به طوری كه همواره عده ی زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. یكی از بهترین جاذبه های ارتكند آبشاری در۴۰ كیلومتری كلات، در نزدیكی روستای قطعه نو است و یكی از مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد می باشد.
برای رسیدن به این آبشار زیبا، باید ابتدا خود را به روستای سررود در ۷ كیلومتری جاده ی اصلی برسانید و روستا را كه پشت سر گذاشتید در یك جاده ی فرعی و خاكی حدود دو ساعت راه را پیاده بپیمایید. در مسیر رسیدن به آبشار می توانید از وجود باغ ها و شالیزارهای برنج و عطر مطبوعی كه در هوا پخش شده است لذت ببرید؛ از طرفی مجموعه های پرورش ماهی را از نزدیك ببینید.
مجموعه ی ارتكند در واقع دارای چندین آبشار است كه اولین آنها در انتهای یك غار حدودا ۱۰ متری قرار دارد و از آنجا به بعد مسیر اندكی سخت می شود. ارتكند كلات تقریبا در تمام طول سال آب و هوای مطبوعی دارد، اما بهترین زمان برای رفتن به آن فصل بهار و اوایل تابستان است. این منطقه در بهار یكی از بهترین مكان های كمپینگ در حومه مشهد محسوب می شود.
این مجموعه یكی از بهترین و شاید تمیزترین مناطق حفاظت شده در كشور ایران است. چرا كه در همان ابتدای ورود یك كیسه زباله ی بزرگ به گردشگران داده شده و مبلغی از آنها دریافت می شود. حال اگر در زمان خروج از منطقه كیسه زباله را كه به سبب جمع آوری زباله ها دیگر خالی است تحویل دهند می توانید مبلغ پرداختی را پس بگیرند.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-rVXGsQS5ji

روستای گلستان

یكی از توابع شهر طرقبه می باشد و حدود ۵ كیلومتری مشهد است. این روستای زیبا، منطقه ای كوهستانی است و یك رودخانه همیشه پر آب دارد كه باغات این منطقه را سیراب می كند. در این روستای زیبا یك بقعه مباركه به نام امامزادگان یاسر و ناصر می باشد همچنین بند گلستان زیبا در محدوده ی این روستای زیبا قرار دارد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-ZGl3efTcTj

روستای فریزی

روستای فریزی در ۷۵ كیلومتری جنوب غرب مشهد و ۱۸ كیلومتری جنوب گلبهار واقع شده است. این روستا در دره های سرسبز و زیبای ارتفاعات بینالود قرار گرفته و به سبب قرارگیری در این منطقه طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای فوق العاده مطبوعی دارد. شما می توانید در اطراف روستای فریزی بساط كمپینگ را بر پا كنید و از تنفس اكسیژن خالص كمال لذت را ببرید.
این منطقه علاوه بر طبیعت زیبا چشمه های آب بسیار گوارا دارد و از وجود مرمانی خونگرم و مهمان نواز بهره می برد به طوری كه می توان گفت یكی از بهترین مكان ها برای كمپینگ در اطراف شهر مشهد می باشد. بعد از یك گردش حسابی در منطقه می توانید از دو محصول معروف روستای فریزی یعنی عسل و گردو خریداری كنید و به عنوان سوغات با خود به همراه ببرید.
در روستای فریزی می توانید شاهد خیل عظیمی از كوهنوردانی باشید كه به قصد فتح قله ی بینالود عظم خود را جمع كرده و راهی این منطقه ی زیبا شده اند. رودخانه ی فریزی یكی از پرآب ترین رودخانه های استان خراسان رضوی است به طوری كه بخشی از آب شهرستان چناران را تامین می كند. از طرفی در این منطقه می توان انواع گیاهان دارویی مانند آویشن كوهی و خارشتر و كاكوتی و … را یافت.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-F4UYi4Sfqk

رودخانه مایان

این رودخانه در ۱۷ كیلومتری غرب شهر مشهد، جاده ازغد و روستای مایان قرار دارد. رودخانه‌ی مایان از ارتفاعات بینالود سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد كه در اصل این رودخانه ادامه‌ی رودخانه‌ی ازغد می‌باشد ولی چون به روستای مایان وارد می‌شود به نام رودخانه‌ی مایان معروف شده‌است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-jtrQ0328qz

روستای ییلاقی خادر

این روستای زیبا در محدوده شهر شاندیز واقع شده است. خادر زیبا در یك دره واقع شده است و مساحتی حدود هزار هكتار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیای این روستا بسیاری از داروهای گیاهی از این منطقه برداشت می شود. خادر در فاصله ی بین شاندیز و نغندر می باشد.در برنامه خود كوهپیمایی را خواهید داشت كه بهتر است به ییلاق زیبای روستا بروید و از دیدن قناتی كه به سرچشمه معروف است لذت ببرید.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-fVsjCrIc6i

دره اجنه

دره‌ی اجنه در كوهستان اخملد، در نزدیكی شهر چناران و در قسمت انتهایی ارتفاعات بینالود قرار گرفته‌است. مسیر رسیدن به روستای اخملد یك مسیر ۱۰ كیلومتری و مسیر رسیدن به آبشار آن هم یك مسیر ۲ كیلومتری كاملا هموار است.

