ریپورتاژ آگهی
آبشار اللو

آبشار اللو

آبشار اللو در موقعیت جغرافیایی N343729 E482814 در استان همدان واقع است. این آبشار در میان دره ای سرسبز در ۲ كیلومتری شمال شرق
  • 1400/11/11
  • استان : همدان
  • شهر : سركان
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان همدان- دره ای در 2 كیلومتری شمال شرق شهرستان سركان
تلفن : 66059000-021

آبشار اللو در موقعیت جغرافیایی N343729 E482814 در استان همدان واقع است. این آبشار در میان دره ای سرسبز در ۲ كیلومتری شمال شرق شهرستان سركان واقع است. آبشار از ارتفاعات سیاه كمر واقع در سلسله جبال الوند سرچشمه گرفته و پس از ریزش به دره سیركان رودخانه سركان را تشكیل داده و مورد مصارف كشاورزی در این دره قرار می گیرد. ارتفاع آبشار در حدود ۱۰ متر است و در ارتفاع ۲۳۳۰ متری از سطح دریا واقع است.
شهرستان سركان از توابع شهرستان تویسركان و در جنوب دامنه‌های رشته كوه الوند واقع شده‌است. ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۲۰۴۰ متر و مساحت شهر ۲٬۰۲۶ كیلومتر مربع است. كوتاه‌ترین راه تا مركز استان ۱۰۱ كیلومتر و كوتاهترین فاصله با شهرهای مجاور ۷ كیلومتر است كه با شهر تویسركان است. سركان دارای آب و هوای ییلاقی و بسیار مطبوعی است و وجود انبوه درختان میوه وچشمه‌های پر آب سركان را به یكی از زیباترین مناطق گردشگری استان تبدیل كرده‌است. بارز‌ترین جاذبه‌های این شهر باغهای زیبا و كوه‌های بلند آن است. پارك توریستی كمربسته نیز با چنارهایی كهن در این شهر قرار دارد.

 

آبشار اللو-WV4uCzSibv

آبشار اللو-QxVJtSmxxh

آبشار اللو-vUy95AO1U3

آبشار اللو-B4iRzUgt76

آبشار اللو-AvjNTXW7f1

آبشار اللو-jjZGlrcdep