كوهستان اخملد چندین آبشار و دره دارد كه هركدام از یك آبشار اصلی سرازیر شده‌اند و زیبایی خاصی را به این كوهستان بخشیده‌اند؛ دره‌ی اجنه ۲ كیلومتر بالاتر از آبشار اصلی این كوهستان قرار دارد.

آب‌هایی كه از ارتفاعات دره‌ی اجنه جاری می‌شوند به دره‌ی اصلی یعنی دره پلنگ منتهی می‌شود؛ برای رسیدن به دره‌ی اجنه دو راه وجود دارد یكی از آن‌ها از مقابل آبشار اصلی و گذشتن از بالای دره پلنگ است كه برای پیاده روی یك مسیر راحت به شمار می‌رود و دیگری از راه آبشار اصلی است كه نیاز به آمادگی بدنی بالا و تجهیزات كوهنوردی مناسب و كامل دارد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-bqk5sr2BMm

رودخانه پنج دره

پنج دره یكی از زیبایی های ییلاق طرقبه می باشدو یكی از مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد می باشد. این رودخانه زیبا در رشته كوه های بینالود جاری است و از پیچ و خم های دره زیبای ارغوان گذشته و تا باغات پنج دره ادامه دارد و در نهایت به ورودی دیگر كه از روستای كلاته آهن می آید می ریزد و در نهایت پیوند این رودها در رودخانه بار جریان می یابد. در امتداد این رودخانه زیبا ویلاهای بسیار زیبایی وجود دارد و بیشتر افراد برای داشتن یك پیك نیك خوب در كنار خانواده به كنار این رود زیبا می رود.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-470dTRf5VA

رودخانه دهبار

این رودخانه در ۲۰ كیلومتری شهر مشهد، جنب رستوران گنج‌علی خان، جاده طرقدر و روستای دهبار قرار دارد. رودخانه‌ی دهبار از قله‌ای در روستای دهبار شروع می‌شود و به بند گلستان می‌ریزد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-KndPFkb7g3

رودخانه شلگرد

این رودخانه در ۱۲ كیلومتری جنوب شهر مشهد و جاده مغان، روستای شلگرد قرار گرفته‌است كه از كوه‌های خلج شروع شده و به سد طرق می‌ریزد. در مسیر رودخانه‌ی شلگرد كتیبه و تنوره‌ی خلج قرار گرفته‌است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-bQWdNj9hZA

رودخانه پیله ‌ور

این رودخانه در ۱۵ كیلومتری غرب مشهد، روستای گلستان و جاده‌ی ازغد قرار دارد و از رشته كوه‌های بینالود سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد.

 

رودخانه ازغد

رودخانه‌ی ازغد در ۲۵ كیلومتری غرب شهر مشهد، روستای گلستان و در روستای ازغد قرار گرفته‌است. این رودخانه از كوه فلسكه سرچشمه گرفته و به بند گلستان می‌ریزد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-wTPa9iNmWR

چشمه گراب

یكی از مناطقی كه می توانید برای رفتن به پیك نیك انتخاب كنید چشمه گرداب می باشد. این منطقه زیبا دارای مجموعه هایی از چشمه های آب می باشد كه نهایت فاصله این چشمه ها از یكدیگر ۵۰۰ متر است. تمامی این چشمه ها دارای خواص درمانی می باشند به خصوص برای بیماری های مفصلی و دفع مواد زائد بسیار موثر است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-c0sNdccY55

آبشار آب گرم

این آبشار تنها آبشار كشور است كه دارای آب گرم می باشد، آبشار آب گرم در ۷۵ كیلومتری مشهد و در نزدیكی شهر كلات نادر می باشد و در كوهپایه های هزار مسجد واقع شده است. جاده روستای آب گرم آسفالت می باشد ولی برای رسیدن به آبشار آب گرم باید یك مسیر خاكی را طی كنید در این مسیر یك بند سیمانی می باشد و برای رسیدن به مقصد اصلی كه آبشار آبگرم است باید یك مسیر كوهستانی را طی كنید.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-AOhMtWgpLM

بند طرق

این بند حدود ۲۵ كیلومتر از مشهد فاصله دارد و سمت جنوب شرقی این شهر واقع شده است، بند طرق دارای قدمت طولانی است كه بر روی یك رودخانه همیشه پر آب احداث شده است. اطراف این بند یك طبیعت بسیار زیبا و سرسبز وجود دارد به همین دلیل بیشتر ساكنین مشهد و یا گردشگران برای گذراندن یك روز خوب این منطقه را انتخاب می كنند كه از آب و هوای دلنشین آن لذت ببرند.این مكان محل مناسبی برای كمپینگ می باشد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-FKA8NpbfHA

رودخانه طرق از مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد

رودخانه طرق در ۱۵ كیلومتری جنوب شهر مشهد، جاده مغان بعد از گردنه‌ها قرار گرفته‌است. این رودخانه از كوه‌های خلج در رشته كوه‌های بینالود شروع شده و به سد طرق می‌ریزد. سد طرق هم برای یك ییلاق دلچسب تابستانی در اطراف مشهد زیباترین جاهای دیدنی و طبیعت سرسبز را دارد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-scIuVq0jUk

رودخانه بابا رمضان

بابا رمضان رودی طویل است كه از كوه‌ های بلندبالای هزارمسجد سرچشمه می گیرد. این رودخانه یكی از جاذبه های دیدنی روستای بابا رمضان به شمار می رود. بابا رمضان روستایی سرسبز و زیبا در ۴۰ كیلومتری شمال غرب شهرستان كلات نادری است كه در ارتفاعی حدود ۱۱۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. اهالی این روستا كرد زبان می باشند.
رودخانه بابارمضان كه با نام لایین نو هم شناخته می شود رودی پر آب و دائمی است كه در مسیر خود روح زندگی را در تن طبیعت دمیده و مناظر بسیار زیبا و چشم نوازی را پدید آورده است. برای رسیدن به این رودخانه ابتدا باید یك جاده ی خاكی ۸ كیلومتری به سمت روستا را طی كنید سپس به سمت انتهای روستا كه یك امامزاده است پیش بروید و بعد از كمی استراحت به سمت روستای لایین كهنه حركت كنید.
تمام طول مسیر رسیدن به روستای لایین كهنه از كنار رودخانه ی بابا رمضان می گذرد و طبیعتی دیدنی شما را همراهی می كند. در هر نقطه از مسیر كه مایل باشید می توانید بساط كمپینگ خود را بچینید و از بودن در دل طبیعتی زیبا لذت ببرید. اطراف رودخانه بابا رمضان یكی از بهترین مكان ها برای كمپینگ در اطراف مشهد است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-M3NCHzoff3

ده سرخ

ده سرخ یك روستای تاریخی است كه دارای یك چشمه می باشد و در بسیاری از منابع تاریخی آمده است كه امام رضا در زمان عبور از مرو به مدینه از این روستای قدیمی عبور كرده است. بسیاری از مردم این شهر معتقدند كه قبل از ورود حضرت، این روستا با خشكسالی روبرو بود و به دلیل دعای ایشان این چشمه روان شده و از آن به بعد هیچ گاه خشك نشده است و همیشه آب گوارا در آن جاری بوده است.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-XYTCEq2f2I

دره آل

این دره زیبا در جاده كلات قرار گرفته و به عنوان بهترین مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد و گذراندن یك روز عالی در كنار دوستان و خانواده گزینه بسیار خوبی می باشد. در این منطقه یك دره زیبا دیگر به نام انجیر دارد كه دارای عرض بسیار كم و صخره هایی است كه با درختان انجیر پوشیده شده است. یكی از مناظر زیبای این دره چشمه ای است كه در این دره جریان دارد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-MhguOzbr39

دره ارغوان

دره ارغوان در جنگل ارغوان طرقبه واقع شده و یكی از زیباترین مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد می باشد. این دره زیبا حد فاصله روستای طرقدر و كلاته آهن می باشد. در انتهای دره ارغوان چندین چشمه جوشان وجود دارد كه به زیبایی این دره افزوده است. بیشتر صنایع دستی طرقبه را اهالی طرقبه از همین شاخه های منعطف ارغوان ها درست می كنند و به ارغوان بافی یا سبد بافی مشهور می باشد. بهتر است بدانید این دره زیبا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد اما زمان رویش ارغوان ها در فصل بهار و اردیبهشت ماه است كه زیبایی آن را دو چندان می كند.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-Ed7bBc9Dku

اخلمد

منطقه كوهستانی اخلمد در نزدیكی چناران واقع شده و دارای یكی مسیر هموار است. این منطقه زیبا دارای چندین آبشار و دره می باشد.

مكانهای مناسب كمپینگ اطراف مشهد-5Tegs56cgx

كمپینگ فعالیت جالبی است كه بسیار مورد پسند طبیعت دوستان می باشد. با این حال انتظار می رود هر انسانی برای یك بار هم كه شده آن را تجربه كند. كشور ایران پر از مكان های مناسب برای كمپینگ است. یكی از این ها استان خراسان رضوی و اطراف شهر مشهد است. شهری كه بیشتر از جنبه ی مذهبی به آن توجه شده و گاهی اوقات طبیعت زیبایش نادیده گرفته می شود.